"Ik ben zo in love met Wassim, en het wordt met de dag erger. Ik ben zo blij met hem Alhamdoulilah." zegt Nora stralend. "Ik zie het aan je, je straalt helemaal" zegt Nadia blij. "Alhamdoulilah" zegt Nora. "en jij Naad hoe is het met jou schat? Al iemand op het oog?" zegt Nora nieuwschierig en klonwetend. "Nou.. misschien is er wel iemand.." zegt Nadia geheimzinnig. "Omg Nadia.. is het wie ik denk dat het is..?" zegt Nora geschrokken...
"Haha nee het is niet wie je denk dat het is. Marouan heb ik allang al opgegeven." zegt Nadia. "Omg Nadia wie is het dan!" zegt Nora verbaasd. "Heb hem op school leren kennen.." zegt Nadia geheimzinnig. "Omg Nadia als je geheimzinnig gaat doen, ga ik je wat aan doen!" zegt Nora lachend. "Oke oke ik wou het eerst voor me houden tot het officieel was maar.." zegt Nadia terwijl ze haar zin niet afmaakte. "OMG GA JE TROUWEN?" zegt Nora geschrokken en verbaasd.
"Laat me nou eens uitpraten bitch!" zegt Nadia lachend. "Het begon allemaal na jou bruiloft. Ik ging weer naar school na een lange trimester. Ik kreeg een nieuwe rooster en ik kreeg er Arabische les bij. Tot mijn verbazing zag ik dat er een nieuwe student bij kwam genaamd Redouan." zegt Nadia stralend. "Waahh Nadia!! Aan zijn naam al hoor ik dat het een knappe man is, niet waar?" zegt Nora lachend.
"Hij is ma sha Allah, Nora. Hij bezit veel kennis en wilt het door deze opleiding nog meer uitbreiden." zegt Nadia. "Hoe ben je met hem in contact gekomen dan?" vraagt Nora. "Hij vroeg in de klas of ik een pen had hahaha" zegt Nadia lachend. Ze liggen in een deuk. "Wat een pen uitlenen wel niet kan veroorzaken!" zegt Nora lachend. "Ja is toch bizar he? We raakte sinds dien aan de praat en het klikte ontzettend goed subhana Allah. We waren het over veel zaken eens. Tijdens de lessen werken we veel samen en in de pauzes komt hij altijd naar me toe en kletsen we aan een stuk door, alsof ik met jou praat Noor" zegt Nadia.
"Wow Nadia.. Dit klinkt geweldig! Wat vind je van hem" zegt Nora. "Zal ik eerlijk zijn?"zegt Nadia. "Nou?" knikt Nora. "Ik heb me in tijden niet zo goed gevoelt. Het voelt goed Nora" zegt Nadia stralend.
"Ahh lieverd zo ben blij voor je!" zegt Nora blij. " en wat zijn dan nu de stand van zaken" zegt Nora. "In de tijd dat jij op vakantie was met Wassim, had hij op een dag op school gezegt dat hij me wou spreken onder 4 ogen. Hij had toen aangegeven dat hij me echt zag zitten, en dat hij een stap verder met me wou gaan" zegt Nadia. "Wajoow meen je niet!" zegt Nora verbaasd"Ja, mijn hart ging echt tekeer. Zag het echt niet aankomen. Voelde me gevleid en vroeg vervolgens hoe hij ons later samen ziet, onze toekomst. Het enigste wat hij zei was: Ik zie wel waar Allah ons heen brengt, als ik maar met jou ben.." zegt Nadia verlegen. "Wajo Nadia, hij wilt echt voor jou gaan merk ik." zegt Nora. Nadia knikt. "Ben in een korte tijd gewoon weg helemaal verliefd op hem geworden. Dacht echt dat ik nooit weer verliefd zou kunnen worden" zegt Nadia. "Sabr wordt beloond he Naad" zegt Nora.
Nora knikt. "Hij gaat zijn ouders inlichten en ik de mijne. Zodra het rond is, komt hij mijn hand vragen in sha Allah bi idni Allah." zegt Nadia stralend. Nora pakt Nadia haar handen vast. "Ameen lieverd! Ben onwijs blij voor je wallahi. het is je van harte gegunt" zegt Nora blij. Nadia glimlacht. "Ik ben benieuwd naar mijn moeder's reactie. Ik had haar beloofd dat als ik iemand op het oog had, dat ik het haar als eerst zou vertellen" zegt Nadia. "Nou bij deze dus de 2de want ik ben haar voor!" zegt Nora lachend.
Nadia lacht. "Ben zo benieuwd naar haar reactie.. Maar Nora.." zegt Nadia stilletjes.. "Wat is er lieverd" zegt Nora. "Moet ik mijn moeder nu ook alles vertellen over bilal?" zegt Nadia verward. "Hmm.. Bilal is verleden tijd. Hij is er nu niet meer. Kan je het ook in je hart houden Nadia?" zegt Nora. "Ik weet het niet.. Het is lastig om iets voor te zwijgen voor mijn moeder. Soms voelt ze die dingen aan als ik ergens mee zit." zegt Nadia. "Je doet jezelf er niets mee tekort. Hou het voor jezelf en Allah subhana wa ta'la. Hij weet alles." zegt Nora. "Khair in sha Allah" zegt Nadia.
JE LEEST
The one who stole my heart
RomanceHet verhaal gaat over de 22-jarige Nadia. Ze is 2 jaar afgestudeerd als verpleegkundige en is momenteel werkzaam in het ziekenhuis. Samen woont ze met haar ouders en in een afgelegen dorpje in Amsterdam. Nadia is een vrome, bescheiden spontane mosli...