- Lukas perspektiv -Det här var absolut inte det jag ville. Jag bad inte om att få flytta tillbaka till Sverige från Los Angeles. Los Angeles var mitt hem som jag egentligen vägrade att lämna. Sverige är inget annat än bara mörker som ger mig flashbacks med dåliga händelser som hänt i det förflutna. Fucked up minnen som jag bara vill glömma, som jag lyckades förtränga när jag bodde i USA, men som nu sakta kommer krypandes tillbaka. Livet i USA var det som fick mig att tänka på andra saker. Jag trivdes så bra där och nu måste jag tvinga mig själv att börja om på nytt igen. Fuck! Ännu en ny skola och nya vänner. Jag avskyr Sverige!
Jag lirkar upp en cigarett ur ciggpaketet, placerar den mellan läpparna och tänder den. Rökning förbjuden stod det på dörren vid huvudingången till skolan. I don't give a shit.
Denna skola var rätt liten jämfört med min gamla skola i USA. Jag vet redan nu att jag inte alls kommer tillbringa mycket tid här. Jag är ingen skolpojke. Skolor är inget för mig, jag avskyr det. Visst är det riktigt nice att få börja skola och klass som en gammal polare till mig, men ändå. Jag skolkar bara majoriteten av skoltiden. Jag lyckas ju ändå på något vänster att få bra betyg och bli omtyckt av lärarna.
Nu stod jag och njöt av den sista tredjedelen av ciggen som var kvar. Jag tog några sista bloss, slängde den på marken och gick in i byggnaden. Helt tomt såklart. Förmodar att alla elever sitter på sina skolbänkar just nu. Suck.
En kort stund senare dyker en tjej med adidas byxor och en grå tjocktröja in i skolbyggnaden. Hon tittade undrandes på mig. Bestämt går jag fram till henne och ju närmre jag kom fick jag en tydligare bild på hur hon såg ut och... Wow. Vad vacker!
Hennes nakna ansikte var nog en av de finaste jag sett. Det är något med henne som jag dras till. Något som får mig att fastna. Jag kommer inte riktigt på vad det är. Kanske var det hennes naturligt vackra ansikte eller hennes kaxiga attityd? Det finns inte sådana tjejer i USA. Tjejerna där är så fåfänga. En sak vet jag i alla fall. Jag kommer göra allt för att få henne och det kommer nog heller inte bli så svårt. Men hon känns som en utmaning. Jag är vad vid att tjejer springer efter mig som hungriga rävar och så ska det förbli.Att jag skolkar min första skoldag ger inget bra första intryck på lärarna. Jag skulle möta upp August i matsalen nu när det var lunchdags. Där sitter hon. Tjejen jag mötte på i korridoren. Hon satt med August och två andra tjejer vid ett bord.
August får syn på mig, reser sig upp från stolen och vinkar dit mig. Jag gick genast dit för att hälsa på dem. Snart skulle jag få veta hennes namn.
"Men tja!" hälsar jag på August samtidigt som jag tittar diskret ner på tjejen från innan som sitter och gömmer hennes vackra ansikte.
"I missed you man," säger August som sedan presenterar mig för Pauline, Ami och...
"Måste dra men vi ses!" säger tjejen snabbt utan mellanrum och rusar iväg med sin tallrik.
"Ehm ja... det där, var Malia," fortsätter August när Malia hade spurtat iväg från oss och tjejerna tittar frågandes på varandra.
Malia. Malia. Malia. Inte enbart hennes ansikte utan även hennes namn är vackert. Du kommer falla för mig Malia.
Jag sätter mig där Malia satt innan. Det var en bra stämning, de andra två tjejerna var rätt schyssta och jag märkte på en gång att en av dom spanade in mig lite väl mycket.
Amanda? Nej, Amina kanske hon heter. Hon var inte direkt så diskret heller. Det bara skrek om henne att hon finner mig intressant. Visst är hon också väldigt söt, men inte som den konstiga tjejen, Malia. Hon var fast i mitt huvud.--------------------
Welcome to Sweden Lucas! :D
YOU ARE READING
Mitt livs största kärlek (MLSK)
Teen Fiction"Hur fan ska man agera när även ens bästa vän får känslor för den personen som man själv, i hemlighet har haft ögonen på? Ska man då vara självisk, och välja sin egen glädje? Eller är andras glädje främst viktigare än sin egen?"