II BÖLÜM

183 6 1
                                    

           II BÖLÜM
ALİNİN AĞZINDAN
Abime ne kadar sorsamda cevap vermiyordu. Hatta bir ara arabadan bile indirmeyi düşünüyordu ve ben hala nereye gitdiyimizi bilmede öylece oturuyordum. Yarım saat süre getdikten sonra mezarlık önünde durdum hala birşey anlamamıştım. Abim koşarak bir mezara yakınlaşıyordiki durdu. Genç bir kız baş örtülü diz çökmüş mezarın başında konuşuyor. Ağlıyordu hemde. Üstü başı çamır olmuş halde oturuyordu mezar ucunda. Çok sevmiş belliki kimse onu. Abimle biraz yakınlaşdık ve söylediklerini dinlemeye başladık.
HİRANIN AĞIZINDAN

- Nasılsın ablacım ben geldim bak yanındayım. Korkuyorum kardeşim . Bu gün başıma gelenlerden sonra çok korkuyorum . Senin güçlü Erkek Fatma Hiran herşeyden korkuyor kardeşim. İyimisin ablacığım?Çok özledim seni kokunu, sesini, nefesini çok özledim be ablacım.Mustafa abi olmasa ne yapardım ben bilmiyorum ablacığım. Seni çok özledim. Durduramıyorum ağlamamı. Çok koydu bu gün olanlar. Seni daha çok aradım bu gün. Yağmur yağsada ağlasa yerime be. Şükr ediyorum Allaha her gün, her saniye. Ölümü bekliyorum bıkmadan usanmadan . (Bir parça hıçkırık kaçdı ağzımdan. Hep yavaş ağladım isyan olmasın diye. Sıkı-sıkı kapatdım ağzımı ama faydası yoktu. Bir el hiss etdim omuzlarımın üzerinde hızlıca kalktım yerimden . Mustafa abi gelmişdi. Şu anda hiç durduramıyordum kendimi daha çok ağlıyordum. Birden başım dönmeye başladı bilmedim neden sonrası karanlık işte.)
ALİNİN AĞZINDAN
Hiranı kucağına aldı hemen abim arabaya atlayıp hastaneye sürdüm en yakın özel hastenin önünde durduk .
.........................................................
Şimdi Hirayı odaya çıkardılar. Uyanmasını bekliyoruz. Hira benim gördüyüm saf güzellikmiş meyersem. Bende aptal-aptal esmermi, sarışınmı diye düşünüyorum. Hiç Hiranının gözlerine bakamadım çünki hep başını önüne eyiyor konuşurken. Mezarlıktada gördüyüm an onu kendimi kayb ettim sandım. Zaman durdu sanki. Tüm o ağlamaları o şerefsiz köpek yüzündenmiş meyersem geberticem onu bu kadar masum birirne nasıl kıya bildi. Ne dedide bu kadar ağlatı o güzelim saf masum. Abime veya Denize birşey olsa ne yapardım ben? Bir kere konuşsam yüzünü görsem yeter bana.
...........................................................
Doktor- Mustafa bey Hira hanım uyandı efendim. İsterseniz yanına gire bilirsiniz.
Mustafa- Çok telekkürler doktor bey
Abim kapını açdı. İçeri girdi bende peşi sıra. Öyle şaşkın-şaşkın etrafa bakuyordu Masum Prenses.
Hira- Burası neresi? Noldu bana?
Mustafa- Bayıldın canım. Hastanedeyiz. Dinlenmen lazım biraz. Sen bir şey yemedin deyilmi sabahtan beri?
Hira- Abi gerçekten canım istemiyor.
Mustafa- Bak kızım kardeş falan dinlemem döverim seni anladınmı beni.
Hira- Tamam abi sen nasıl istersen öyle olsun. Abi ben eve gitmek istiyorum taksiyle giderim. Arabamda zaten evde.
Mustafa- Hira beni deli eltme canım. Ben giderim ne ?( Abimin sesi biraz yüksek çıkmışdı). Ali aslanım şöföre söyle arabayı hazırlasın bende çıkış işlemlerini hall etip geliyim tamammı?
Ali- Sen merak etme abi. Ben ararım şöförü.
Telefonu götürüp şöförü aradım
Ali- Yasin bey arabayı hazırlayın geliyoruz.
Masum prensese bakdım hala bana bakmamışdı bile. Bu nasıl bişey ya böyle, etrafımdakı tüm kızlar yanımda olamları için yapmadıkları şey kalmıyor. Bu kız bir kez olsun yüzüme bile bakmadı.
Ali- İyimisin Hira?
Hira ilk kez başını kaldırıp bana bakmışdı.
Hira- İyiyim teşekkürler. Siz bu gün kafenin önünde siyah arabayla geçtinizmi?
Ali-Evet bir sorunmu oldu?
Hira- O nasıl araba kullanış şekli ya. Üstüm sizin yüzünüzden çamur oldu.
