31

661 67 27
                                    

*Lauren*

Ajoimme ehkä hiukan yli rajoitusten Elviran koululle. Zayn pysäköi auton koulun oville. Hyppäsin ulos autosta ja kiirehdin koulun oville. Olin käynyt kerran täällä Elviran koululla, silloin kun oli kouluun tutustuminen. Työnsin oven auki ja astuin käytävään. Lähdin kävelemään käytävää pitkin ja katsoin jokaiseen vessaan. Ei missään. Käytävän päässä oli vielä kaksi vessaa ja kurkkasin sinne. Ei kummassakaan. Lähdin harppomaan rappusia yläkertaan, jossa Elviran luokkakin oli. Kurkkasin heti ylös päästyäni vessoihin. Ei näkynyt. Juoksin käytävän puolessa välissä oleville vessoille, ja toisesta kuului nyyhkytystä. Avasin tyttöjen vessan oven ja Elvira istui lattialla naama polvissaan. Polvistuin Elviran viereen ja kiedoin käteni hänen ympärilleen. Elvira käänsi naamansa niin, että hän itki paitaani vasten.
"Shh", hyssyttelin ja silitin Elviran selkää. Elvira hikkasi olkapäätäni vasten ja pyyhki kyynelensä paitaani.
"Mitä tapahtu?" kysyin Elviralta, joka piti kasvojaan olkapälläni.
"N-ne e-ei ha-haluu o-olla m-m-mun ka-kaver-eita j-ja s-s-se löi m-mua", Elvira änkytti paitaani vasten. Kiedoin käteni tiukemmin Elviran ympärille. En halunnut, että minun lapseni käyvät läpi saman, mitä minä olen käynyt pienenä.
"Mä puhun sun opettajalle tästä, mut me voidaan lähtee nyt kotiin", sanoin ja irrottauduin Elvirasta. Pyyhin kyyneleet hänen poskiltaan ja suukotin hänen otsaansa. Elvira nyökkäsi vastaukseksi ja nousimme ylös lattialta. Otin Elviran pienestä kädestä kiinni ja lähdimme yhdessä ulos vessasta. Elvira johdatti minut luokalleen ja meni nojaamaan seinään.
"Mä haen sun repun ja vaihdan muutaman sanan sun opettajan kanssa", sanoin Elviralle ja koputin oveen. Elvira nojasi seinään kädet selän takanaan ja katsoi lattiaan. Helen, Elviran opettaja, tuli avaamaan oven ja tervehti minua.
"Me lähetään Elviran kanssa kotiin", sanoin Helenille. Helen ei avannut ovea kokonaan, hänen päänsä vain pilkisti oven välistä.
"Okei. Saiksä selville miks Elvira itki?" Helen kysyi. Helen oli vanhahko nainen, joka vaikutti mukavalta.
"Joo. Jos mä haen Elviran repun ja sit me lähetään?" sanoin kysyvästi Helenille.
"Joo tottakai", Helen vastasi ja avasi oven niin, että pääsin astelemaan sisään luokkaan. Luokassa oli kauhea melu, kaverit puhuivat keskenään ja nauroivat ja huusivat. Kävelin ainoan tyhjän paikan luokse, joka oli suht takana. Laitoin Elviran penaalin reppuun ja laitoin repun vetoketjun kiinni. Ruskeahiuksinen poika seurasi touhujani viereiseltä paikalta.
"Voiksä sanoo jotain Elviralle?" poika kysyi ja katsoi minuun. Hymyilin hänelle.
"Toki, mitä sä haluut mun kertovan?" kysyin pojalta ja katsoin hänen sinisiin silmiinsä. Hän näytti vähän Louisilta, tai siis hänessä ja Louisissa oli jotain samaa.
"Sano sille et mä haluun olla sen kaveri vaikkei kukaan muu haluis", poika sanoi hymy huulillaan. Toivon, ettei tämä ole mitään kusetusta. Poika kyllä näytti kunnolliselta ja mukavalta.
"Joo, mikä sun nimi on?" kysyin pojalta, joka oli jo kääntymässä takaisin taulua kohti. Otin Elviran repun tuolin selkänojalta ja nousin seisomaan suoraan.
"Jeremy", poika vastasi ja hymyilin hänelle. Vilkutin hänelle ja lähdin pois luokasta. Elvira nojaili edelleen seinään. Ojensin repun hänelle ja otimme hänen ulkovaatteensa naulakosta.
"Tiiäksä mitä Jeremy pyysi mun sanoo sulle?" kysyin Elviralta, kun kävelimme käsikädessä kohti alakertaa.
"No?" Elvira kysyi ja niiskaisi.
"Et se haluu olla sun kaveri", sanoin ja hymyilin pienesti Elviralle. Elvira kohautti olkiaan.
"Jeremy oli ainoo kiva mulle", Elvira sanoi hiljaa ja käänsi päänsä minuun kohti.
"Puhutaan tästä sit kotona", sanoin Elviralle, ja pääsimme alakertaan. Kävelimme käytävän päähän ja pääovista ulos. Autoin Elviran autoon istumaan takapenkille, Joshin viereen.

Zayn pysäköi auton pihaamme ja sammutti sen. Avasin turvavyön ja nousin pois autosta. Autoin Elviran ulos autosta ja lähdimme yhdessä sisälle. Zayn otti Joshin, ja kantoi hänet sisälle. Riisuimme kaikki takkimme ja kenkämme eteiseen, ja Zayn laski Joshin lattialle. Josh lähti konttaamaan kohti olohuonetta, jossa oli hänen lelujaan.
"Elvira haluuksä puhua siitä?" kysyin Elviralta, joka nosti reppuaan lattialta. Hän lähti yläkertaan, omaan huoneeseensa.
"Mä meen puhumaan sille", Zayn sanoi ja lähti yläkertaan. Huokaisin ja menin keittiöön hakemaan juomista. Otin lasin kaapista ja täytin sen vedellä. Kulautin lasin tyhjäksi ja menin olohuoneeseen Joshin seuraksi.

*Zayn*

Koputin Elviran huoneen oveen ja astuin sisään. Elvira istui sängyllään kippurassa halaten polviaan.
"Hei", sanoin ja menin istumaan Elviran viereen sängylle. Elvira kömpi lähemmäs minua ja tuli kainalooni. Nojasin seinään ja pidin toista kättäni Elviran ympärillä.
"Mitä tapahtu?" kysyin lempeällä äänellä. Elvira piti kasvonsa polvissaan ja niiskaisi.
"Kukaan ei halunnu olla mun kaveri", Elvira sanoi hiljaa. Kiedoin toisenkin käteni Elviran ympärille ja halasin tätä tiukasti.
"Oliks siellä ketään kivaa?" kysyin Elviralta. Lauren ei ollut kertonut minulle mitään tilanteesta autossa.
"Jeremy", Elvira sanoi hiljaa. Silitin Elviran hiuksia ja siirsin niitä hänen korvansa taakse.
"Tekiks ne muut sulle jotain?" kysyin Elviralta. Elvira pysyi hetken hiljaa. Hän suoristi polvensa ja katsoi edelleen syliinsä.
"Se löi mua", Elvira sanoi hiljaa, kyyneleet valuen hänen silmistään. Nostin Elviran syliini ja kiedoin käteni hänen ympärilleen tiukasti. Elvira itki paitaani vasten hiljaisesti.
"Kuka?" kysyin. En aikonut jättää tätä asiaa tähän.
"Lily", Elvira vastasi ja niiskaisi. Hengitin syvään sisään ja ulos.
"Haluuksä kertoo mulle vielä jotain?" kysyin Elviralta silittäen tämän hiuksia. Elvira kohautti olkiaan.
"Kerro vaan", kehotin Elviraa. Elvira pysyi hiljaa ainakin minuutin, ennen kuin hän alkoi puhumaan.
"Mä luulin et mä olisin saanu paljon kavereita mutmutmut mä en saa ketään", Elvira sanoi ja tunsin paitani kastuvan entisestään.
"Shhh, sä saat kavereita. Ainaki Jeremy haluaa olla sun kaveri", rauhoitin Elviraa ja silitin tämän päätä. Elvira nyökkäsi pienesti.
"Sä tiiät et sä voit aina tulla puhumaan mulle, eiks nii?" kysyin Elviralta, joka nyökkäsi rintakehääni vasten vastaukseksi.
"Mä rakastan sua isi", Elvira sanoi. Vaikka Elvira tiesi, että Niall oli hänen oikea isänsä, se oli kivaa kuinka hän silti kutsui minua isäkseen.
"Mäki rakastan sua", sanoin ja painoin suukon Elviran päähän.
"Haluuksä valita mulle paidan?" kysyin Elviralta ja hän nosti heti päänsä rinnaltani. Hänen silmänsä kirkastuivat ja hän katsoi minua suoraan silmiin.
"Saanks mä?" Elvira kysyi innoissaan.
"Toki", sanoin ja naurahdin. Nousin sängyltä Elvira sylissäni ja lähdin minun ja Laurenin makuuhuoneeseen. Laskin Elviran huoneen lattialle ja hän alkoi penkomaan kaapin paitahyllyä. Elvira tykkäsi tälläisestä hommasta. Ehkä hänestä tulee isona stylisti. Elvira ojensi minulle kaapista valkoisen t-paidan, jossa oli mustia raitoja. Otin päälläni olevan paidan pois ja vaihdoin sen Elviran valitsemaan paitaan. Elvira katsoi minua hymyillen. Lähdimme yhdessä alakertaan, jossa Lauren istui lattialla Joshin kanssa leikkimässä. Istuin Laurenin viereen ja painoin suukon hänen poskelleen.
"Mitä sun paidalle kävi?" Lauren kysyi ja laittoi kätensä rintakehälleni.
"Ei mitään. Elvira halus valita mulle uuden paidan", sanoin kohauttaen olkiani ja hymyilin. Olin onnellinen.

//joo mites tässä nyt näin kävikään et tästä tuli näin paska luku. No ei se mitään. Saitte edes jotain luettavaa, vaikkakin tää on kyllä ihan paska. Nojaa. Seuraava luku luultavasti vasta ens viikonloppuna, koska ens viikolla mulla on neljä koetta, argghh. Nytki pitäis lukee saksaa tai kemiaa..

New Beginning || Zayn Malik (Completed)Where stories live. Discover now