Hoofdstuk 10

169 12 0
                                    

Als mijn wekker gaat voel ik dat mijn ogen nog dik zijn van het huilen van gisteravond. Rein is nu 3 maanden weg en ondanks dat we elke avond even Skypen mis ik hem nog meer dan ik had verwacht. Er rolt een traan over mijn wang en stap uit bed zonder tegen gehouden te worden door Rein.
Snel trek ik mijn kleren aan en loop door naar de keuken om een ontbijt te maken.
Ineens trilt mijn telefoon ik schrik zo erg dat de beker met melk op de grond beland. Met een hoop gescheld ruim ik hem op. Dan pak ik mijn mobiel om het berichtje te lezen.
Rein: 'heei lieverd, ik kan niet slapen dus maar even snel een berichtje naar jouw. Ik mis je echt te erg gewoon Harry komt vanmiddag als het goed is even langs op je werk. Ik houd van je tot over een maandje. xx'
Ik lees het berichtje nog een paar keer maar dan dringen de woorden tot mij door en rolt er weer een traan over mijn wang.
"Ik moet echt stoppen met zo emotioneel zijn." mompel ik tegen mezelf.
De reden waarom Harry vanmiddag naar de bakkerij komt is mij nog maar een grote vraag.

Samen met Lucas, Bram en Lotte zijn we druk aan het werk. Het is vakantie en daardoor nog drukker in de stad dan normaal.
"Zei je nou vanochtend dat Harry ook nog komt?" vraagt Lotte terwijl ze langs mij heen vliegt voor een bestelling. Ik knik maar besef dat ze dat waarschijnlijk al niet meer ziet. "Ja klopt." zeg ik gauw. Ik hoor haar zuchten en dan snel veder gaan met haar bestelling. De jongens werken ook veel harder dan normaal.
"Voortaan denk ik wel twee keer na om in de vakantie te werken." hoor ik Bram tegen Lucas fluisteren.
"Dat hoorde ik Bram." zeg ik op een nep boze stem. Geschrokken kijkt hij mij aan maar als hij mij ziet lachen haalt hij opgelucht adem.
Als de rust een beetje terug keert komt Harry binnen lopen. "Als er fans met hem mee lopen ga ik echt huilen." hoor ik Lotte zeggen en ik lach. Bram en Lucas kijken elkaar aan. "Als het maar knappe meiden zijn vindt ik alles best." zegt Lucas. Ik lach.
"Je hebt het perfect getimed Harry." zeg ik met een glimlach. "Ja ik ben vandaag al twee keer langs gelopen maar het was elke keer belachelijk druk." ik glimlach.
"Ik kom langs  om eten te regelen voor het feestje dat ik wil geven als je verloofde en zijn team terug komen." ik knik goedkeurend.
"Heb je al in gedachten wat je allemaal wilt?" vraag ik Harry. Hij knikt ik meld hem dat ik even mijn spullen van achter pak en dan weer terug kom.
Als ik terug ben zie ik dat er inderdaad wat meiden binnen zijn gekomen en half flippen bij het zien van Harry. Dan te bedenken dat die gast waarschijnlijk 10 jaar ouder is dan hun zelf zijn. Ik zie Bram en Lucas zuchten met hoogst waarschijnlijk de zelfde gedachten als mij.
"Mis je Rein?" vraagt Harry mij heel onbewust. Ik probeer mijn tranen in te houden maar zodra Harry mij knuffelt barst ik in tranen uit. Ik zie wat klanten raar opkijken en Bram en Lucas zijn ook wel geschokt. Alleen Lotte wist dat ik hier echt heel emotioneel om ben.
"Sorry." zegt hij zacht. Ik schud mijn hoofd en veeg snel mijn tranen weg. "Nee het is okay laten we snel doornemen wat je allemaal wilt hebben voor het feest." zeg ik. Harry knikt goedkeurend en begint op te noemen wat hij allemaal graag wilt.

Arme Gina...
Een extra hoofdstukje :) vergeet trouwens niet om even bij mijn nieuwe boek te kijken. (Die natuurlijk pas begint als dit verhaal is afgelopen.

As long as you love me || Rein van DuivenbodenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu