VI BÖLÜM
HİRANIN AĞIZINDAN
Hayatımda bu gün kadar qıcık geçen gün olmamıştı. Napıyım ya sinir ediyor beni. Nasıl bir öyrenci bu ya hocadan izin bile almadan Ersinle geçtiler arkaya.
Ersin - Hira nasılsın kardeşim?
Hira- Ersin iyiyim hemde çok ,sonra konuşsak hoca kızarda.Ali- Merhabadamı yok artık Hira hanım!( hira hanımı bastırarak söylemişti) sustum birşey söylemedim. Önceden hocalarla konuşup anlaşmıştık bir tek bu hoca kalmıştı tek korkum baş örtüme laf etmesiydi. Diyerleri öyle samimiydilerki.
Hoca- Hey arkadakı. Baş örtülü kalk ayağa bakalım. Senin ne işin var burda. Bura senin gibiler için bir yer deyil.
Ayağa kalktım hiç birşey demeden öylece durdum. Sustum sadece sustum iki ders bunundu nasıl katlanıcaktım ben buna.
Hoca- Baş örtüsüyle giremezsin sen benim dersime. Eziklere ders çalıştırmam ben. Cahilsin sen.
Artık yeter ders başladığından beri baş örtüme sardı. Üniversiteden kovulmaksada söylemeliyim sözlerimi.
Hira- Yeter hocam. Sabahtan beri her lafı söylüyorsunuz. Büyüksünüz sayqıda kusur edemem ama baş örtüme söz söyletmem. Asıl cahil ahiretini bilmeyenlerdir. Asıl ezik İslamı bilmeyenlerdir. Ben hayatımda her kesi karşıma aldım. Üniversitenden kovulmayı bile göze alırım baş örtümden vaz geçmem. Ahirette kardeşimi görmek nasip olmasınki çıkartmam anladınızmı. Ve buna, benim hayatıma sizin gibiler karışamaz. Yeter artık bu kadar ayrım yapmanız. Üniversitenin kurallarını birer- birer okudum sizin beni baş örtümden dolayı sınıfta hakaret etmeye hakkınız yok. Şu kadar öyrenci arsında hiç kimse kendinden emin deyil çünki sizin acizliyinizden korkuyorlar. Doğru bikdiklerini yüzünüze söylemekten korkuyorlar.
İstemiyorsanız çıkarım buradan bir daha gelmem dersinize ama siz Allahın sevgisinden kovulmuşsunuz bundan büyük ceza yere göye bile sığmaz. Cahil deyip yürüyorsunuz ya asıl cahil sizlersiniz.
Deyip sınıftan çıktım. Göz yaşlarımı durduramıyordum. Sonra birkaç ses geldi sınıftan. Başka hiç birşey harırlamıyorum. Sonrası karanlık.
ALİNİN AĞZINDAN
Hira dışarı çıktıktan sonra hocayla kavqa edip kovdum sınıftan. Şimdi görür o okuldanda kovdurucam onu. Bana söylediki sen kim oluyorsun babanınmı okulu dedimki evet babamın okulu şimdi defol çık sınıftan kime ne söyleyeceyini bilmelisin. Dışardan bağırış sesleri geliyordu. Aklıma ilk gelen Masum Prensesesim oldu. Koşarak dışarıya çıktım yere yığılmıştı Hiram. Kucağıma alıp Üniversitenin revine götürdüm İnci ve Ersinde gelmişti yanımıza. Hira bayqındı. Ama gözlerinden yaşlar akıyordu. Doktor söylediki halisünasyon göre bilir ilaç vermişti çünki. Hira konuşmaya başlıyordu. Elini Ersine uzattı.
Ersin ona yaklaştığı an ellerini tuttu.
Ersinin ellerini kırmak geldi içimden ne yalan söyliyim.
Hira- Kardeşim çok özledim seni. Neden gittin bıraktın beni. Görüyormusun çok yalnızım benide götür yanında. Kabul olmadı dualarım gelemedim yanına. Herkesten bıktım kime inansam vurdu arkadan. Yemin ederim bir suçum yok kardeşim . Hiç kimse sevmiyor beni. Kardeşim keşke sağ olsaydın bu bir ayda o kadar çok hiss ettimki yokluğunu. Yine gideceksin yine yalnız bırakacaksın beni. Lütfen benide götür yalnız kalmak istemiyorum. Kardeşim içim acıyor sensiz . Bu kez çabuk gitme nolursun. Biliyormusun herkes kırıyor kalbimi zaten paramparça kırıkları bile acı veriyor insanlara ya ben napıyım. Yanımda olsaydın korusaydın beni. 16 yaşımda olduğum gibi güçlü hiss etseydim kendimi. Taqatim yok artık dayanma gücüm yok. Boğazımda düyümlenen yaşlar öldürüyor beni. Bu bir ayda çok güçsüzleştim şimdi durduramıyorum göz yaşlarımı. Her şeyi biliyorsun. Nerdesin neden gebertmedin O şerfsizi, neden dövmedin Alini, neden o Leyla züppesinin ağzının payını verdiyimde afferim Erkek Fatmam demedin?Neden bu gün o hocanın bana öyle davranmasına izin verdin? Neden kalbimin kırılmasına izin veriyorsun. Yoksa sendemi sevmiyorsun beni.
(Üçümüzde ağlıyorduk Hiranın sözlerine çok kırmıştım kalbini. Ersin ve İnci adımı işittiklerinde ters-ters baktılar bana. Eyilip Ersini kulağına söyledimki söyle Hiraya seni seviyorum Erkek Fatmam.
Ersin- Seni seviyorum Erkek Fatmam.
Hira- Bende seni seviyorum kardeşim. İyki varsın. Sen ölmedin tamamı ne zaman yalnız kaldığımda hep yanımdasın tıpkı bu gün gibi.
Ersin- Hira ben gitmeliyim sen biraz uyu. Yine gelicem seni görmeye.
Hira- Sözmü?
Ersin- Söz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kardeşimden Sonra
EspiritualOkuyan beyenen herkese teşekkür ederim. Hayat oyunlarla dolu aslında. Bazen sözcüklerle dolu olduğu dünyada susmaya, susmaya ihtiyacın olduğunda konuşmaya mecbur olursun. Hiranın hayatı. HİRANIN AĞZINDAN ALINTI. Son kez baktım yüzüne kardeşimin. İl...