Zăcea întinsă în mijlocul pustiului. Îşi deschise pieptul şi-şi scoase inima pentru a înflori. Arterele-i explodară şi răsări cea mai frumoasă pădure. Venele-i erau copacii şi sângele frunzele.
Se ridică-n şezut şi privi în jur. O licărire îi atrase pupilele spre negura pădurii însângerate. Păşii spre marele necunoscut ce i se întindea în fața ochilor.
Ajunse într-o poiană cu flori colorate de lumina lunii şi strivi firele firave ale ierbii. În depărtare, printre flori, zăcea o statuie măiastră ce-şi arunca lumina peste chipul său.
Întinse mâna şi mângâie suprafața prăfuită a statuii. Avu loc o explozie de praf de stele şi paşii i se retraseră. Privea speriată cum piatra se topea de pe pielea făpturii. Muşchii săi se chirceau şi trupul ei se înălță pentru a o privi. Era mult mai frumoasă decât sub forma unei statui şi acum înțelegea de ce numele ei era Afrodita, zeiță a frumuseții.
Din două sclipiri, statuile apăreau în jurul poienii. Făcu o piruetă şi privi multitudinea ce se-ntindea în fața ei. Ştia că atingerea ei le va face sângele să curgă din nou pentru a le reda viața.
Îşi luă avânt şi întinse mâna. Picioarele sale se-ncâlceau în tulpinile florilor şi mâna sa mângâia fiecare statuie în fuga spre libertate.
Se opri când atinse pielea Afroditei şi privi în jur. Erau toți acolo: Athena, Poseidon, Zeus, Apollo, Artemis, Ares, Dionis, Hades, Hefaistos şi mulți alții ale căror nume îi erau necunoscute.
Stătea în mijlocul lor şi îi privea pe fiecare în parte. Mâinile lor se întinseră simultan şi se îndreptară spre trupul său. Lumini țâşniră din vârful degetelor şi o imobilizară într-un vârtej de sclipici.
Spectacolul se termină şi îşi privi pielea ce acum era împânzită de stele colorate. Strălucea în adevăratul sens al cuvântului.
— Acum eşti Aissa, zeița viselor, zise Afrodita apropiindu-se.
Îşi privi palmele şi le întinse la rându-i în față. Dar puterile ei erau la fel de mari precum imaginația ce-i înflorea în minte şi nu le putu controla. Lumini țâşniră din ale sale mâini şi străpunseră fiecare zeu.
Acum se întoarseră la starea de piatră din care propriile sale mâini îi scoase. Dar tot ea le-a redat moartea.
Ochii-i fulgerară şi se ridică-n şezut.
A fost doar un vis.
CITEȘTI
The art of dreaming
Short Story"Keep your eyes open, darling." cover by @vaenus © copyright Diana - all rights reserved 2015- 2016