RÖPORTAJ (qSAWE-ASUMANBRKLCE

885 24 10
                                    

Öncellikle bana zaman ayırdığın için teşekkür ederim canım.

1.Seni biraz tanıyabilir miyiz?

-1968 İstanbul doğumluyum. Evli, çocuksuz ve emekliyim. Altı yıldır Fethiye'de yaşıyorum. Bu değişiklik olana kadar tüm hayatım İstanbul'da geçti. Üniversite mezunu, özel bir bankadan emekliyim.

2. Yazmaya ne zaman başladın? Seni etkileyen ne oldu?

-Ortaokul yıllarında kompozisyon dersinde düz yazılar yerine hikayelerle konuyu anlatmaya başladığımda ilk yazma tecrübelerim oluştu. Lise yıllarında birkaç tane hikaye yazmıştım ama taşınırken kaybettim. Sonra da 22 yıl sadece okudum.

İnternette hikaye sitelerini bulmam ile yeniden yazmaya başladım. Fakat tetikleyen 'hep aynı konular ve aynı hikayeler, niye farklı şeyler yazmıyorlar ki?' düşüncem oldu. Biraz ukalaca ama o yıllarda (2008 yılından bahsediyorum) sanki herkes birbirinin aynı hikayeleri yazıyor gibi gelmeye başlamıştı.Ben ne kadar farklı yazıyorum onu okuyuculara sormam lazım. :)

-- Kesinlikle farklı bir okuyucu olarak bunu söyleyebilirim. :)

3. En çok hangi yazarları sever, ne tür kitaplar okursun?

-İlk sırada Robert Ludlum var. İkinciliği kesinlikle James Patterson alır. Sonrakilerin yerleri birbirinden uzak değil.

Polisiye-Macera okur, en çok da onları yazmak isterim. Aşk kitabı da okur ve yazarım elbette. Bu türün de bence en iyisi Nora Roberts'dir. Duru yazımını severim.4. Yazdığın hikayelerde hangi karakter olmak isterdin ve sebepleri neler?

-Onların hepsinde benden bir şeyler var. Ya karakterleri, ya görüntüleri ya da zevklerinde kendimden esinlendiğimi itiraf etmem lazım. En kolay bildiğimizi yazarız. Güçlü kadın karakterler yazmayı seviyorum ve galiba hiç birini ayıramıyorum. Hepsi benimmm :)

5.Hikaye yazarken kurguyu nasıl ve karakterleri nasıl belirliyorsun?

-Önce konu... Konuyu bulduktan sonra üç ayrı sayfa açarım.

İlk sayfa hikaye için. İkincisi karakterlerim, üçüncüsü konunun örgüsü için. İkinci ve üçüncü sayfam başlamadan önce en önemli kısımda yer alırlar.2. sayfada Kadın-Erkek nasıl olmalı. Boyundan, okuluna kadar hepsini tek tek not ederim. Yan karakterlerin adları, neden hikayenin içinde oldukları, nerede çıkacakları ya da etki edecekleri, o karakterlerin hikayede gerçekten yerlerinin ne olduğu gibi her şeye yazarım. Bazen değişiklikler yaparım. Bazen de yeni karakterlere ihtiyaç duyar ve onları da listeye eklerim. 3. sayfada hikayenin kurgusu yer alır. Nerede başlayacak, nerede bitecek. Hikayeye başlamadan önce finalimi bilirim. Adım adım aklıma gelen her şeyi not ederim. Hepsini kullanamama gerek kalmayabilir. Yine de o notlar bir başka hikayede yardımcı olacağından tamamen silmem, üstünü çizerim sadece. Sonra 1. Sayfaya döner ve yazmaya başlarım. Bitmeden yayınlamam. Okuyucularım kızabilir ama o hikaye bana ait. Yorumların bana etkisi bir sonraki hikayeyi yazma isteği olarak ulaşır. Hikayemde değişiklik yapmama neden olmaz. Okuyucunun okumayı çok istediği şeyleri belki bir sonraki hikayede kullanırım ama okuduklarında bulamayabilirler. Gerçek hayattan kesit... sanırım kesit olarak yazdığım bir sahnem bile yok ama tecrübelerin serpiştirildiği çok fazla yer vardır.

--Sanırım bende bu yolu kullanacağım. :)

6. Hiç farklı türde bir kitap yazmak ister miydin? mesela fantastik.

-Ben canımın istediği her şeyi yazıyorum. Fantastik ya da Bilim Kurgu istediğim bir tarz değil. Fakat bir ara tiyatro yazmayı deneyebilirim. Ara ara aklıma takılıyor. İyi bir konuyu güzel bir oyun haline getirmek değişik olacaktır benim için.

7.wattpad'de sevdiğin yazar ve hikayeler hangisi?

-Yaştan dolayı galiba çok fazla hakim olduğum bir yer değil Wattpad. Hikaye sitelerinden tanıdığım çok arkadaşım var.Onları noksan sayarım, üzülürüm... Sadece burada yazan hatta yazmaya yeni başlayan iki arkadaşımı takip ediyorum. İkisi de çok başarılı. @hayallibulutlar ve @denizzz2 .

-Güzel sorulardı ve keyifle yanıtladım. Çok teşekkürler ve sevgiler...

--Asıl ben teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.




wattpad kitap tavsiyeleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin