Bab 19

13.9K 416 3
                                    

"Apa aku dah buat ni?"

Sarah masih berada di lif. Tiba-tiba tangannya dipegang oleh seseorang. Dia ditarik oleh lelaki itu.

"Tuan!!! Tuan!!! Eh lepaslah!!"

Zafriel sedang menonton televisyen. Dia terdengar suara jeritan. Dia keluar melihat.

"Qis!"

"Tuan!"

Zafriel berlari mengejar lelaki itu. Sarah dipukul dengan kayu pada kepalanya. Dia terbaring di atas lantai. Cecair pekat merah mula mengalir keluar dari tudungnya.

"Qis ..."

Zafriel memeluk Sarah sambil air mata tidak henti keluar. Ramai jiran yang keluar untuk membantunya. Namun, lelaki itu berjaya meloloskan diri. Sarah dibawa ke hospital.

"Ariel ..."

"Makcik."

Zafriel menangis apabila dia ternampak Puan Rita datang.

"Salah saya makcik. Salah saya ..."

"Kenapa? Apa yang dah jadi?"

"Salah saya suruh Qis balik. Kalau tak ..."

"Tak apalah. Benda dah jadi. Dah lama ker dia dekat dalam tu?"

"Lamalah juga. Makcik ... Ariel sayang dia ..."

Puan Rita melihat wajah Zafriel.

"Makcik pun sayangkan dia. Dia saja permata makcik."

Puan Rita mula sebak. Datin Ziela tiba setelah diberitahu oleh Zafriel.

"Ariel, balik."

"Mama, dia tanggungjawab Ariel."

"Ouh, perempuan ni pun ada dekat sini. Patutlah malang. Memang malang."

"Mama, apa cakap macam tu?"

"Sudahlah Ariel. Linda dah bagitahu semuanya!"

"Linda? Bukan ..."

"Ariel, mama tak sangka kamu macam ini kan?"

Doktor keluar sewaktu mereka sedang bertekak lidah.

"Doktor macam mana dengan dia?"

"Awak keluarga dia ker?"

"Ahh dia ... Urm ..."

"Ya, abang dia. Ini mak saya doktor."

"Mangsa masih berada dalam keadaan kritikal. Dia masih belum sedar. Seeloknya esok baru tuan dengan puan datang melawat dia."

Doktor itu beredar.

"Mama, mama pergi balik."

"Ariel, pergi tukar baju kamu dulu. Esok kita datang lain."

"Ouh perempuan ini cakap kamu dengar. Kalau mama cakap sepatah pun tak boleh pakai?"

"Dia ini lebih daripada seorang ibu kepada Ariel. Ariel sayang dia macam mak Ariel sendiri. Sebab dia tahu apa erti kasih sayang seorang anak!"

Datin Ziela kaku di situ.

Aku Terima Nikahnya ...Where stories live. Discover now