IX BÖLÜM
HİRANIN AĞZINDAN.
Artık Leylaya sinirlenmiyecektim söz verdim kendime.İnciyle beraber sınıfa girdik. Yerimize oturduk. Yanımıza yan sınıftan iki çocuk geldi. Çocuklardan biri sarışın biri esmerdi
Esmer çocuk- Merhaba hanım efendi(deyip elini uzattı bana)
Ne sanıyordu kendini bu elini tutacağımımı? Öyle sanıyordusa yanılıyordu.
Hira-Selam.
Çocuk-Okulda bir proje var bizi görevlendirdiler.
Hira-Ne projesi acaba?
Çocuk-Okuldakı tüm güzel kızların numaralarını alıp araya toplama projesi. Ve bu projede ilk aday sizlersiniz.
Hira-Bana bak sen o listeyi katlar sana yediririm. Şimdi def ol git şurdan.
Çocuk-Proje için ama.
Hira- Gitsene başımızdan.
Çocuk üzerimize yaklaşıyordu kağıdı masaya koyup elinide kağıdın üstüne koydu. Elini kaldırmasını söyledim. Kağıdı aldım numaralara baktım baya uğraşmış olmalı aptal teneke.
Hira-Hani ilk bizdik ama haksızlık.(deyip en kötü bakışlarımı attım çocuğa)
Ve ne olduğunu anlamadan kağıdı iki katlayıp yırttım. Sonra bir kez daha yaptım taki küçük-küçük parçalara ayırana kadar. Yüzüne fırlattım kağıdı.
Hira-Beni deli etme def ol git şuradan. Yoksa şu kağıt parçalarını birer-birer yemek zorunda kalırsın.Anladınmı.
İnciye bakış attım. Bu kalk gidelim bakışıydı.İnci yerinden kalkıp giderken sarışın çocuk İncini tuttu. Esmerde beni kolumdan tutup kendine çevirdi.
Çocuk-Ya zorla verirsin bu numaraları. Yada ben zorla almasını bilirim.
Hira-Bana baksana sen kim oluyorsunda benim kolumdan tutuyorsun. Beni zor kullandırtma. Emin ol bu sana hiç iyi gelmez.
Cocuk-Şirine çok korktum biliyormusun.
Hira-Kime güveniyorsunda boyundan büyük laflar yapıyor ağzın. Boğazında dizilir o laflar senin anladınmı.
Cocuk birazcık afallamıştı dediklerimden.
Çocuk- Kendime güveniyorum kime güvenicem başka.
Hira-Nasılda yalan konuşa biliyorsun sen acaba? Onun içinmi 3 dakika düşündün.
Çocuk-Kızım okulun sahibinin oğlu en yakın arkadaşım istersem seni şimdi kovdururum.
Ali gelmişti sınıfa.
Ali-Eger kızları bırakmazsanız Bu okulda deyil dünyadaki son dakikalarınızı yaşarsınız.
Çocuk-Ali?
Ali-Nerden ben senin arkadaşın oluyorum lan? Birde bu kızlara bulaşırsan bir yumrukla yetinmem.
Çocuk çoktan kolumu bırakmıştı. Ali çocuğa yumruk geçirdi. Çocuğa bakıyordum. Birde gördüm ki Ali kolumdan tutup sürüklüyor beni sıraya.
Hira-Napıyorsun be?
Ali-Bağırma kızım asabımıda bozma benim sen benim yanımda oturacaksın.
Hira-Oturmuyorum senin yanında. Aptalmısın sen.(bağırmıştım)
Ali yumruğunu sıkarak konuşuyordu. Oda bana bağırdı.
Ali- Bana bir daha bağırma her kesin içinde!
Hira-Def ol Ali tamammı?
Çok sinirlenmiştim zaten çocuk sıkmıştı kolumu birde oda sıkınca çok acıdı.
Hira-Ersin abi bir azcık hatrım varsa benimle otur lütfen.
Sesim gur çıkmıştı ama içim paramparça.
Ersin- Tamam canım oturalım.
Biz Ersinle önde, İnci ve Alide arkada oturmuştular. Ali benim arkamda İncide Ersinin arkasında oturmuştu.
Dersi dinlemedim bile sadece pencereden dışarıya bakıyordum. Ara sıra Ersin bir şey söyler kafamla evet hayır anlamında sallardım.bu gün yaşadıklarım aklıma takıldı birden nasıl bir yere düşmüştüm böyle baş örtüme bile sayqıları yok.
Aliye kalbim çok kırıldı bu gün. Ama görür o napıcağımı ben bilirim ona.
Küsmemiştim şimdiye kadar ama inadım inat dedim konuşmam. Bu kadar insanın içinde özür dilemese konuşmam.
Ali-Hira kalemin varmı?
Cevap vermedim.
Arkadan dürtmeye başladı.Ali hayatının yalnışını yaptın. O zaman zil çaldı. Allahım seni seviyorum.çok sinirli hal alarak arkaya döndüm. Ve bağırdım
Hira- Bir daha beni öyle çağırsan kendinden küs yapacaklarımı tahmin bile edemezsin .
Deyip çıktım. Zaten Ersin ve İnci çoktan çıkmışlardı.
Celal beyi aradım.
Hira-Selam Celal bey? Nasılsınız.
Celal bey- İyiyim Hira hanım. Siz nasılsınız.
Hira-Hamd olsun Celal bey. Lütfen bana Hira dermisiniz.
Celal bey- Tamam ama sende o zaman bana amca de.
Hira-Tamam . Celal amca benim arabam evde siz gelip beni üniversiteden ala bilirmisiniz? Banunun okuluna gitmeliyim.
Celal amca - Tabiki kızım alırım ne demek. Saat kaçta orda olmalıyım ikide.
Celal amcayla konuşup sınıfa gittim. Ali yoktu sınıfta hiç kimse yoktu. Oturdum başımı masaya yasladım gözlerimi kapattım. Kardeşime ihtiyacım vardı. Herkesin sınıfa girdiyini duydum. 10 dakika öylece durdum. Hoca yoktu derste.
Yine aynı oturmuştuk sadece bu sefer Ersin pencere kenarında oturmak istedi. Sınıfa biri girdi hala başımı kaldırmamıştım.
İsmimi çağırdılar.
Kız- Yılmazoğlu Hira dışarda sizi bekliyorlar acil.
İnciye döndüm
Hira-İnci hadi bakalım kim gelmiş acaba?
İnci-Tamam.
İnciyle beraber dışarı çıktım. Arkamızdan Ali gilde gelmişti.
Olamaz bu olamaz Tura gelmiş bir tanem gelmiş.
Hira-Tura canım.
Koşarak boynuna sarıldım. Ağlaya bilmediyim zamaların yerinede ağladım onun kollarında. Yüzüne öpücükler kondurdum. Oda beni sardı kollarıyla.
Tura-Ama neden ağlıyorsun ki sen şimdi? Bak seni görmeye geldim işte yeter ağlama.
Deyip gözlerimin yaşını silmeye başladı.
Tura- Sınıfa gidelim bakalım kim var kim yok.
Hira- Senin karnının ağrısı beli bey efendi. Gidelim bakalım.
Güle-güle sınıfa girdik. Ersin ve İncide gelmişti arkamızdan. Zaten ders boştu Ersin ve İnci arkada bizde Turayla önde oturduk. Hiç tanımadığım kızlar gelmişti başımızın üstüne.
Hira- Kızlar izin verirseniz iki laf etmek istiyorum kardeşimle.
Arkaya dönüp Turaya Ersin ve İncini gösterdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kardeşimden Sonra
SpiritualOkuyan beyenen herkese teşekkür ederim. Hayat oyunlarla dolu aslında. Bazen sözcüklerle dolu olduğu dünyada susmaya, susmaya ihtiyacın olduğunda konuşmaya mecbur olursun. Hiranın hayatı. HİRANIN AĞZINDAN ALINTI. Son kez baktım yüzüne kardeşimin. İl...