Hoofdstuk 1: Thuis?

604 62 5
                                    

hallo! Jawel mensen, hier is het eerste echte officiële hoofdstuk van Emmyth 3!! En ook nog een minifeestje voor mij! Zie foto🎉

HOOFDSTUK 1
POV. Airyn
Langzaam open ik mijn ogen. W-wa-waaaaattttt!!!!!?????? Waar ben ik? Dit lijkt helemaal niet op thuis! "E-Emmyth? Fin? Is dit-is dit... Nandor?" Twee verschrikte gezichten kijken om zich heen. "Eh, j-ja... Ik herken het..." Zegt Emmyth terwijl ze opstaat en rondloopt.

POV. Emmyth
Ik kan het niet geloven! Ik ben eindelijk weer thuis! Na al die tijd... Alle emoties nemen mijn lichaam over. Ik zak weer op de grond. "Gaat het?" Zegt Fin meteen. "Ja, eh... Ja..." Zeg ik vastberaden. "Maar, waar is Nesryn gebleven?" "We hebben geen idee," zegt Airyn. "Wij belandden hier, en zij waarschijnlijk ergens anders. Ik weet wel dat ze ook hier is, zij creëerde notabene de tornado. Maar, ik..." Ze stopt midden in haar zin. "Ik weet het, Daan. Hij is niet meegekomen..." Maak ik af. We kijken allemaal teneergeslagen. "Mischien is dit wel het beste, ik bedoel, hij was per slot van rekening geen elf..." Probeert Fin nog om de sfeer te verbeteren. Maar eigenlijk werk het niet echt. Airyn barst in huilen uit. "Hij-hij was mijn vriendje!! Het is oneerlijk! Nou worden wij ook al in jouw puinhoop! Ik wil mijn oude leven terug!" Schreeuwt ze plotseling naar me uit. "Nou, dan weet je ook eens hoe ik me voel! Of denk je soms dat ik dit leuk vind!? Dagin daguit vechten, niet weten wie je eigenlijk bent!?" Schreeuw ik in woede terug. "En jij denkt dat jij het moeilijk hebt?! Rot dan toch ook gewoon lekker op!" "M-maar!?" Probeert Airyn nog te zeggen. "Nee! Ik heb er genoeg van! ROT OP!!!!!!!!" Woedend loop ik naar de rand van het platform waar we op terecht zijn gekomen. Ik grijp Fin bij zijn kraag en ik grijp hem mee de lucht in.

"Weet je wat," zeg ik tegen Fin als we eenmaal in de lucht zijn. "Ik wil naar huis, ik bedoel, écht naar huis."

Emmyth 3: VleugelsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu