Bab 12

14.3K 422 2
                                    

"Nah, tuan."

Sarah menghulurkan bantal dan tilam kepada Zafriel.

"Terima kasih ..."

Zafriel tidur dengan nyenyak. Dia tidak mengendahkan nyamuk yang datang menghinggap.
---------------------------------------------
"Ariel ... Bangun ..."

Azan Subuh berkumandang. Zafriel membuka matanya sedikit.

"Pukul berapa ni makcik ..."

"Dah masuk Subuh. Jom jemaah."

Zafriel bangun. Dia menggosok matanya dan apabila dia membuka mata, Sarah sedang berdiri di depan pintu sambil memakai telekung.

"ARGH!"

"ARGH! Tuan, kenapa?!"

"Maaf, saya terkejut."

Zafriel bangun dan mengambil wudhuk.

"Mana Kaklong?"

Zafriel memegang tangan Qayyum.

"Dia ... Urm ..."

"Ariel imamkan solat hari ni."

Puan Rita berdiri di belakang Zafriel.

'Hah? Aduh, apa aku nak buat? Aku ni sejadah nak cium kadang-kadang jer. Steps tu ingatlah juga ...'

"Boleh tak?"

Sarah menyindir Zafriel.

"Boleh. Pasti boleh!"

Zafriel berdiri di hadapan. Jantungnya berdegup kencang. Zafriel mengangkat takbir. Suaranya merdu sekali. Sarah terpegun apabila mendengar suara Zafriel.

"Ya Allah, ampunkanlah segala dosa kami, dosa kedua ibu bapa kami dan dosa muslimin dan muslimat. Ya Allah, ampunkan dosa kedua ibu bapa yang menjaga kami dari kecil hingga dewasa. Kurniakanlah kami isteri yang solehah ..."

'Erk. Tuan ni kenapa?'

"... Amin ya Rabbal 'Alamiin ..."
---------------------------------------------
"Sedap suara kau Ariel ..."

"Eh haha! Mana ada ..."

Zafriel sedang menyangkut sejadah. Sarah membuka Al-Quran dan membacanya di hadapan Puan Rita. Zafriel memandang Sarah.

'Woi, kenapa kau pilih abang aku? Kalau kau pilih aku kan seronok. Aku ni kacak, kaya ...'

"Ariel, nanti kami nak balik rumah kami. Bolehlah nak tumpangkan kau balik."

"Ouh. Tak apalah. Abang baliklah dulu. Nanti saya boleh suruh setiausaha saya datang ambil."
---------------------------------------------
"Qis!"

'Tak pernah-pernah dia sebut nama aku ...'

"Apa?"

"Marahkan saya lagi ker?"

"Marahlah!"

"Okey. Sorry. Saya cuma nak ... Kejap. Anas, ambilkan kad tu."

Anas menghulurkan sepucuk kad berwarna ungu emas.

"Perkahwinan saya dengan Linda."

Sarah terdiam. Dia terus naik ke atas rumah setelah mengambil kad itu.

"Tuan, kenapa dengan dia?"

"Entah. Nak cakap takut aku angkat bakul. Tapi nak cakap juga. Dia cemburu kot ..."

Anas ketawa.

Aku Terima Nikahnya ...Where stories live. Discover now