Az iskola hangos és fejfájdító csengője, szinte hideg zuhanyként ért egész nap akárhányszor hallottam . Emlékeztetett én nem tartozom ide. Utáltam a felsőt amit hordtam , egy babarózsaszín pink kötött garbó . A nagyszüleimtől kaptam . Arról nem is beszélve , hogy otrombán áll , csak hangsúlyozza a jó kislányos imidzsemet .
- Ádám , már évek óta be jön neked Lilla . - Huppantam le a mondattal együtt a sráccal a padra , mire fájdalmasan összeszorította az ajkait .
- Halas Lilláról beszélünk? - Kérdezte unottan . Láttam rajta , hogy próbáll közönbösséget játszani , de már nem ver át . Tudtam , hogy bele van habarodva a lányba... vagy inkább a plasztik melleibe.
-Igen tudod , a nagy csöcsökről biztos beugrik . - Húztam az agyát . Mindig megkaptam , hogy a lányt a belső értékei miatt szereti , de ha őszinték akartunk lenni a Halas család elég furcsa dolgokba keveredik , az a pletyka , hogy az anyja egy ... hogy is mondjam hosztesz lány . Viszont kétségtelen , pénzük az van . Ami Lillán is meglátszik . Ha valaki a belsőt is nézné kifutna a világból , szétroncsolt tüdeje , és az alkoholtól legyengült agysejtjein kívül más sincs neki csak a melle . A tulajdonságai és a mentalitásai pedig olyan mint egy hiénának , vihog és támad.
- Maradj már Doroti. - Boxolt vállba , de túl jól ismertem. Csak egy 'ugyan már , ne játszd magad' jellegű mosollyal néztem rá , majd belekortyoltam a szívószálas almalevembe. Nem az a lány voltam aki tegnap este , olyan lehettem mint egy kis ovodás , csak épp idősebb.
- Mellesleg hogy ment a tegnapi ? - Nézett rám , majd hirtelen megrémültem , hogy , már az egész város tud Dominikról és rólam. - ... tudod a vacsi a szüleiddel ? - Szólalt meg picit később a zavarodott arckifejezésem láttán .
- Maradjunk csak témánál. - Mosolyodtam el hirtelen , egyrészt a tudattól , hogy könnyen témát terelek . Másrészt attól , ahogy megláttuk 'Lillust' az udvaron .
- Látod Ádi , csak oda mész és a tied is . - Vonogattam a szemöldököm, szem forgatva felém fordult és magát látványosan szuggerálva tiltotta meg , hogy Lillára nézzen .
- Doroti , ezzel van a baj . Ő más körökben mozog ... az én világom a föci leckék és a pacman az övé pedig a . . . - Kezdett bele a költői szónoklatban, mire hirtelen közbevágtam .
- A sex és az alkohol ? - Fejeztem be a mondatot , majd fel nevettem . - Ugyan már , mit veszíthetsz? - Méregettem a barátom , elmosolyodtam .
- Minden adottságod megvan felszedni egy lányt ... egy részeg lányt , egy bárban , dübörgő zene mellett , és beszívva , valahol az isten háta mögött . - Húztam az agyát , sosem ismertem be neki , hogy egy kis igazítással akár lehetne a 'menő srác' is az Amerikai tinifilmekből. Talán , azért nem mert féltem , ha erre rájön , akkor fejébe száll és itt hagy .
- He he . - Játszotta meg a nevetését , és mélyet sóhajtott . Ilyenkor mindig megsajnáltam , de tudtam , hogy nem hisz nekem és ő is tudja , hogy helyes. Legalábbis reméltem . A csengő zavart vissza minket a terembe , egy hosszú kémia órára . Amint be értünk , azonnal lefoglaltunk Ádival egy hátsó asztalt . Ő se és én sem voltunk jóban az osztállyal , és nem szívesen dolgoztunk volna mással .
- Figyelj , szerinted tényleg össze jöhet? - Fordult felém , mikor már elég sokan megérkeztünk . Nemlegesen elfintorodtam , miközben a szemüvegem vettem fel . Halkan nevettem majd vállat vontam .
- Talán . - Játszadoztam vele , és már elég paprikás lehetett ugyan is mély és fájdalmas sóhajtást hallatott .
- Kösz a biztatást . - Felelt flegmán . Majd előre dőlt . Követtem a példáját és kislányosan megszólaltam .
- Persze , hogy sikerülne . - Motyogtam őszintén , és arcán nem látszott , de mintha a kisugárzása megváltozott volna . Miért tartsam vissza tovább attól , hogy felfedezze mire képes.
- Komolyan gondolod ? - Nézett rám , és csak bólintottam , ugyan is a tanár úr hamar bejött.
- Üdv osztály . - Felelte unottan , mintha nekünk nem lenne fájdalmas órákat bent tölteni egy osztályteremben . Folytatta a monológját .
- A mai nap szeretném ha párokban dolgoznátok . Mivel nemsokára itt a nyári-szünet ezért a vizsgák ideje is beköszönt . Jó lenne , ha átvennénk a régi anyagot , és remélhetőleg két ember talán ki tud hozni valami értelmezhetőt . - Mondta el monológját , majd ledobta a mappáját az asztalára . Ádi és én összenéztünk , mind ketten , mintha meg akartunk volna bizonyosodni róla , hogy együtt akarunk dolgozni .
- A csoportokat én osztom ki . - Szólalt meg végül előhalászva egy darab cetlit a papírhalomból . Pupillám kitágult , majd össze szorítottam a fogaim . Semmi kedvem nem volt .
- Barbi és Dávid ... Gábor és Nikolett ... Doroti és Lilla ... Norbi és Zsófi ... Ádám és Aranka ... - Sorolta fel a párokat és nekem már a gondolattól is liftezett a gyomrom , hogy próbálhatom rávenni Halas kisasszonyt a munkára . Egyszerűbb lett volna , ha csak megcsinálom a feladatot és kihagyom őt belőle. Mindenki fel állt és keresni kezdte a párját . Az enyémért még csak körbe sem kellett nézni , olyan volt mint egy természeti jelenség , nem lehetett eltéveszteni .
- Lilla , nem akarok problémát , megcsinálom a feladatot . - Vágódtam be mellé ennyivel majd végig mért rajtam méregzöld szemeivel . Túl rajzolt szájából egy rosszalló mosoly alakult . Nem értettem miért , de rossz előérzetem volt .
- Doroti , én nem csalok . - Ingatta a fejét majd kedvem támadt volna nevetni . Lilla minden volt , csak nem az igazságosság és őszinteség .
- Rendben , akkor csináljuk együtt . - Rántottam vállat közömbösen . Az óra lassan telt , de valami most furcsa volt Lillába , eddig ő volt a naiv buta lány akit meg lehetett fektetni , de most mintha alaptalan utálatot is éreztem volna benne . Csengő elpőtt fel állt , valami buta okból vagy 10x re . Az elmúlt 45 percben már vagy 6 x rájött a pisilhetnék , és ahogy kimászott az asztal mögül , akaratlan is beláttam a dekoltázsába . Ki volt szívva . 'Olcsó cafka' - hangzott el a fejemben , majd a füzetem felé hajoltam és le írtam a kísérleteink eredményét . Nemsoká szabadultunk a laborból , és ezzel együtt az iskolából is . A friss levegő szabadság érzetet adott , a nap gyengén de sütött és a kis forgalmú város előnye képp Ádi és én , az út közepén sétáltunk haza.
-Milyen volt a közös munka ? - Tettem fel a kérdést , mire csak elfintorodott . Éreztem nem akar róla beszélni , még is pár pillanat csend után még is megtette .
-Aranka szülei elutaztak a héten, és buli lesz náluk , egyedül nem mennék el de meghívást kaptam ... - Nézett rám , nyíltan megmondva mit akar . 'Na nem ezt nem' hangzott el az elmémben . Nem fog elrángatni egy köznépi züllésre. Ingattam a fejem még is hirtelen igent mondtam .
- Igen . . . de hogy kaptál meghívást ? - Néztem rá furcsán , nem voltunk azok a népszerű diákok .
- Meg csináltam Ari helyett is a feladatot , és úgy látszik megkedvelt bennem valamit . - Rántott vállat , mire leesett , hogy Arankának bejön az én egy szem barátom . Sok volt a szerelmi szál . Nem is igazán ismertem a lányt , annyit tudtam , hogy apja valami pénzes Amerikai cég régi vezérigazgatója és ezért nem élnek rosszul .
- El akarsz menni ? - Néztem rá kérdően , majd bólintott .
- Lilla is ott lesz . - Bökte ki , mire az a tipikus huncut mosoly ült ki az arcomra . Mindig olyan aranyosnak tartottam Ádit , amikor az érzelmes oldalát mutatta . Nem szóltam le , sőt csendben baktattunk hazáig , ahol tudatosult bennem , hogy meg vagyok hívva egy olyan helyre ahol az osztálytársaim előveszik a rosszabbik oldalukat.
YOU ARE READING
Hogyan legyünk rossz lányok
RomanceDoroti a teljesen átlagos lányok közé tartozik, megveti a bűnözést , szín jeles és sosem marad este 8 nál tovább el otthonról. Az egész eddigi élete ebből állt , a tökéletesség leple alatt élt , míg egy nap egy idegen mindent felforgatott körülötte...