X BÖLÜM

94 6 0
                                    


Multi-Hira
X BÖLÜM
ALİNİN AĞZINDAN
Hira daha çok bağırdı koştum sınıfa.
Hira-Ne yaptım size kardeşimle benden öc alacak kadarmı nefret ediyorsunuz benden?
Ali-Noldu burda?
Hira-Sus sen hiç konuşma ne yüzle konuşursun hepsi senin suçun. Bak Ali memnunmusun?!Yıktılar beni memnunmusun?!
Hira koşarak yumruklar atmaya başladı. Çok vuruyordu artık kollarından tutup sarstım.
Ali-Ne yapmışım ben!
Hira elini açtı küçük-küçük parçalara bölünmüştü kardeşinin resmi.
Hira-Neden Ali ha neden izin verdin kardeşimin bir daha ölümünü izlememe. Memnun oldunmu?
Yere yığılmıştı.İnci elindeki notu bana uzattı. Okumaya başladım
"Aliden uzak dur yoksa seni deyil sevdiklerini büyük bir zorluk bekliyor. Kardeşin için özür dilerim yalnışlıkla oldu."
Ali-Bu notu yazan kim lan kim yaptı bunu, öldürmesem ben onu. Konuşun lan.
Eyilip Hiranın önünde diz çöktüm.
Ali-Bana bak Hira( gözlerini yummuştu). Bana bak dedim sana Hira!
Hira-Bağırma bana bıktım herkesten. Kardeşimle canımı yakacak kadar vicdansız olmuş etrafın. Seni hiç tanımasaydım Ali hiç tanımasaydım. Yeter bıktım artık zaten içimdeki acı çekilmez hale gelirken neden yapıyorsun bunu bana?!
Ali-Ben bir şey yapmadım!. Senin üzerine yemin ederimki yapmadım Hira.
Hira- Gitmek istiyorum Ali. Kardeşime gitmek istiyorum. Son limanıma gitmek istiyorum. Her kimse iyi bulmuş öyle bir zehirli hançer sapladıki yüreryime baş örtüm bile derman olamaz.
Ali-Kalk hadi gidiyoruz. Kardeşine gidelim bekler şimdi bizi.
Hira-Gerçektenmi?
Ali-Gerçekten kalk gidelim ama ağlama kardeşin istermi seni ağlarken görmeyi. Tamammı?
Hira-Tamam ağlamam ama İncide gelsin olurmu?
Ali-Gelsin. Kalk gidelim.
Hira-Ya hoca nolucak.
Ali-Merak etme izin alırım. Kalk yerden gidelim.
Hiranı yerden kaldırıp. Sınıfdan dışarı çıkıyorduk.
Ali- Bakın bana beni deli etmeyin bulucaksınız o kim. 1 saatiniz var. Eyer bulmazsanız mahv ederim sizi. Birinin hesabını 100 kat sizden sorarım tamamı lan.!
...........................................................
Mezarlığa gelmiştik arabanı durdurup arabadan indik. Kızlar önden yürüdü. Bende arabayı kilitleyip arkalarından gittim. Bir çocuk vardı mezarlıkta. Geçen gördüyüm deyilmiydi bu.
Hira-Tura.
Deyip çocuğun yanına koştu. Yine ağlıyordu. Sarılıp o kadar çok ağladı ki, çok seviyordu. Ama bu sefer gitmiyicektim.
Tura- Noldu sana? Hira bana bak.
Hira-Birşey sorma kardeşim bir şey sorma cevap verecek halde deyilim.

Kardeşimmi? Nasıl yani? Sevgili diyillermi? İncinin kulağına eyilip konuştum.
Ali-İnci bu çocuk Hiranın neyi?
İnci-Ali seni neden ilgilendiriyor?
Ali-İnci bak deli etme beni kim o söyle bana bende biliyim.
İnci-Tamam ya arkadaşı kılıklı.
Ali-Hadi bekliyorum.
İnci-Kuzeni Tura. Birde kardeşinin kan kardeşi aslında Hiranın ona zaafı var. Eyer bu gün o olayı yapan kimse Turadan haberi varsa ve ona birşey olursa Hira yıkılır. Sen sevgilisi sanmıştın dimi?
Ali-Evet.
Tura-Hira arkadakı çocuk kim?( kaşralrını çatmıştı)
Hira-Üniversiteden arkadaşım. Hemde Mustafa abi var ya onun küçük kardeşi.
Tura- Merhaba ismim Tura.
Ali-Memnun oldum bende de Ali.
Tura- Bak Ali Hira benim için çok deyerli. Hem ablam hemde Can kardeşimin emaneti bana. Eyer gözünün bir damla yaşı kardeşi için deyilde başka biri içi akarsa haberim olsun. Yanında olamıyorum ama siz yanındasızın.
Ali-Merak etme kardeşim Hira bana emanet.
Hira- Ya bu ne mal falanmıyım bir-birinize emanet ediyorsunuz.
Ali-Anladığın bu dimi?
Hira-Çok komiksin Ali öldüm gülmekten.
Tura-Hira ben gitmeliyim uçağım var Antalyaya gitmeliyim.
Ali-Hoşçakal.
Hira-Hoşçakal ablacım kendine iyi bak tamammı. Seni çok seviyorum.
Tura-Yeter be sulu göz noldu sana kızım. Beni dövdüyün günleri ölzedim. Yeter tamammı. Mehmetten başka hiç bir şey için ağlamak yok
Ellerini Hira ın yanaklarına koymuştu. Kırasım vardı ama neyse kardeşi sonuçta. Hira bir kez iç çekti.
Hira- Tamam.
Ali-Kızlar gidellimmi?
Hira-Gidelim. Ali teşekkür ederim.
Ali-Ne için?
Hira- Kardeşime getirdiyin için.
Ali- Ne zaman istersen geliriz kardeşine.
Hira güldü ve arabaya ileriledik. Malesef cumartesi de ders salmıştılar.
Hira-Ali ya.
Ali-Yine ne oldu?
Hira-Arabam üniversitede kaldı ama.
Ali-Sen merak etme.Araban evde seni bekliyor.
Hira-Nasıl yani.
İnci-Hira qaliba ben anahtarlarını Aliye vermiş ola bilirim.
Hira-Hangi arada verdin ?
Şaşkın şaşkın sordu. Yanaklarını sıkasım vardı.
İnci-Üniversitedeydik hala arda bir zaman veridim işte boş ver gitsin.
Ali- Hira dün Banuya sözüm vardı. Tutmadım ve bu gün gidelimmi sinemaya çocuklarıda alıp.
Hira-Teşekkür ettim ama küsüm sana Ali hiç bir yere gitmiyorum. Beni eve bırak çocukları da al gidin. İnci Ersinle konuştunmu?
Ali- Hay aklıma benim.!
İnci-Noldu yine ya?
Ali-Bu gün Ersinin Annesinin doğum günü. Ersin eski evlerindedir şimdi.
Hira-Gidelimmi yanına. Ben iki yıldır kardeşimin yerine pasta üflüyorum, birlikte Pasta alıp gidelimmi?
Ali-Gidelim.
Hira-Ya çocuklar?
Ali-Onlarıda alalım o zaman .
Hira-Tamam
Ali-Hira hala küsmüyüz?
Hira-Evet
Ali-Ne inatçısın sen kızım.
Hira -Nerden kızın oluyorum senin?Ali bu günkü olayı yapan Leyla olmasın? Günah yuyamam ama.
Ali-Bulursam biter diyilmi küsklük?
Hira-Valla keçi inadımı tutturtma hiç
konuşmam ha.
Ali-Keçi inadı olduğunu biliyorsun demek.
Hira-Ali yeter ya sabahtan beri başımın etini yedin. Küsüm tamammı! Beni eve bırak kendi arabamla gidicem !
Ali-Hayır hanım efendi benimle gidiceksiniz!
Hira-Yeter Ali! Her seferinde kavqa ediyoruz ya. Çocuklarıda alıp kendi arabamla gi-di-cem.
Ali-Git-mi-yi-cek-sin!
Hira-Görürüz . Bir daha ismimi bile ağzına alma Öküz!
Ali-Hira öküz ne benim gibi yakışıklıya öküz denirmi? Çarpılıcaksın.
Hira konuşmuyordu.
Ali-Hira?
Ali-İnci qaliba bu sefer gerçekten kızdı bana.
İnci-Sabahtan beri şişti kafam iyi oldu of canıma deysin.
Ali-Kızım sende yanqına körükle gitme. Hira?
Hiranın evine gelmiştik. Hira anahtarı alıp kapıya doğru yürüdü. Kapını açtı Mehmet koşup sarıldı. Banuda geldi onada sarıldı. Mehmet koşarak yanımıza geldi. Banu qaliba bana küsmüştü.
Ali-Abicim neden gelmiyorsun yanıma?
Banu-Hani söz vermiştin Abi(abini bastırarak söyledi).
Ali-İşim çıktı abicim özür dilerim. Yardımına ihtitacım var Hira ablan küstü bana barışmıyor.
Banu-Naptın yine abi ya ablama? ( bıkkınlıkla söyledi)
Ali-Kızdırdım arabada.
Hira-Banu üzerini deyiş ablacım . Mehmet aşkım gel buraya üstünü deyiştirelim Ersin abinin yanına gidiyoruz.
15 dakika sonra Hira ve çocuklar dışarıya çıktılar.
Hira-İnci benimlemi geliyorsun yoksa diyer arabada mı gidiyorsun?
İnci- Seninle geliyorum Hira.
Hira-Tamam o zaman ben biniyorum sende gel.
Ali-Sattın dimi beni İnci.
İnci-Valla Ali eyer Hirayla gitmezsem katliam olur sonunda.
Ali-En azından çocuklardan biri gelse benimle.
İnci-Bu dediyine kendin inandınmı Ali?
Ali-Hayır hadi neyse bin gidelim.
...........................................................
Ben önde Hirada arkadan geliyordu. Çocuklar şarkı söylüyolardı arabada qaliba. Masum Prensesim gülüyordu.
Yine küsdürdüm, gerçekten aptalım. Turanıda sevgilisi sandım iyiki bir şey yapmadım çocuğa Hira beni hiç bir zaman affetmezdi. Nasıl aff ettiricektim kendimi hiç bilemedim . Neyse bulurum ben yolunu. Bu gün ağlayışları kulaklarımdan gitmiyor bulmalıyım o kim eyer Hiranın dediyi gibi Leylaysa elimden çekeceyi var.
..........................................................
Ersinin evine varmıştık. Hira arabanı park etti. Hepimiz arabalardan inip kapiya yaklaştık. Ersinin evinin anahtarları bende vardı onun için kapını çalmadan anahtarla kapıyı açtım. Ersini arıyorduk. Yukarıda salonda şarkı sesi geliyordu.
(Ayda/seninle ölmek istiyorum .)
Merdivenlerle yukarıya çıktık. Ersinin elinde rakı şişesi. Hiç içmemiş halde oturmuş yerde öylece koltuğa bakıyordu. Yaklaştığımda gözlerinin kızardığını gördüm.
Ali- Ersin abi noldu sana?
Ersin susuyordu. Yanına oturup kolumu omzuna attım. İnci de diyer yanına oturup dizlerini kendine çekti.
Hira Mehmete telefonunda bilgi oyunu oynamasını öyretmişti ve çocuklar diyer odada oturmuşlardı.
Hira yanızmıza gelerek yere oturdu ve duvara yaslandı dizlerini
Önüne çekti. Gözlerinden bir kaç damla yaş aktı. Ve başladı konuşmaya.
Hira- Ersin hiç yakışıyormu sana. Elindeki şişe senin tam tersin biliyormusun? Ne yapmak istiyordun içmekmi? Annen sevinirmi elinde onu görünce? Biliyormusun Ersin sen benim abim gibisin. Korkuyorum sana birşey olucak diye. Kardeşim trafik kazasında öldü. Beni terk etti. Günlerce ağladım. Susmadan hemde. Hıçkırarak. Biliyormusun annen seni
Çok seviyor. Bu gün doğum günü onun. Pastanı üflesek annen burdan bizi izliyor biliyormusun. Belki Mehmetide almıştır yanına. Belki onlar bizi bir-birimize emanet etmişlerdir? Ersin ben kardeşimi çok özledim biliyormusun? Sende anneni özledin biliyorum. O yüzden mumları üfleyip pastasını keselim .

Kardeşimden SonraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin