Het valt niet te beschrijven hoe schuldig ik me voel, ik heb drie maanden niet ge-update en het spijt me echt. Het valt nu te verwachten dat minstens de helft van mijn lezers zijn afgehaakt, maar diegenen die toch reageren op de notificatie die zegt dat ik toch weer heb geschreven wil ik bij voorbaat bedanken dat ze nog steeds trouw lezen. Ik ga meer updaten, spam me zonodig met duizend berichten, zodat ik maar weer wat schrijf. Ik hou nu m'n mond wel, zodat jullie verder kunnen lezen, doeiii.
Xxx NoaHOOFDSTUK 17
POV. Emmyth
Hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar we staan met z'n allen, inclusief de Burgemeester op het kleine podium naast het stadhuis van het dorpje Indego. Er is een bericht omgeroepen door het hele dorp en nu staan er minstens vijfhonderd Waterelfen vol verwachting naar ons te staren. Het bericht ging dat de Koninklijke familie was gearriveerd, en zoals te verwachten was staat bijna elke Elf wel stiekem te fluisteren over ons. Ik ben erg zenuwachtig, zouden ze weten wie ik ben? Ik ben nog nooit herkend als lid van de Koninklijke familie. Zelfs ik wist het nooit. Ik denk dat ik nu wel genoeg moed heb verzameld en ik stap naar voren op het podium. In een klap is de hele menigte stil. Ik richt mijn hand op mijn keel en zorg er met mijn krachten voor dat ik beter te verstaan ben. Hallo iedereen, bedankt voor jullie komst." Zeg ik maar om te beginnen. "Ik ben Emmyth, vele van jullie hebben mij nog nooit gezien, maar ik ben de eerst geboren dochter van de Koning." Meteen ontstaat er een enorm rumoer. Een paar Elfen weten niet waar ze moeten kijken en zeggen niks, maar een hoop anderen joelen naar me en schreeuwen dat ik onzin uitkraam. De moed zakt me in de schoenen, hoe moet ik ze nu ooit overtuigen? Even sta ik daar maar, aan de grond genageld, maar dan stapt mijn vader naar voren. "STILTE!!" Schreeuwt hij naar de menigte. "Als ik nog één Elf mijn dochter uit hoor schelden," hij legt de nadruk sterk op het woord dochter en het geeft me een warm gevoel van binnen, "dan zorg ik persoonlijk dat hij van deze bijeenkomst worden verwijderd en dan wil ik nooit meer iets met hem te maken hebben." Dat doet het 'm, iedereen houdt vlug zijn mond, zelfs de oproerkraaiers. Ik begin rustig weer te praten. In het kort vertel ik het verhaal hoe ik tussen de mensen belandde en hoe ik Airyn ontmoette, hoe ik door Nesryn telkens in de problemen terecht kwam en hoe mijn vrienden me er telkens weer uit redden. Ik vertel hoe ik Fin leerde kennen en hoe we weer in Nandor terecht kwamen. "En nu hoop ik dat jullie in zien hoe gevaarlijk Nesryn is en wat voor schade je kan oplopen als je haar tegenkomt. Het is daarom ook van het grootste belang dat ze gestopt wordt en na vele mislukte pogingen hebben wij wel ontdekt dat dat helemaal niet zo makkelijk gaat. Maar we vragen jullie wel om hulp, want wij kunnen dit absoluut niet alleen. Ik hoop dat iedereen inziet wat voor gevaar ze in de ogen kijken als ze besluiten te helpen. We hebben een plan, maar het is niet waterdicht. Iedereen die het zijn leven niet waard vindt om te vechten voor dat van iemand anders, die krijgt nu de kans om weg te gaan." Vol ontzetting kijk ik naar de menigte die zonder enige twijfel geen stap verzet. Vastberaden kijken ze me aan. "Oke, zo te zien gaat er niemand weg, dat is ehm, super natuurlijk. Dan zullen we jullie nu vertellen wat we willen doen.Ondertussen zijn Fin, Airyn, Inaya en mijn moeder ook naar ons toegelopen en de Elfen beneden hangen aan onze lippen. Mijn moeder begint met vertellen. "De geruchten die jullie hebben gehoord zijn niet waar, Nremyn en ik zijn in weken het paleis niet in geweest. Dat komt omdat Nesryn het heeft ingenomen. Ze heeft alle paleiswachters gehypnotiseerd en die werken dus nu voor haar. Ze heeft alle gaven en is absoluut niet bang om ze te gebruiken." Als mijn moeder dat zegt kruipen de koude rillingen over mijn rug. Ik denk terug aan Chris. Fin gaat verder met praten. "We willen naar het paleis, want haar eruit krijgen gaat waarschijnlijk niet werken." Ik ga verder. "Als we bij haar zijn gaat ze waarschijnlijk meteen achter mij aan, en gaat dan verder met de rest van mijn familie, alleen dan heeft ze de absolute macht, maar als je in haar weg staat ruimt ze je zo uit de weg. Mijn ouders en ik hebben ook alle krachten, maar zij heeft waarschijnlijk niks anders gedaan dan oefenen en oefenen oefenen tot ze alles perfect beheerst heeft. We hopen dat wij goed genoeg zijn om haar tegen te houden, maar we hebben jullie ook nodig. Jullie hebben jullie hele leven al bepaalde krachten en zijn daar ook steeds beter in geworden. Dat hebben we nodig, iemand die niet bang is om zijn krachten te gebruiken op welke manier dan ook, als het maar zorgt voor de vernietiging van Nesryn's macht." Zoals we hoopten blijven alle Elfen gewoon staan en lijken alleen maar vastberadener.
JE LEEST
Emmyth 3: Vleugels
FantasyEmmyth is een doorsnee elf. Ze heeft vleugels, ze zit vol met wijsheid en ze heeft nog andere gave's. Op een dag vliegt samen met haar nieuwe vriendin naar school, maar samen komen ze in een vreselijke tornado terecht. Emmyth beland in de mensenwere...