Ali-Napıyım şimdi özürmü diliyim?
Hira- Birde üstünemi çıkıyorsunuz. Yavaş süremezmisiniz arabanı. Ya yoldan bir çoçuk geçseydi ona çarpsaydınız. Napıcaktınız acaba o zaman?
Ali- Hira( bağırarak konuşuyordum) yeter özür falan bekleme.
Hira- Siz kim oluyursunuzda bana bağırıyorsunuz? Benimle konuştuğunuz zaman sesinizin tonuna dikkat edeceksiniz.! Aklınızda bulunsun bey efendi bana bir daha Hira deyil Hira hanım diye sesleneceksiniz. Aksi taktirte bu kadar sakin olmam.
Çok şaşkındım hayatımda hiç bir kızdan azar yememiştim. Onu tanımayı çok istiyordum. Qaliba benden nefret ediyordu. Bense Ali Çetinoğluysam o kızı kendime aşık edecektim. Ben düşüncelere dalmışken Hira odanın kapısına yaklaşştı. Birden kendini toparlayamayıp düşüyorduki koştum tuttum onu. Hızlıca kollarını ellerimden çekip kurtardı. Qaliba kızmıştı bana yine. Ve ilk kez o güzelim gözlerini gözlerime kenetledi.
...........................................................
HİRANIN AĞIZINDAN
Az daha düşüyordum ki Ali beni kollarımdan tutup dengemi sağladı. Ve ilk kez o güzelim mavileriyle karşılaştım. Allahım sen yardım et ben ne yaptım helalım olmayan birinin gözlerine baktım. Affet beni Allahım .Hızlıca kollarımı çektim.
Hira- Napıyorsun sen be?
Ali- Ne atarlı çıktın kızım sen delirtme beni yardım ediyoruz işte.
Hira- Sen benim helalim deyilsin nasıl tutarsın kollarımdan?
O sırada kapı açaldı içeri Mustafa abi girdi.
Mustafa- Hira çıkalım seni eve burakalım aa birde Hiracım eve sana bakması için hemşire gönderdim. Bu gün seninle kalıçak.
Hira- Çok teşekkür ederim abi ama hiç gerek yoktu .
Ali - Hira istediyin zaman çok sakin konuşa biliyorsun.
Hira- Hira hanım Ali bey alqılama sorununuz yok her halde?
Hira- Ya sabır.Yok ya bu çocuk beni deli edecek sinir. Kendini beyenmiş. Geri zekalı. Allahım katil olmadan yardım et bana yoksa kendimi tutamam.(tuslamışdım dudağımın arasında)
Mustafa abi dışarı çıktı bende çıkoyordum ki , Ali kolumdan tutup beni duvar arasında sıkıştırdı.
Ali- Bak kızım beni deli etme benmiyim geri zekalı, kendini beyenmiş? Bana bak Masum Prenses kendine gel.!
Kolumu sertçe buraktı biraz affalasamda dura bildim yerimde hiç bir şey demedem kapını çırpıp çıktım odadan. Yeter ama ne kadar deli var beni buluyor sinir maviş. Nefret ediyorum ya.
.........................................................
Sonunda evime gele bilmiştim.
Hira- Çok teşekkür ederim abi Allaha emanet ol. Yengemede selam söyle . Abi yarın kafeye gelicem sorun olmaz dimi?
Mustafa- Hira bak kızıyorum sana ne sorunu ola bilir. Söylerim canım belki onuda yarın kendimle getiririm . Kafeye hoşçakal.
Kapıyı çaldım . Çünki evde hemşire vardı. Kapı açıldı küçük boylu sarı saçli güzelmi güzel kız açtı kapıyı. Selam ben Hira dedim elimi uzatarak. Selam bende Yasmin diye cevap verdi. Odama çıkıp namazlarımı kıldım. Hastanede olduğumdan dolayı bir namazımı kaçırmıştım. Namazımı kıldıktan sonra duş alıp yatağa girdim.
...........................................................
ALİNİN AĞZINDAN
Hiranı eve buraktıktan sonra arabada abimle konuştum. Kardeşin başına gelenleri duydum. Çok güzeldi Masum prenses , güzelliyi kadarda hırçındı. Kardeşinin mezarı başında dudum kardeşi ona hep Erkek Fatma dermiş erkek gibi kız gerçekten. Şimdiye kadar hiç bir kız bana kafa tutmadı . İstesem çok güzel sustura bilirdim ama yapmadım. Çünki başka bakıyor Madum prenses. Gözlerinde kırgınlık, acı , sevgi ve belirleyemeyen çok duyqu gördüm. Acaba hiç sevgilisi olmuşmu? Yada o küçük kalbine yatan biri varmıydı ? Az daha kafayı yiyicem yeter bu kadar düşündüm. Kafeye gelmiştim çünki arabam orda kalmıştı. Abimle vidalaşıp arabaya bindim. Eve gidoyurdumki Ersin aradı. Tel açtım
Ali- Alo ne var lan? Ne istiyorsun yine?
Ersin- Nasılsın kardeşim insan bir selam verir dimi Ali.
Ali- Ersin kardeşim bak eyer boş yere aradıysan kapa tamam. Yorqunum.
Ersin- Yahu hadi gel . "Gecelerin Siyahı" bardayız .
Ali- Ersin kardeşim yorqunım demem seni oraya gelip döver yeniden geri dönerim.
Ersin- Ya oğlum şu kız beni öldürdü burda Alide ali diye. Gel kurtar beni bu izdıraptan.
Ali - Ersin başlatma sanda kızınada yeter lan yeter yorqunum. Hadi yarın benimle kafeye gidicez kapattım sabah saat 9 ta bende ol kardeşim.
Ersin- Tamam be tamam hiçte gelme.
Deyip kapattı yarın ona göstericem benim yüzüme telefon kapatmak neymiş diye. Arabayı durdurdum . Arabadan indim kapıları kapattım. Eve girdim ve evin haline baktım sanki evde 3 cü dünya savaşı çıkmış.
Umut bittin oğlum sen seni bayıltana kadar dövmezsem bende adam deyilim.
Ali- Umuuuuuut(diye gürledim bir anda. Umut uykumsersemi olar kafasını kaşıya-kaşıya yanıma geliyordu)
Umut- Ne var be ne bağırıyorsun uyutmadın bir insanı.( siten eder gibi konuşmuştu bey efendi)
Ali- Lan ne bu evin hali ha ne naptın sen evime benim. Ne döktün lan koltuğum üzerine hayvan seni gebertmezsem adam deyilim. Gel buraya şerefsiz bir güzel benzeteyim seni.
Umut uyku sersemiydi bağırmamla yeniden uyandı sanki.
Umut- Abi gelme valla temizliyicem. Lan gelmesene korkuyorum.
Peşinden koşmaya başladım. Salak ayağı takılıp yere yapıştı.
Umut- Nolursun ablam tutduğun altın olsun ablam arzun muradına ersin ablam.
(Bir tane kafasına geçirtim, birinide geçirecektimki.)
Umut- Annem öldürüyorlar beni yardım edin kimsem yok. Ya abi burakda evimin direyi çocuklarımın babası olayım öldürme.
Bu sefer yüz ifadesi öyle bir hal almıştıkı bu ona 1 hafta yeterdi. Kendimden olmadan bir kaha patlattım. Yumruğumu sıkarak konuşmuştum.
Ali- Bak Umut efendi eyer evim eski haline dönmesse yalatırım lan buraları sana. Lan teyzemlerin en büyük hatası olarak geldinmi dünyaya?
Umut- Abi ağlarım ama kalbime dokandın . Teyzenlerin deyil tüm dünyanın hatası olarak geldim dünyaya deyip.(kahkaha patlattı)
Ali- Büyü artık kardeşim büyü.
Aptal bu çocuk gerçekten. Kendinimi aptal yerine koyuyor benimi hala anlamış deyilim. Umuta söylene-söylene yukarıya odama çıktım. Girip duş alıp yatağa uzandım ama Masum pernsesi düşünmekten aklıma birşey gelmiyordu. Ne yapmalıyım acaba. O benim kardeşinin başına gelenlerden haberdar olduğumu bilmiyor. Belki kardşinden konuşursak rahatlar. O güzelim kahfe rengi gözlerden nasıl yaşlar akardı? Oda beni düşünoymuydu acaba ? Aslında o kadar çok az şey biliyorumki aslında. Bu beni sıkıyor . Kafeye geliceyini söyledi yarın . Bende gidicem ama gittiyşmde de abim çalıştırıcak. Abim bazen çok gıçıklaşıyor sırf inadıma yarın kafeye gelicek. Ofise falanda gitmiyicek büyük ihtimal. Babamım zoruyla bizim üniversiteye kaydımı yaptırdım dün. Mimar olucam derler ya, hadi neyse zaten güzel resim yaparım severim ya ben bu bölümü. Hira nereni kazanmıştır bir bilsem. O kadar varlıklı bir kız giyimi falanda kötü deyil yani ama bu kadar sade nasıl ola bilir. Sanki hayal gücünün bir ürünü . Ben de esmermi sarışınmı diye düşünüyorum gerçekten çok aptalım ben. Baş örtülü Masum Prensenmiş Hira hanım efendi. Abim onu gerçekten kardeşi gibi seviyor. Ama yarın ona umursamaz gibş davransan sonra da yakın olsam hangi beni beyenir acaba. İyi geceler Masum Prensesim.

MULTİDE MEHMET HİRANIN KARDEŞİ

Kardeşimden SonraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin