Daar staan ze dan. Samen in de kou, dicht op elkaar. Tranen vloeien over de wangen. Het is buiten zo stil dat ze elkaars ademhalingen kunnen horen. Nadia geeft Marouan een kusje op zijn hand. "Het zal niet makkelijk zijn voor ons twee, maar we moeten veel sabr hebben. Qadr Allah, Marouan. Na moeilijke tijden, komen gemakkelijke tijden. Dat heeft Allah ons beloofd.." zegt Nadia en ze laat Marouan los. "Moge Allah je bij staan Marouan" zegt Nadia met een glimlach. Ze loopt weg en laat hem alleen achter. Marouan laat een aantal traantjes vallen. Hij kijkt Nadia aan en glimlacht. Ma sha Allah, wat 1 persoon wel niet met me kan doen en hij geeft een diepe zucht. "Bismi Allah voor een nieuwe start en begin" zegt Marouan met een glimlach en hij loopt weg naar huis...
Nadia loopt na het emotionele gesprek naar huis, steekt haar sleutel in het sleutelgat en loopt dan zachtjes naar binnen toe. Ze doet de deur zachtjes dicht en sluipt dan zachtjes naar boven. Ze doet haar raam een kwartslag open en doet dan haar gordijnen dicht. Het regen tikt op de ramen en het waait hard. Ze gaat op haar bed rand zitten en is met haar gedachtes bij Marouan. Ze glimlacht. Wat begon als drama, eindigde toch nog een beetje goed. Ze denkt aan het moment dat Marouan haar stevig vastgreep, en haar handjes telkens vast pakte.. Wat is hij leuk, denkt Nadia. Ik krijg het warm van binnen als ik denk aan Marouan. Hij is niet alleen erg mooi, maar bovendien ook erg begripvol en een goede luisteraar. Nadia zou graag willen bidden, maar ze is ongesteld. Ze verricht spontaan een dua die uit het diepste van haar hart komt:
"Oh Allah, Vergeef mij voor al mijn zondes en slechte daden en bescherm ons allen tegen het hellevuur. Oh Allah, mocht Marouan mijn ware mektab zijn, laat hem dan op een goed moment terug keren op mijn pad en mocht hij het niet zijn, hem voorgoed verwijderen uit mijn leven. Moge u hem op het rechte pad leiden en hem bijstaan ten alle tijden" zegt Nadia. Ze glimlacht en laat een traantje vallen. Khair in sha Allah, alles komt goed, denkt Nadia. Ze vouwt haar deken van haar bed open en kruipt er in. Ze pakt haar telefoon erbij en appt Nora haar tot in de details wat er is gebeurt. Ze geeft een diepe zucht. Ze zet Koran op en legt haar telefoon op haar nachtkastje. Ze valt langzaam in diepe slaap..
*2 jaar later*
Het is inmiddels 2 jaar later. Nadia is ondertussen 24 geworden. Nogsteeds werkzaam in het ziekenhuis als verpleegkundige. Ze heeft er naast een certificaat bij gehaald om praktijkbegeleidster te worden. Dat houdt in dat ze stagiares kan begeleiden want ze ontzettend leuk vind. Ze is namelijk zelf ook student geweest en weet precies wat een student zoal meemaakt op school, dus weet ze als geen ander hoe ze de studenten het best kan begeleiden. Niet alleen op het werk heeft ze vooruitgang gemaakt, ook met het geloof is ze hard bezig geweest. Ze is in haar vrije tijd veel gaan praktiseren, gaat naar veel lezingen en doet op het moment een HBO studie over Islamitische theologie. Hiervoor gaat ze 3 dagen naar school en de overige dagen, werkt ze nog gewoon in het ziekenhuis. Zo kan ze het prima combineren.Niet van binnen is ze aan het praktiseren, maar van buiten is het ook zichtbaar. Nadia is begonnen met het dragen van een khimaar. Dit wou ze al heel graag een tijdje nadat ze zich diep begon te praktiseren. Ze voelt haar ontzettend goed en ze probeert het alleen nog maar te verbeteren, Alhamdoulilah. Ze krijgt nu wel meer ogen op haar gericht buiten, vooral met de media nu, maar daar trekt Nadia zich niks van aan. Ze vreest voor Allah, en niet wat andere mensen van haar vinden. Ze leeft van dag tot dag en dankt Allah elke dag uitgebreid tijdens het gebed hoe dankbaar ze is voor elke dag die Allah haar geeft om haar weer een nieuwe kans te geven.
Nadia is klaar met werken. Ze verlaat het ziekenhuis en loopt richting de parkeerplaats naar haar auto. Het is koud en het regent hard. Ze rent snel haar auto in en rijdt weg naar huis. Ondertussen zet ze koran op. Op dat moment belt Nora haar op. Nadia neemt op. "Salam wa alaikoum" zegt Nadia. "Wa alaikoum salam. Oh my god Nadia, dit ga je nooit geloven. kom onmiddelijk naar me huis toe!" zegt Nora gillend. "Oke, kom er aan, was toevallig net klaar" zegt Nadia lachend en ze hangt op. Ze rijd meteen naar Nora's huis toe. Ze is benieuwd wat ze haar te zeggen heeft..
Nadia belt aan en haar moeder doet open. "Salam wa alaikoum" zegt Nadia en geeft haar moeder een kus. "wa alaikoum salam, eh zine. Loop maar naar boven, Nora wacht op je" zegt Haar moeder. Nadia trekt haar schoenen uit in de gang en rent naar boven toe en trekt de deur van Nora's kamer open."Je hebt me helemaal gek gemaakt Noor! Je gaat het me nu zeggen hoor" zegt Nadia lachend. "Oke oke.. ik ga het je nu vertellen" zegt Nora enthousiast. "VERTEL HET" gilt Nadia lachend.
"IK GA TROUWEN" roept Nora.
"Ga weg! dit meen je niet!" gilt Nadia en ze rent op Nora af en geeft haar een dikke knuffel. "Wallahi ik ga trouwen Nadia! in sha Allah Bi idni Allah!" zegt Nora enthousiast. Nora is helemaal door het dolle heen.Nora heeft al 1 jaar contact met Wassim. Ze heeft hem leren kennen op het kantoor. Hij kwam er nieuw werken en Nora moest hem inwerken. In zijn vrije tijd, praktiseerd hij ook en geeft hij lezingen. Als het iets is waar Nora op valt, dan zijn het wel praktiserende mannen. Tijdens haar werk leerde ze hem beter kennen en merkte dat het ontzettend goed klikte tussen hun twee. Na een poos wisselde ze nummers uit en raakte verder aan de praat. Tot de dag van vandaag.. Hij wilt haar hand komen vragen en zo snel mogelijk met haar trouwen.
"Oh Nora ik ben zo blij voor je lieverd! Kan het amper geloven" zegt Nadia en de tranen schieten in haar ogen. Ze springt zo wat op Nora en ze schieten in de lach. Nora maakt zich los van Nadia. "Hij wilt volgende week al komen handvragen" zegt Nora enthousiast. "Oh my god zo snel al Noor!" gilt Nadia. "Ja ik stress me dood wallahi, je wilt niet weten. Voor mijn doen gaat dit heel snel, maar ik wil niets liever dan met Wassim zijn. Hij maakt me blij Nadia, wil niets liever" zegt Nora. "Dat geloof ik best, jullie hebben al meer dan een jaar contact" zegt Nadia. Nora knikt. "We hadden het over hoe we het verder wouden na de handvraging. Hij wilt het klein houden. Bij zijn ouders thuis, heeft hij een mega tuin zei Wassim. Daar wilt hij graag het feest houden, geen poespas met een grote zaal en diensten of dergelijk. Gewoon decor met een goeie catering met fotograaf. Zelfs geen muziek." Zegt Nora.
Nadia moet lachen. "Ja wat nou, zei ik iets verkeerds ofzo" zegt Nora. "Ik moet lachen om het feit dat je zo in love bent met Wassim. een jaar terug vertelde je nog hoe graag je een grote mega bruiloft wou met ditjes en datjes." zegt Nadia.
"Wallahi Nadia, als je van iemand houdt, heb je alles voor diegene over. Wassim is heel erg gepraktiseerd. Eigenlijk wou hij niet eens een feest, maar omwille van mij, wilt hij toch een klein feestje houden voor de dichtsbijzijnde familieleden en vrienden." Zegt Nora. Nadia geeft Nora een kus. "Allahie kemal bi khair in sha Allah" zegt Nadia en geeft Nora een knuffel. "Ameen schat, en uiteraard wil ik jou bij de handvraging hebben" zegt Nora. "Ik zal er zeker zijn lieverd" zegt Nadia en ze geeft Nora een kus."Oh Nadia ik voel me zo goed alhamdoulilah. Als ik al aan hem denk krijg ik kriebels.. hij is zó leuk! En doordat hij praktiserende is, is hij tergelijker tijd ontzettend wijs. Hij beheerst veel kennis en dat siert hem" zegt Nora enthousiast en blij. Nadia schiet in de lach. "Jeetje, je bent totally in love eh zine hahaha" grapt Nadia. "Wacht maat tot jij de ware vind Nadia, dan gaan we zien hoe jij je gaat gedragen!" zegt Nora lachend. Nadia lacht weg. Van binnen gaat ze kapot. Ze is uiteraard blij voor Nora, ze houdt zielsveel van haar. Het is tenslotte haar BFF. Ze is gewoon weg terleurgesteld dat niet zij gaat trouwen. Ze heeft tot een jaar terug nog elke dag aan Marouan gedacht.. maar daarna heeft ze niets meer van hem gehoord.. Alsof hij van de aardbodem is verdwenen. Ze hoopt dat Nora niets over Marouan zegt, maar dan Subhana allah, alsof Nora door haar gedachtes kan kijken.
"Heb jij niets meer van Marouan gehoord Nadia?" zegt Nora vragend. "Nee, helemaal niets" zegt Nadia een beetje terleurstellend. Nora pakt haar handen vast. "Nadia, als hij je mektab is, komt hij wel." zegt Nora. "zoals je zelf zei: Qadr Allah" zegt Nora. "Weet je waar ik gewoon van baal? dat er ondertussen een stuk of 3 mannen naar me vader zijn gekomen voor mij. Hij kwam er elke keer mee maar ik heb geweigerd en als smoes gebruikt dat ik nog niet wou trouwen. Ik dacht natuurlijk aan Marouan. Maar subhana Allah, als of hij "pats" is verdwenen." zegt Nadia verdrietig. Nora geeft haar een dikke knuffel. "Khair in sha Allah, vertrouw op Allah lieverd. Hij heeft mooie plannen voor jou klaar staan. Zijn plannen zijn mooier dan jou hartje begeert!" zegt Nora. Nadia kijkt haar aan en glimlacht. "Ameen lieverd, i love you my dear oughtie" zegt Nadia.
JE LEEST
The one who stole my heart
RomanceHet verhaal gaat over de 22-jarige Nadia. Ze is 2 jaar afgestudeerd als verpleegkundige en is momenteel werkzaam in het ziekenhuis. Samen woont ze met haar ouders en in een afgelegen dorpje in Amsterdam. Nadia is een vrome, bescheiden spontane mosli...