[pov Aron]
Oh, lost in your riddles klinkt uit m'n oortjes als ik de trein uitstap. Even later is een stem te horen van een 3FM dj. Ik luister graag 3FM, het is eigenlijk een soort hobby geworden, net zoals wandelen wat ik nu ga doen. Ik loop richting de uitgang en hoor het wel zo bekende treingeluidje, waar ik wel aan gewend ben inmiddels. Buiten het station loop ik naar het strand om daar een wandeling te maken. Gelukkig ben ik er alleen, iets wat ik stiekem in mezelf al hoopte. Heerlijk vind ik dit, de harde wind die langs me raast, de golfjes die de zee maakt. Opeens heb ik zin om heel hard tegen de wind in te springen en dat doe ik ook. Lang speel ik nog met de wind, terwijl ik langzaam weer terug loop naar de trein. Weer terug in de trein zie ik een bekende zitten. Ik wrijf een keer in m'n ogen of het echt is, maar het is echt diegene zit daar. Langzaam sta ik op en loop ik er naar toe, zo behendig dat ik niet val in de snel rijdende trein. 'Wat doe jij hier dan?', vraag ik en ik zie opeens een geschrokken gezicht naar me kijken.
[pov Karin]
'The Killermachine' ontvoerder en aanslagpleger. Er is een aanslag gepleegd op een school in Hardenberg en uit onderzoek is gebleken dat The Killermachine deze aanslag heeft gepleegd. Ook heeft hij/zij al verscheidene mensen heeft ontvoerd. The Killermachine speelt een soort spel en laat hints achter, hints die we nog steeds grondig aan het onderzoeken zijn. We hebben één verdachte opgepakt, een leraar aan dezelfde school in Hardenberg. Uit redenen publiceren we deze naam niet. Het was een leraar die al in de gaten werd gehouden wegens rare uitspraken over de mensheid. We kwamen erachter dat de leraar op de momenten van ontvoeringen en de aanslag zijn/haar huis verliet. Ook waren de gijzelaars leerlingen en ex-leerlingen van deze leraar. Verdere informatie volgt. (Onder aan het bericht staan de ontvoerde mensen) Geschokt lees ik het bericht nog een keer en daarna nog een keer. Er komt nog maar één naam in mijn gedachten naar voren, Herman Schroten.....
Snel WhatsApp ik het in de groep en mensen reageren geschokt terug. Dit had ik dan weer niet verwacht lees ik en er volgen er nog wat meer. Een boos gevoel borrelt in e omhoog, ook nog omdat het een leraar is, waarvan je een paar jaar les hebt gehad.
[pov Jaro]
Hint: Kleding, kleding, kleding, van roze naar grijs, van grijs naar groen en van groen naar wit. Met een raar gezicht lees ik het van m'n scherm, wat moet deze hint nou weer voorstellen, kleur van kleding? Ik snap er niks van, maar blijf puzzelen met alle hints die ik heb. Letters die namen kunnen zijn, maar ook iets met initialen. De ontvoerde mensen waren M.P. A.V. R.S. L.M. I.M. Misschien dat die 10 letters een woord of een naam maken? Lang zit ik te puzzelen, maar ik kom er niet uit. Teleurgesteld geef ik op en ik slof naar m'n kamer. Ik pak m'n oortjes en doe ze in. Ik klik op YouTube en zoek een kerstliedje op, gewoon omdat het bijna kerst is en alvast in de stemming te komen. It's beginning to look a lot like christmas klinkt uit m'n oortjes en ik beweeg een beetje met mijn hoofd mee op de maat van de muziek. Dit is altijd een moment om na te denken over van alles en nog wat. Ik ga dan naar m'n kamer lekker op bed liggen en dan nadenken over wat er bijvoorbeeld vandaag is gebeurd.
[pov onbekende]
'Word maar wakker zonnestraaltjes', zeg ik en zie dat ze alle drie de ogen langzaam open doen. 'Waarom zijn we ergens anders?', vraagt Lisa als ze een andere omgeving ziet. 'Om te vluchten voor de politie', zeg ik en zie een glimlach op Lisa's gezicht, alsof ze wil zeggen dat ik op elk moment kan worden opgepakt. 'Raisa, omdat de aanslag moeizaam ging en je mij bijna verraadde, gaan we maar eens kijken wie hier de betere terrorist is'. 'Ines sta op en loop met me mee', zeg ik als ik Raisa al vastgepakt heb bij haar arm. Ines staat op en ook haar pak ik vast bij haar arm. Ik heb het hier maar snel weer een beetje ingericht en heb de battlekamer zo ver als mogelijk af gekregen. 'Heb jullie zin om te battelen?', vraag ik zo sarcastisch mogelijk. 'Jeeej', roepen ze in koor, nog sarcastischer dan ik deed. We lopen een ruimte in, die ik heb geprobeerd het zelfde te maken als in het vorige huis.
[pov Ines]
'Wat is eigenlijk de bedoeling?', vraag ik als we de kamer inlopen en ik zie allemaal wapens op d grond liggen. Ik heb al zo'n voorgevoel wat we moeten doen ,maar ik hoop het niet. 'Vermoord elkaar, je hebt 5 minuten de tijd anders vermoord ik jullie beiden', zegt The Killermachine koudbloedig. Daar zitten we dan, ik aan de ene kant van de kamer en Raisa helemaal aan de andere kant. We kijken elkaar aan en zie dan Raisa van nee schudden. 'Kom op, ik wil actie!', roept The Killermachine door de megafoon. Ik word boos van binnen. 'Wil je actie? Nou kijk maar goed dan!', schreeuw ik omdat ik boos ben en sta dan op en loop richting het geweer. Raisa schudt harder van nee, maar staat ook op en loopt ook maar een geweer. Allebei pakken we het geweer en dan worden er uit beide pistolen veel schoten gelost.
[pov Aron]
'Uhhmm... Ik was naar m'n ..... oma geweest', komt er stotterend en twijfelend uit Marlijns mond. 'Oh, was het gezellig?', vraag ik dan waarop Marlijn reageert: Ja hoor, het was hartstikke gezellig. 'Waarom heb je eigenlijk dat slaapspul dan bij je?', vraag ik dan nieuwsgierig, waarna een lange stilte valt, alsof ze een smoes bedenkt, iets verbergt, maar het kan net zo goed moeilijk uit te leggen vallen, of wil ze niet dat ik me ermee bemoei. Dan komt er opeens een zin uit haar mond. 'Waarom ik dat bij me heb, ik heb dat bij me voor een reden, die ik eigenlijk niemand wilde vertellen, maar goed ik kan er nu niet meer omheen. Ik heb dit slaapmiddel bij me omdat......
JE LEEST
The Killermachine (Dutch)
Misteri / Thriller'Ik ben er klaar mee, klaar met de mensheid. Ze maken te veel fouten, ze zullen boeten voor de fouten. Allemaal ook al moet ik er persoonlijk voor zorgen. Ik heb er al één en dat zal zeker niet de laatste zijn. Ik speel een spelletje met de mensheid...