Kapitel 17 - Smalltalk

30 4 0
                                    



- Lucas perspektiv -

"Enchantress lätt," svarar jag på Malias fråga om vem som var min favoritkaraktär i filmen. "Eller Harley," flinar jag och hon himlar med ögonen.

"Såklart," säger hon vilket fick mig att skratta åt henne. "Vadårå? Blir du lite avundsjuk kanske?" jiddrar jag.

Hon ger mig ett snabbt ögonkast. "Jo, absolut!" svarar hon sarkastiskt. Jag ler, det kändes så bra att vara med henne.

~ Malias perspektiv ~

Klockan var snart halv tio. När filmen var slut och alla andra hade gått ut från biosalongen satt jag och August kvar ensamma och pratade lite om filmen. Vi båda tyckte filmen var bra och att det var synd att de andra inte kunde se den med oss.

Lucas satt och tittade på mig, jag kände det. Jag vågade inte riktigt vända huvudet mot honom och ha ögonkontakt. Det skulle bara blivit "awkward", så jag fortsatte att titta på den stora svarta bioskärmen.

"Får jag ställa dig en fråga?" undrar han, vilket fick mig att snabbt växla blicken på honom men sedan på bioskärmen igen.

"Ehm ja? Varför inte?" svarar jag osäkert och ryckte lätt på axlarna.

"Gillar du någon?" frågar han. Jag tittar på honom igen, en lång stund. Var det en seriös fråga? Ja, han såg allvarlig ut i alla fall.

"Ja, tror det..."

"Vem då?" frågar han nyfiket. Jag skrattar till. "Det kommer du aldrig få reda på!"

Han börjar se någorlunda sur men mest besviken ut på mig. "Kom igen!"

"Hahaha! Nej Lucas!"



--------------------

Ska Malia berätta för Lucas eller kommer hon hålla det hemligt själv i all evighet? Det får ni veta i nästa kapitel!

Mitt livs största kärlek (MLSK)Where stories live. Discover now