XI BÖLÜM
HİRANIN AĞIZINDAN.
Sabah namazımı kılıp yerime uzandım. Düşünmeye başaldım kendi kendime. Dün Alinin kardeşimden özür dilemesi içimdeki tüm kırqınlığı yok etti gitti. Böyle olacağını hiç düşünmemiştim. Kalbim sanki parçalarını birleştiyormuş gibi hiss ettim. Hiç
Kimse böyle birşey yapmamıştı. Neden yaptıki bunu? Çokmu suçladım. Arabada konuşup sohbet ettik. Çocukları Ersinlerden götürüp İnciyle beraber bana döndük.
Ali ve Ersinde Alilerede kalacaklarını söylediler. Ersin ve İncinin arasında su sızmıyordu. Uykum vardı zaten Zehra teyzede gelecekti çocuklara yemek hazırlamıştır. Kardeşimi düşünüyorum kızmışmıdır yoksa sevinmişmidir. İlk kez mutlu hiss ediyorum kendimi. Nasıl bir duyqu unutmuşum.
Düşünerek uyumayı başardım. Kalbim sanki yerinden çıkacakmış gibi oldu telefonun sesi tüm odada yankılanıyordu. Telefona baktığımda tanımadığım numara vardı. Açmadım. Yine aradı yine açmadım. Üçüncü kez aradığında da açmadım. Sonra aynı numaradan mesaj geldi.
Ali(m)-Hira neden açmıyorsun telefonu? Benim Ali.
Yine aradı bu sefer mecbur açmak zorunda kaldım.
Ali-Selam Hira neden açmıyorsun telefonu ?!
Kızmıştı qaliba.
Hira-Tanımadım numaranı onun için açmadım Ali bey.!
Ali- Tamam o zaman anladım.Hira
Hira-Bir dakika benim numaramı nerden buldun?
Ali-İncini aradım vermedi numaranı,Ersin ondan beter çıktı. Ama üniversitede sayılır hatırım olduğu için zor olmadı.
Hira-Kendini beyenmiş.
Ali-Kızım unutturdum neden aradığımı.
Hira-Nerden kızın oluyorum senin?
Ali-Uzatmayılm dimi Hira hanım.(alayla söylemişti öküz Maviş)
Hira- Ya tamam neden aradın o zaman?
Ali-Hira bizim kafeye gel saat 3 de.
Hira-Neden?
Ali-Gel işte dedim.
Hira-Tamam gelirim zaten kızlarıda çok özeldim. İncilerede haber ver o zaman.
Ali-Tamam veririm.
Hira-Allaha emanet ol.
Ali-Sende.
Telfonu kapatıp. Uzanmaya başaldım.
...........................................................
Namazımı kılmıştım saat ikiye geliyordu. Hazırlanmaya başladım.
Kıyafetim siyah renkti. Baş örtümüde elektirik mavisi renk kullanmıştım çok güzel olmuştu. Gözlerimede mavi renk kalem sürmüştüm.
Hazırlanmamı bitirmiştim. Çocuklara öpücük kondurup arabanın anahtarlarınıda evden alıp çıktım. Arabaya bindim arabanı çalıştırdım. Sidide Mustafa sandal/Ben olsaydım
Çalıyordu. Şarkıya eşlik ederek şarkını söylemeye başladım.
Seviyordum bu şarkını. Kafeye gidene kadar tekrar-tekrar dinlemiştim. Kafeye varmıştım artık.
Kafeye girip kızlarla selamlaştım. Masaya geçip oturdum. Bir tane qarson gelip "ne istersiniz?" Diye sonrdu bende bişey istemediyimi söyledim. Telefonumu çıkarıp.Nermini aradım Sedamda yanındaydı. Telefonla konuşmayı bitirmiştimki Alinin arabasını gördüm.
ALİNİN AĞZINDAN
Herşeyi yapanın Leyla olduğunu öyrendim. Sabah Hiranı aradığımda açmadı önce kızdım. Sonra mesaj attım ve yeniden aradım bu sefer telefonu açtı. Öyrendimki numaramı tanımadığı için açmamış. Buna çok sevindim. Leylanı kolundan tutup Hiranın yanına kafeye gidecektim. Ama Ersinleri de aramıştım onlara saat 5 te buluşacağımızı söyledim bunun sayesinde Masum Prensesimi daha çok göre bilecektim. Telefonuma Masum Prensesim diye kayıt etmiştim Hiramı.
Arabanı park edip Leylanın kolundan sürükleyerek kafeye girdim. Hiramın kaşları çatılmış ve ayağa kalkmıştı. Ağzını açacak ken ben leylaya bağırmaya başladım.
Ali- Diz çök Hiranın önünde bakalım.!Özür dile çabuk herşey için.!
Leyla-Yapma Ali.
Ali-Sana diz çökeceksin dedim.!
Yavaş yavaş diz çöktü Hiranın önünde. Hira afallamıştı sanki anlamya çalışıyordu.
Ali-Özür dile.!
Leyla-Hira ben.
Hira-Kalk ayağa. Hiç Allah önünde diz çöktünmü sen Leyla?
Leyla- Ne?
Hira-Sana Allah önünde diz çöktünmü dedim.
Leyla-Hayır.
Hira-Kalk ayağa. Ben Allahım yarattığı bir bedenim. Onun karşısında acizliyimden sual bile olunmaz. Ve sen hiç kimsenin zoruyla eyer Allah karşısında diz çökemediysen benim senin böyle özür dilemene ihtiyacım yok.
Leyla-Ama.
Hira lafını kesti Leylanın.
Hira-Aması yok Leyla. Dur git ve bir daha gözüme görünme eyer seni bir daha etrafımda sevdiklerimin yanında görürsem. O zaman diz çökmek deyil sürünürsün korkudan.
Leyla-Ben.
Hira- Git şimdi. Allah yüreyine iman versin.
Leyla gitmişti.
Ali- Neden böyle yaptın?
Hira-Allah karşısında diz çökemeyen biri acizdir. O ne kadarda karşımda diz çöksede benim için bir şey deyişmez çünki onun kendisi deyişemez hale gelmiştir çoktan. Ama içindeki iman böyükse ve Allaha aşıksan her şey deyişe bilir.
...........................................................
Hiranın bu sözleri çok düşündürdü beni gerçekten böylemi diye. Hira bana Allahı sevdiriyordu Allaha inanmamı sağlıyordu.
Ali-Hira zaten kafedeyiz kahfe içelimmi? Birazda sana vermem lazım olan suallar var.
Hira-Olur. Bir problem yok benim için otura biliriz.
Ali-Neli içmek istersin kahfeni?
Hira-Sütlü ve şekerli.
Ali-Bir dakika bakarmısınız.
Qarson-Ne istemiştiniz bey efendi?
Ali- Bir tane sütlü ve şekerli. Bir tanede sade kahfe.
Ali-Peki baş örtün ne zamandır takıyorsun?
Hira- Oldu 1 yıl falan.
Ali- Bilmem qarip gelid bir an?
Hira-Ne qarip geldi?
Ali-Seni saçın açık görmedim onun için. Qarip geldi.
Hira-Ali iyiki beni öyle görmedin eski halimden utanıyorum. Yani düşünemiyorum artık eskiden nasıl öyle giyine bilirdim ki.
Kafeye bir baş örtülü kız girdi yanında kocası, kocasının kucağında küçük bir kız çocuğu. Yürüye biliyor qaliba. Hira baş örtülü kıza bakıp gülümsedi. Hiranın dudaklarından okudum selam verdi kıza gülerek kızda ona aynı şekilde gülümsedi.
Hira bana döndüyünde açıklama verdi.
Hira-Neden selam verdiyimi düşünüyorsun deyilmi?
Ali-Ne yalan söyleyeyim evet.
Hira-Söyleme zaten günah. Biz baş örtülüler bir-birimize selam veririz
hep.
Ali-Çocukları çok güzel diyilmi?
Hira-Evet MaşaAllah. Sende de Ali.
Ali-MaşaAllah.
Hira yüzüme bakıp gülümsedi.
Kahfelerimiz geldi. Ben aklımdaki bazı soruları Hiraya vermeyi düşünüyordum ki. Küçük kız annesinin yanından koşarak Hiraya yaklaştı. Elinde küçük oyuncak bebek vardı.
Çocuk- Abya Bu bebiş sana.
Hira-Canım benim, ama bu senin.
Çocuk-Kuçu.
Hira-Seni yerim ben. Gel bakalım ablaya ne veriyim sana?(eline bir tane qofret alıp) Al bakalım ye bunu.
Ali-Verme boğula bilir.
Hira-Ali dişleri var Maşaallah.
Çocuğun annesi geldi.(çocuğun annesinin adı)
Büşra- Merhaba özür dilerim rahatsız etti sizi.
Hira-Özür dilemeyin lütfen. Çok memnun oldum şu küçük hanımdan. Allah anneli, babalı büyütsün İnşaallah.
Büşra-Allah sizede nasip etsin. Hadi gel annecim gidelim babanın işi çıktı eve gidelim bizde. Ayza kızım hadi.
Ayza-Anniş gitmiyoyum ben.Abliş güzel.
Hira-Ağlatmayın lütfen. Oturun bizimle.
Büşra-Adım Büşra.
Hira-Memnun oldum bende Hira oda Arkadaşım Ali.
Büşra- Bende memnun oldum.
Kızlar bir şeylerden konuştular bende Ayzanın elleriyle oynuyordum birden sohbete kulak astım.
Büşra-Ya böyle inanırmısın nefret ederdik bir-birimizden. Hep baş örtülüleri aşalardı etrafındakiler.
Üniversitede benden üst sınıfta okuyordu. Bir gün küs bir gün barışık sevdik bir-birimizi. Beni istemeden önce namaza başlamış dini öyrendi. Şimdi bir kızımız var İnşaallah birde oğlumuz olucak.
Hira-Gerçekten varmı böyle aşklar inanmıyorumda hala ben. Allah nazarlardan korusun. Ayırmasın bir-birinizden.
Büşra- Ay Hira uykuya daldı bizimki baksana zaten numaranı aldım bir ara konuşup camiye gideriz İnşaallah.
Hira-Çok sevinirim canım benim İnşaallah.
Hirayla Büşra görüşüp vedalaştılar. O kadar çok yakıştı ki çocuk Hiranın kucağına.
Ali- Uyudu senin kucağında.
Hira-Çok şekerdi.
Ali- Hira sana bir soru sora bilirmiyim?
Hira-Buyur sora bilirsin elbette.
Ali- Hira nasıl olduda bu kadar bağlandın Allaha ?
Hira-Herkesin yalnız bıraktığını ve bırakaçağını biliyordum yalnız kudretinden sual olmaz Rabbime dek.
Ali- O zaman neden ağlıyorsun ama hıçkırarak deyil.
Hira-Sevdiyime ihanetmi edeyim Ali.
Ali-Nasıl yani?
Hira-Gözlerimdeki yaşlara şahitsin dimi Ali?
Ali-Seni tanıdığımdan beri evet.
Hira-Onun için söylüyorum ya gözümdekilere sen şahitsin kalbimdekilere Allah. Sen sadece akanı biliyorsun.Ama o akanla kalmaz akmayanın hakkınıda yerde koymaz. Adalet sahibi yaradanım ve dostum var. İçimdeki çektiklerimin günahınıda sevabınıda, hakkınıda haksızlığınıda bilen odur. Onun için ona sığındım her seferinde.
Ali-Anladım. Peki namaz kılsam Allaha yakın ola bilirmiyim.
Hira- Ali sen Allahı bul önce o sana senin düşünemediyinden bile fazla yakında. Elbette namaza başlasan Allahı bulursun. Günde sadece 1 saat vaktin gider dualarla namaza toplarsan. Ama o an hayatında tüm kötülüklerden arınırsın. Yalnız sadece namaz deyil oruç tut zekat ver iyilik yap Allah için yap onun rızası için. Gösteriş için deyil.
Ali-Anladım ya günahlar?
Hira-Zina haramdır,yalan konuşmak, qıybet, fitne töretmek, birisinin hakkını yemek, yetimin ahını almak en çokta, canına kıymak, bir cana kıymak, içki içmek ve çok şeyler.
Ali-Hira ben napmalıyım bunların çokunu yaptım. Nasıl affetsin Allah benimgibi birini.
Hira-Allah yarattıklarını o kadar sever ki, en büyük günahlarını bile aff eder tövbeleriyle.Ama Allahın aff etmediyi yegane günah şirk koşmaktır. Allah adalet sahibidir.
Ali-O zaman şirk koşma ne anlama geliyor?
Hira-Şirk koşmak Allahı danmak ona ortak koşmaktır. Oysaki yaradan ne doğulmuştur nedeki doğmuştur.
Ali-Teşekkürler Hira gerçekten bilmediyim çok şey var.
Hira-Aslında benimde bilmediyim çok şey var sadece bildiklerim seni aydınlattıysa, şükürler olsun Rabbime.Ali?
Ali-Efendim Hira.
Hira-Ersinler nerede?
Hira onları sorduğu an sesleri gelmeye başladı. Kavqa ediyorlardı.
Ali-Geldiler bak iti an çomağı hazırla.
Ersin- Kızım sana şu eteyi neden giydin sordum.
İnci-Bak sanane?
Ersin-Eyer benim yanımda yürüyorsan böyle giyinemezsin.
İnci-Sana ne be neyim olarak konuşuyorsun sen?
Ersin-Sevgilin olarak.
İnci-Ya evet ama bu bir şey deyiştiremez. Ersin bey.!
Hirayla birlikte
Ali,Hira- Siz sevgilimisiniz?
Ersin-Evet.
Hira-Seninle sonra konuşucağız İnci. Ama şimdi bunu kutlayalım.
Ali-Tebrik ederim abi. Şimdi İnci benim yengem olarak bana mantı yapmalı.
İnci-Yapamam mantı falan.
Ersin- Yaparsın aşkım yaparsın. Evlendiyimizde kim yapıcak peki?
İnci- Tamam yaparım aşkım. Hiram yardım edermisin?
Hira-Yapmazdım. Ama abime rezil olma diye yapıcam. Yengeciğim.
Ali-Baksana şunlara be mantını isteyen ben yiyen Ersin. Haksızlık ama.
Hira-Uzatmasana Ali sanada yaparım.
Ali-Getçektenmi?
Hira-Bak fikirmi deyiştirirsem o olucak.
Ali-Tamam tamam birşey söylemedim. Mantı demişken acıktım ben.
Hira-Qaliba bende acıkmış ola bilirim.
Ali-O zaman yemek yesekmi?
Ezan sesi geldi kulaklarıma.
Ali-Ezan sesi nerden geliyor?
Hira-Telefondan. Ali ben namaz kılıp öyle yemek yemek istiyorum o yüzden beni affedin şimdilik size katılamam gençler onun için siz başlayın ben gelirim şimdi.
Ali- Nereye cami uzak buraya dimi?
Hira-Cami uzak ama burda kılıcam kızların soyunma odasında.
İnci-Bekle benide bende geliyorum. Namazım var benimde.
Hira-Tamam gel canım gidelim.
Hira ve İnci yürümeye başaldılar.Arkalarından bağırdım
Ali-Hira, ne yersiniz?
Hira-Siz ne yerseniz ondan yerim ben.
Gülmüştü qaliba ilk kez bana bakarak gülüyordu.
İnci-Bende de öyle. Hadi oyalamayın bizi namaz bekletilmez.
...........................................................
Kızlar namaz kılmaya gittiler. Bizde yemekleri söyledik. 15 dakika sonra kızlar geldiler.
Ersin-Nerde kaldınız ?
İnci-Namazı bitirip geldik işte.
Ali-Allah kabul etsin.
Hira-Amin.Allah razı olsun.
Masaya bir çocuk geldi.
Çocuk-Merhaba Hira.
Hira-Merhaba Ahmet.
Ahmet-Önce tanımadım seni sonra dikkatle baktıktan sora sen olduğunu fark ettim.Mehmet nasıl?
Hira-Mehmet
Durdu gözlerini kapattı ve devam etmeye başladı.
Hira-Mehmet ö-öl-dü.
Ahmet-Ben, ben özür dilerim Hira. Allah rahmet eylesin.
Hira-Allah razı olsun.
Ali-Tamam abi öyrendin şimdi gide bilirsin.
Hira-Ali.
Ali-Ne var?
Ahmet- Hira numaramı bıraksam ararmısın beni.
Hira-Ben özür dilerim Ahmet numaramı hiçkimseye vermiyorum.
Ahmet-Nolucak ki versen çocukluk arkadaşıyız.
Ali- İstemiyor kız anlamıyorsun qaliba.!
Ahmet-Sana ne oluyor?
Ali-Gösteririm bana ne oluyor şimdi.!
Hira-Yeter!.Ali yeter birazcık hatırım varsa sus. Ahmet vermiyorum numaramı.!
Ahmet-Ben bulurum merak etme.
Hira-O biraz zor olur anladınmı. Gözünün morarmasını istersen tabi o başka.
Ahmet-Kim yapıcak Mehmetmi? Hani nerde. Ay şimdi anladım topraktaydı dimi.
Hira-Seni kardeşimin üzerinde olan toprağın bir tutamının ağırlığı kadar ağırlığı yok sözlerinin. Onun için yorma kendini.
Ersin-Mehmet yok ama ben varım lan şerefsiz.
Ersin bir tane yumruk vurup yere yıktı. Gömleyinden tutup kaldırdım. Ayağını yere sabitleyip durmasını sağladım. Ersin şok olmuş vaziyyette bana bakıyordu.
Ali-Neden şok oldun abi ya bizde düşene vurmazlar, duranı düşürürler.
Deyip yumruk attım yüzüne. Tekrar-tekrar yumrukladım.
Hira-Ali bırak gidelim lütfen.
Sesi o kadar boğuk çıkmıştı ki.
Kafede çalışanlara bakarak bağırdım.
Ali-Bu it buranın100 metre yakınına yaklaşırsa onu deyil sizi öldürürüm.!
Hadi Hira gidelim.
..........................................................
Hira önden bende arkadından kafeden çıktım. İnciyle Ersine izin vermedi gelmeye. Aslında benide kovdu ama yalnız bırakmadım. Sakince boş-boş yollara bakarak yürüyordu. Sadece sustu bu sefer ağlamadı. Her zamanki kayalığa gelip oturdu. Sakince. Dizlerini kendine çekip öylece denize bakıyordu. Sanki konuşurmuş gibi.
Ali-Hira iyimisin.
Sustu bir şey söylemedi.
Ali-Hira iyimisin dedim.
Yine susmuştu. Arkadan iki tane kız gelip Hiraya sarıldılar. Bense kenardan onları izliyordum. Hira birden ayağa kalkıp onları görünce ağzını kapattı. Kızlar şok olmuştu Hiranın haline. Qaliba ağlıyordu. Kızlara öyle sıkı-sıkı sarıldı ki. Kalbine yerleştirdi sanki kızları.
Nermin-Hiram ablam iyimisin neyin var?
Hira birden kendini tutamadı yere yığıldı. Ağlamaya başladı daha çok ağlıyordu. Susmuyordu.
Hira-Size çok ihtiyacım var.
Seda-Bizimde sana ihtiyacımız var ablam.
Hira-Seda bırakmayın beni.
Seda-Hiç bıraka bilirmiyiz seni. Delimisin. Sen benim herşeyimsin.
Seda kendini tutuyordu ağlamamak için. Ama Nermin tutamadı.Hira yere yığılmıştı. Nerminde onu kucaklayıp ağlıyordu. Sedaysa Hiranın önünde diz çöküp ellerine küçük-küçük öpücükler konduruyordu.
Seda-Abla oyun oynuyalımmı.
Hira ağlaya ağlaya evet her zamankini. Bende öylece merakla bakıyordum.
Nermin-O zaman düzgün oturalım bir birimize sarılalım.
Kızlar düzgün oturdular. Bir birlerine sarıldılar ve gözlerini kapattılar. Elleride bir-birinin ellerinin üzerindeydi. Ne oyundu acaba bu çok merak etmiştim. Ama ağlamarı artmıştı hepsinin.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kardeşimden Sonra
SpiritualOkuyan beyenen herkese teşekkür ederim. Hayat oyunlarla dolu aslında. Bazen sözcüklerle dolu olduğu dünyada susmaya, susmaya ihtiyacın olduğunda konuşmaya mecbur olursun. Hiranın hayatı. HİRANIN AĞZINDAN ALINTI. Son kez baktım yüzüne kardeşimin. İl...