3. december

126 8 0
                                    

"Hvad kunne jeg byde dig på?" manden smilte skævt, han havde øreringe i ørene og en nissehue klaskede oven på hovedet 

"Bare en kaffe" sagde jeg og lænte mig op af skrænken 

"Skal der noget i?" han var i gang med at fylde den tynde papir kop op med rygende kaffe,"Bare sort" 

Jeg klemmede min taske ind til min krop og stramte min lave hestehale. 

"Her, hav en god jul" han gav mig den rygende kop. Jeg gik videre hen af den lange gang med forskellige butikker fyldt med julepynt i vinuerne, der var selv noget ind til "Slik huset" og triuph. Jeg gik direkte forbi butikkerne og hen til gaten og viste mit pas og gik ind i flyet. 

Jeg fandt min plads og sad endelig bare og stirrede ud på landings pladsen der blev sneet til. 

 Det var mærkeligt de ikke havde lukket lufthavnen da det sneede så meget som det nu gjorde. 

Pladsen ved min side var tom, vi skulle også først flyve om 5 minutter jeg kan bare godt lide at være i god tid. 

En mand med hætte og grå jogging bukser efterfulgt af fire andre.  Den første mand satte sig ved siden af mig og tog hans hætte af. 

"Du må ikke sige hvem jeg er" han hviskede, en genkendelig stemme. 

"Hvad fanden Niall kan du ikke engang genkende mig" jeg lagde armene op foran mit bryst 

"Anne, er det dig?" han tog hætten helt af og smilte

 "Undskyld jeg skulle nok have fortalt dig det, men du overdrev nok også en lille smule" 

"Bare en lille smule" sagde jeg og fniste "Skal vi starte forfra?" han kiggede spørgende på mig "Okay, men jeg har altså ikke helt tilgivet dig" jeg smilte han smilte og rødmede også en lille smule. 

Jeg lænte mig tilbage i sædet "Skal du over til din stedmor nu?" han tog hans jakke af

"Pap-mor jeg er ikke askepot" jeg tog min mobil op "Er du ikke, det sagde Bell ellers" sagde han og grinte "Hvor er du dum" sagde jeg men flækkede af grin.  

"Fortæl, noget om One direction" sagde jeg og satte mig ordenlig tiltrette på det lille flyssæde.  

"Bandet består af fire medlemmer vi var en gang fem men ham ved navn Zayn skred" han kiggede ned på sine ben

 "Det er jeg..-" "Husk at spænde jeres sikkerhedsele vi letter nu" sagde en stemme i højtaleren "Ked af" sluttede jeg min sætning 

"Det er helt okay" sagde han og tog nogle høretelefoner i. 

Jeg og Niall havde ikke snakket mere hele turen ikke engang da vi skulle ud, han var nok lidt deprimeret.  Englands gader var pyntet flot op der han flot julepynt ned fra lygtepælene og lyskæder fra den ene lygtepæl til den anden. Jeg fandt hurtigt lejligheden, den lå nu også midt inde i byen da Elizabeth mente at man hvis var rig hvis man boede i det rigtige kvarter det havde hun måske også lidt ret i . Jeg gik hen til dørtelefonen og ringede op. 

"Hej" sagde hendes skingre stemme "Hej Elizabeth det er Anne" sagde jeg og

 prøvede at lyde begejstret. "Kom du bare ind" sagde hun og lagde på. Jeg skyndte mig op af trapperne og ind af døren. Min far stod i døren "Hej far" sagde jeg og lød nok lidt kold "Hej var rejsen god?" han smilede 

Jeg nikkede og satte mine ting ind på gæsteværelset, som så er lavet om til mit værelse når jeg er her. Elizabeth havde næsten kun sort og hvidt julepynt hængende selv julemandens nissehue var enda sort. 

"Sikke pænt der er pyntet op" sagde jeg og prøvede at lyde interesseret og venlig "Det er Elizabeth der har gjordt det" sagde far og smilte 

"Mhm" sagde jeg og gik videre ind i stuen hvor hun sad med en kop the og så nyhederne 

"Hej, min kære" sagde hun og rejste sig og gav mig en ordenlig krammer. Hendes parfume duftede meget stærkt af kanel og citrus rigtig dårlig blanding der flød ind i mine næsebor. "Sikke flot du har pyntet op" løj jeg 

"Tak, søde" hun smilte skævt og blinkede til far som tegn på at hende og jeg var ved at blive rigtig gode venner. 

"Vi skal have risengrød" sagde hun og tog gryden af komfuret "Lækkert" sagde jeg og begyndte at spise. 

"Jeg går i seng" sagde jeg. De sad i sofaen og så en eller anden jule film i fjernsynet. Fars arm lå rundt om Elizabeth mens hun lå på hans skuldre. Far giftede sig få måneder efter mors død. Og flyttede med hende til England og efterlod mig og et stort designer hus i Danmark. 

" Godnat skat sov godt" sagde far og kyssede mig i håret "Godnat" sagde Elizabeth og aede mig kort over kinden. "Min lille øjesten" tilføjede hun inden jeg gik ind i værelset ved siden af stuen. 


Hej allesammen! 

3 decembers afsnit kom så ud kl 18! 

Jeg ville prøve så meget som muligt at få dem op på et helt tal hvis i forstår hvad jeg mener! 

Men skriv en kommentar ville give mig så meget mere lyst til at skrive lange kapitler. Stem og glæd jer til imorgen! 

Elsker jer Mathi! (: 


  





TWENTYFOUR #AdventkalenderWhere stories live. Discover now