Kapitel 3

72 1 0
                                    

"Godnat Chloe" siger jeg, og slukker lyset.
"Godnat Maja" svare hun.
Idag deler vi min dobbeltseng, men det er kun indtil imorgen. Emily og Filip har en seng som Chloe skal have, så vi ville ikke til at købe en seng så hun kunne smide den ud imorgen.
Men Chloe og jeg sover ofte sammen alligevel. I sidste uge sov vi sammen fire af dagene, hvilket jo er okay meget. Men sådan har det næsten altid været. I alle weekender har vi altid sovet sammen, kun en sjælden gang, hvor den ene af os skulle noget.
I 9. Klasse sov vi også sammen hver søndag til mandag. Vi fortalte nemlig at vi hadet mandag, og hvis vi ikke fik lov til at sove sammen søndag til mandag ville vi pjække fra skole. For det der ville gøre mandag til en god dag, er hvis man kan tilbringe den hele dagen med sin bedste veninde.
Jeg ved virkelig ikke hvordan, men vi fik vores forældre overbevist. I gymnasiet gik vi i to forskellige klasser, men det samme gymnasie. Lige i den tid, var vi ikke fast besluttet på at være sammen hver evig eneste dag. Men vi forblev bedste veninder. Efter gymnasiet, skulle vi jo meget gerne studere. Men vi vidste begge to at hvis vi skulle blive det vi gerne ville ende med at være, skulle vi ikke til at bruge fem år på at studere. Vi fik overtalt vores forældre til at vente med at studere til et år, hvis vi ikke havde startet et firma op, eller ikke tjente nok penge, skulle vi begynde i skole igen, altså studere.
På det år vi ikke havde travlt med skole, planlage vi vores firma. Og da året var slut, stod vi med det færdige resultat, Caja.
-
"Omg, du sover længe.." Siger Chloe da jeg træder ud af mit værelse, og ned i køkkenet. Jeg er egentlig rigtig tilfreds med mit endelige resultat af mit værelse.
"Undskyld, jeg faldt hvis lidt for sent i seng.." Forklare jeg.
"Oh, hvorfor det?" Spørger hun.
"Jeg lå og tænkte" smiler jeg.
"Det har man også brug for en gang imellem, men om to timer kommer Emily og Filip, så gør dig klar!" Siger hun, og tager en tår af sin te. Chloe drikker virkelig meget te. Det er sådan virkelig utrolig hun kan drikke så meget, og ikke tisse mere end mig på en dag.
"Lad mig lige spise noget mad først" siger jeg og går længere væk fra mit værelse.
"Der er pandekager på bordet" smiler hun.
"Hvor kommer de fra?" Små griner jeg.
"Jeg har da lavet dem, dumpap" siger hun opgivende.
"Har vi sirup?" Spørger jeg og går over mod køleskabet.
"Nope, men der er is i fryseren" siger hun.
Jeg går over til fryseren og tager vanilje isen ud. Jeg spiste kun jordbæris igår, og Chloe's yndlings is er chokolade. Ingen af os rørte vanilje isen, jeg ved ikke, måske er den for kedelig? Ihvertfald passer den perfekt til pandekager.
-
DING DONG.. Lyder det fra døren. Chloe løber hen og åbner, jeg tror virkelig hun har savnet Emily og Filip.
"Omg. Omg omg omg" hviner Chloe da hun krammer dem. Jeg går langsomt ned af trappen og alles øjne vender på mig.
"Heeey" er det eneste jeg siger.
"Hej Maja! Hvor er det dejligt at se dig igen. Og WOW du er jo blevet voksen" griner Emily. Hun roder mig i håret og jeg giver hende et kram.
"Det er også dejligt at se dig" smiler jeg.
"Filip, how are you?" Spørger Chloe hurtigt.
"I'm fine. How are you?" Spørger han.
"Well, I'm good" smiler Chloe.
"I have really missed you Chloe" siger Filip og griber hans arme rundt om hende, for at løfte hende op
"Filip put me down! Now!" Råber Chloe, helt ude af den.
"Say that you love me!" Siger Filip.
"I love you. NOW. Put me down!" Råber Chloe, endnu højre end før.
Filip sætter hende stille og roligt ned, og vi får alle et flot syn af Chloe's røde ansigt. Jeg elsker hendes røde ansigt, men hun kan ikke komme uden om at hun ser virkelig sjov ud. Okay det var så løgn.. Hun ser sådan virkelig virkelig virkelig sjov ud.
Vi griner alle tre, og Chloe bliver lidt tøsse fornærmet.
"Funny funny. Haha. Come on! I want my bed" siger Chloe.
Vi stopper med at grine, og Emily og Filip viser os ud til flytte bilen.
Med alt besvær får vi Chloe's seng op i lejligheden. De forære os også et gammelt tv, som faktisk virker fint. Chloe får en stol til sit værelse, som hun straks forelsker sig i. De har også et par lamper med, og en masse gammelt køkken gir. Såsom glas, tallerkner, bestik, gryder, osv.
"Maja må jeg lige tale med dig?" Spørger Emily da vi alle har sat os ind i stuen.
"Selvfølglig?" Svare jeg.
Vi rejser os op, og går oven på. Jeg kigger spændt på hende, og forventer at hun snakker til mig.
"Du må virkelig love at passe på hende" siger hun.
"Selvfølglig, hør jeg har været venner med hende i snart ti år. Du bør stole mere på mig" griner jeg.
"Jeg stoler på dig. Virkelig du skal vide hvor meget jeg har tro til dig. Men jeg mener med fyrene.. Jeg ved hun ikke kan stå for den britiske accent, og det medføre at hun måske falder for de forkerte fyre. Du må love at det ikke sker for hende" siger hun seriøst.
"Hør Emily, jeg ved du bare gerne vil beskytte hende. Men hun er enogtyve år! Hvis hun vil date en fyr, lader jeg hende gøre det. Chloe og mit's venskab er et åbent et. Vi taler med hinanden om alt, uden den anden dømmer. Jeg vil ikke sige hvis hun ikke skal date en dreng" forklare jeg.
"Jeg forstår.. Waow, jeres venskab er virkelig betydningsfuldt. Men så idemindste få hende til at ringe noget mere til mig. Jeg føler at jeg ikke har været en del af hendes liv de sidste tre år" siger Emily bedrøvet.
"Jeg vil gøre hvad jeg kan. Ihvertfald, så skal jeg nok ringe. Jeg ved godt det ikke er det samme, men jeg har alligevel ikke det helt store udvalg af folk at ringe til" griner jeg.
"Det ville være skønt at høre mere fra dig! Jeg flyttede jo desværre før du kom til byen. Men de gange vi har ses har været hyggelige!" Smiler hun.
"Emily, jeg håber du ved at Chloe elsker dig. Og livet. Hun prøver ikke at såre dig eller nogle andre. Hun gør som hun vil, for det gør hende glad. Måske ville i to komme tættere på hinanden hvis du lod hende gøre som hun vil?" Siger jeg.
"Du har sikkert ret.. Lige nu har jeg svært ved at se en enogtyve årig give råd til en ottetredve årig. Men ja.. Jeg bør vel give hende mere lov til at date hvem hun vil. Men jeg synes da ikke ligefrem at jeg er 'slem' jeg kunne bare ikke lide ham James" forklare hun.
"Jeg er enig, bad boys er ikke lige min type. Men hvis Chloe vil date en, synes jeg hun skal have lov" smiler jeg.
"Ja.. Nu når vi snakker om bad boys, dit og Henrik's forhold? Hvordan?" Griner hun.
"Altså vi endte med at være sammen i tre måneder. Hvilket jo er ret godt eftersom han var min første kæreste. Men to af månederne havde han kysset rundt med en anden pige. Som åbentbart var hans kæreste i de to måneder" siger jeg.
"Ej hvor forfærdeligt. Fik du en grund?" Spørger hun.
"Ja! Ja faktisk en god en, hvis jeg selv skulle sige det. Hans grund var at jeg var for kedelig. Du ved jeg gad ikke kysse ham, og jeg følte mig utilpas hvis han skulle 'røre' mig. Du ved som på røven osv. Men jeg havde alligevel ikke følelser for ham. Eller jeg havde alligevel mistet mine følelser for ham.." Svare jeg, og prøver at redde den sidste sætning. Ingen ved at jeg rent faktisk kun var sammen med Henrik for Chloe's skyld, men der behøver heller ikke at være nogen der ved det.
"Sikke en nar. Når men godt du da havde mistet følelserne for ham, så han ikke knuste dit hjerte" siger hun og giver mig et kram.
"Ja.. Mit hjerte er ungt og frisk, klar på en dreng griber det og beholder det" griner jeg.
"Orh hører jeg at der er en der er forelsket?" Hviner hun stille.
"Narh, jeg er bare endelig klar til at have min første forelskelse. Du ved jeg har aldrig været rigtig klar.." griner jeg.
"Var du ikke forelsket i Henrik?" Spørger hun forvirret.
"Du kender godt det der med at man kan lide en, men man elsker ham ikke? Sådan var det med Henrik" smiler jeg.
"Jeg forstår. Når men i såfald, så håber jeg snart at dit hjerte brister. Kærlighed er noget af det mest fantastiske" siger hun, og falder helt ind i drømmende.
"Ja det må være fantastisk at elske en så højt, at man ville gøre hvad som helst for ham. Og han vil gøre det samme for en" siger jeg.
"Du misforstod mig vist lidt. Det er ikke kun fantastisk når man er sammen, men at man er forelsket. Du ved alle de dates man skal på med sit crush. De lange dage hvor ens bedste veninde udspionere ham. De lange nætter man ikke kan sove, fordi man tænker på ham. De øjeblikke man bare har lyst til at kysse ham, men må stå tilbage, fordi man ikke vil ødelægge noget" fortæller hun.
"Hvorfor er det fantastisk?" Spørger jeg.
"Det hele er så spændene. Og den følelse når man ser den her fyr, er altså også bare virkelig dejlig. Maja lov mig du ringer til mig så snart du bliver forelsket! Jeg vil så gerne opleve ny forelskelse igen" svare hun.
"Er Filip ikke nok for dig?" Griner jeg.
"Jo, jo selvfølgelig! Men alle mine veninder har fundet en kæreste. Eller valgt at bo alene. Og jeg savner at have lange snakke om aftenen om den dreng her, som man er blevet virkelig forelsket i. Som hvis man var skudt af Amor fra en af hans pile" smiler hun.
"Jeg tror først og fremmest at jeg vil snakke med Chloe, men jeg skal nok ringe! Det lover jeg" siger jeg.
"Godt, og husk jeg bor ikke mere end ti minutter væk" siger hun.
"Hov ja, du skal give Chloe og jeg køretimer! Jeg har jo kørekort, men i Danmark sidder vi jo anderledes" siger jeg.
"Jeg vil finde en god kørelærer til jer" smiler hun, og vi går sammen ned til Chloe og Filip igen.
Da jeg har sat mig ned, rækker Chloe sit hoved hen til mit.
"Hvad ville hun?" Hvisker Chloe.
"Nårh, hun ville bare være sikker på jeg tog mig godt af dig" smiler jeg.
"For Guds skyld, jeg er ikke et lille barn" siger Chloe.
"Jeg forstår godt hun er bekymret. Du er enogtyve i en helt ny by, et helt nyt land, med helt nye mennekser" forsvare jeg.
"Men jeg behøver da ikke overvågning?" Siger Chloe.
"Nej, jeg forklarede hende også at der intet var at bekymre sig om. Du er et voksent menneske, og at du nok skal klare den. Ellers har du jo mig" smiler jeg.
"Jeg er rigtig glad for at have dig Maja" siger hun og krammer mig.
"I lige måde Chloe" siger jeg da vi krammer.
"So, we would go now, because we have some business, but it was so lovely to see you again" smiler Filip og rejser sig op.
Det er egentlig ærgerligt at de allerede går, de har kun været her i 2 timer? Never mind.
"We will see you soon" siger jeg.
"That would be nice" siger Emily.
Vi giver hinanden et kram og ud går de af døren.
"Bye Filip, bye Emily" råber Chloe og døren lukker.

Picture ThisWhere stories live. Discover now