"Rein kan je alvast het stokbrood in de oven doen?" roep ik naar de woonkamer.
"Ja kom er aan!" roept Rein terug en hij komt achter mij staan. "Waar heb je het stokbrood gelaten meis?" vraagt hij.
"Daar waar jij het hebt opgeruimd toen je de boodschappen ging opruimen." antwoord ik simpel. Rein zucht en drukt een kus op mijn wang. Hij pakt het stokbrood uit een kast om het vervolgs uit de verpakking te halen en in de oven te doen. Ik schud mijn hoofd.
"Ja sorry lieverd ik weet dat je het liever zelf bakt maar ik had daar geen tijd voor." zegt hij terwijl hij zachtjes glimlacht.
Ondertussen komt Mees de keuken inlopen. "Wat heb je nu weer gedaan?" vraagt hij met een grijns aan Rein. "Wacht maar tot jij een vriendinnetje krijgt dan weet je pas hoe zwaar dat eigenlijk wel niet is dames zijn kieskeurig geloof mij maar." zegt Rein met een nep boze uitdrukking. Zachtjes grinnik ik. "Wat is er Mees?" vraag ik hem.
"Mag ik nog wat te drinken?" "tuurlijk je weet waar het staat." zegt Rein met een lach terwijl hij mij helpt met het avond eten. Ik grinnik zachtjes. Mees kijkt mij vragend aan.
"De cola staat in de koelkast." zeg ik.
"Mees wil je vragen of mama de tafel wil dekken?" vraag ik hem als hij de keuken weer uit wil lopen nadat die cola heeft ingeschonken. Hij knikt.Ik zucht een beetje zenuwachtig. Het eten is bijna op dus Rein en ik willen zo gaan vertellen dat we gaan trouwen. "Wat kijk je zenuwachtig lieverd." zegt mijn moeder. Ik kijk Rein aan die meteen knikt. "We moeten jullie iets vertellen."
"IK KRIJG EINDELIJK EEN NEEFJE OF NICHTJE EINDELIJK BEN IK NIET MEER DE JONGSTE!" roept Mees blij. Ik schud lachend mijn hoofd. Mees gaat weer op zijn stoel zitten en kijkt mij met een gespannen gezicht aan.
"We gaan trouwen." zegt Rein uit eindelijk als ik stil blijf omdat ik niet zo goed weet wat ik moet zeggen. Ondanks dat de 3 woorden 'we gaan trouwen' de meest makkelijke woorden zijn.
"Dus ik krijg geen nichtje of neefje?" vraagt Mees een beetje beteuterd. Rein en ik schudden ons hoofd. "Nee daarvoor moet ik nog even werken." zegt Rein met een glimlach. Ik sla hem zachtjes tegen zijn borstkast. "Rein." zeg ik terwijl ik hem streng aan kijk. Rein haalt zijn schouders op.
"Meis laat je ring eens zien." verstoort mijn moeder het boze momentje tegen Rein.
"Heb je goed uitgekozen Rein." zegt mijn moeder prijzend als ik de ring laat zien. Ik glimlach naar Rein druk een kus op zijn wang. "Dat heeft die zeker.""Mees help jij even mee met het ijs?" vraag ik Mees. Hij knikt en helpt Rein en mij met de spullen afruimen. "Hoe gaat het tussen jouw en Eva?" vraag ik hem.
Mees haalt zijn schouders op. "Ik vind haar wel echt heel erg leuk maar ik weet niet of ze mij wel zo leuk vindt." zegt hij een beetje onzeker.
"Tuurlijk vindt ze jouw wel leuk je bent hartstikke lief vraag haar gewoon mee op een date."
"Wat moet ik dan gaan doen op een date? De bios is zo standaard."
"Een rondvaartboot door de grachten in Amsterdam. Dat hebben Gina en ik ook een keer gedaan." zegt Rein. "Is ook niet zo saai als al die saaie romantische films die je moet gaan kijken als je als vriendje beland."
"He hallo ik kan die bruiloft nog steeds gewoon af zeggen hoor van Duivenboden." zeg ik streng tegen hem.
"Maar inderdaad die rondvaartboot was heel erg leuk dan kan je desnoods ook nog een beetje over Amsterdam zelf praten als je niks te praten hebt." zeg ik als bevestiging dat ik dat ook een leuke date vond. Mees knikt en mompelt dan: "Ik zal er over na denken." duidelijk veel te bang om haar op date te vragen.Heeei, volgende week zit ik in London met school. Super leuk maar dat betekend ook dat ik geen hoofdstuk online kan zetten. Het hoofdstuk van volgende week komt dus op zaterdag. Dus het volgende hoofdstuk komt vrij snel al weer. Maar het hoofdstuk zal pas weer op maandag komen dus dat duurt weer wat langer. Ik heb zodra ik terug ben uit London gelijk herfstvakantie dan ga ik dus lekker vooruit schrijven.
Xx
JE LEEST
As long as you love me || Rein van Duivenboden
FanfictionVERVOLG VAN NOTHING LIKE US As long as you love me As long as you love me As long as you love me We're under pressure 7 billion people in the world tryna fit in. Keep it together Smile on your face even know your heart is frowning But hey now, you...