Kapitel 9

65 2 2
                                    

Jeg tror vi har været her en time nu, vi har ikke snakket sammen. Jeg har bare taget en masse billeder, og nu er jeg begyndt at tegne ham, og han tegner også mig. Jeg ved ikke om han har talent for det, men jeg er også lidt ligeglad med om han har, jeg elsker bare at tegne ham. Det billede jeg er igang med at tegne af ham er næsten lige så godt som det jeg har hængende på væggen derhjemme. Jeg har taget et billede tæt på hans hoved, med London som baggrunden. Det er taget fra siden af, så jeg har sat stærk fokus på hans øjne, der kigger ud over byen.
Tegningen er næsten færdig, og jeg glæder mig til at se hans reaktion. Jeg mærker min mobil vibrer i min lomme, og jeg tager den op for at se, hvem der skriver.
Det er Chloe. Damn it, klokken er også mange! Jeg kigger bekymret på den brunhårede fyr, som allerede ser på mig. Han nikker og rejser sig op, som om han kan læse, hvad jeg tænker på. Jeg ligger min notesbog ned i min taske, og tager den på ryggen. Han griber min hånd, og ned suser vi til metroen.
-
Jeg står foran mit hus, og kigger på den brunhårede fyr. Han smiler til mig, og slipper min hånd. Jeg går forsigtigt op af de små trappetrin, uden at fjerne øjnene fra ham. Han vinker sødt til mig, jeg åbner døren, og vinker tilbage, før jeg går ind og lukker døren.
Jeg tager en dyb indånding, og prøver at forstå, bare lidt af det der er sket idag.
"Maja er det dig?!" Råber Chloe.
"Ja, det er mig" råber jeg tilbage.
Chloe løber ned af trapperne og omfavner mig i et langt kram.
"Hvor har du været?!" Spørger hun da hun slipper mig.
"Du må virkelig undskylde, men jeg gik ud for at tage nogle billeder, og du ved at jeg bliver revet med når jeg tager billeder" forklare jeg.
"Jeg ved det, men en anden gang, så skriv lige til mig først! Jeg var død bekymret" siger hun.
"Undskyld, det skal jeg nok huske" siger jeg og smiler.
"Godt, hvad vil du have til aftensmad?" Spørger hun.
"Du bestemmer" svare jeg, og lægger min taske fra mig.
"Jeg har virkelig bare lyst til noget let mad" siger hun.
Jeg nikker og smider mig ned i sofaen.
"Har du nogle ideer?" Spørger hun.
"Jeg ved ikke om det er let, men biksemad?" Svare jeg.
"Det tror jeg godt vi kan finde ud af" siger hun, og tager sko på.
"Skal du med?" Spørger hun.
"Helst ikke, jeg er ret træt" siger jeg.
"Det er okay, jeg er tilbage om en halv time" smiler hun, og går ud af døren.
Da døren er lukket, farer jeg op af sofaen og hen til min taske. Jeg fisker min notesbog frem, og bagefter kameraet. Jeg vil blive færdig med tegningen, og have den med mig overalt. Så hvis jeg nu ser ham igen, vil jeg vise ham den.
-
"Jeg er hjemme!" Hører jeg nede fra køkkenet. Jeg nåede at blive færdig med tegningen for ti minutter siden, og jeg har lagt den forsigtigt ned i min jakkelomme.
"Jeg kommer!" Råber jeg ned til Chloe.
Jeg løber hen til trappen og går ned af den.
"Hjælper du med maden?" Spørger hun.
"Selvfølgelig" smiler jeg.
Okay jeg parker lige tingene ud, vasker du dine fingre?" Siger hun.
"Ja ja mor" griner jeg.
Chloe's telefon begynder at ringe, og hun tager den.
"Hello it's Chloe" siger hun.
Vent hvorfor taler hun engelsk?
"Yeah"
"Okay"
"Of cause"
"Tomorrow?"
"Great"
"Bye" siger hun, og ligger på.
"Det var en der ville have et job!" Hviner hun.
"Ej hvor godt!" Smiler jeg.
"Han starter imorgen" siger hun.
Jeg nikker, og går hen til vasken og vasker fingre.
"Når, men var det egentlig en okay arbejdsdag?" Spørger jeg.
"Ja den var okay. Amanda tog tidligere fri for skole, fordi du var syg" smiler hun, og begynder at tage ting ud af posen.
"Hun er rigtig sød" siger jeg.
Chloe nikker, og kommer så hen til mig, også for at vaske fingre.
-
"Det var lækkert" smiler jeg.
Hun nikker, og rejser sig fra bordet.
"Du bør lære at spise hurtigere, det vil drenge sætte pris på" siger hun.
"Jeg spiser så hurtigt jeg kan" siger jeg fornærmet.
"Du spiser lige så langsomt som et dovendyr" siger hun, og griner.
"Haha, meget sjovt. En dreng skal kunne lide mig som jeg er, ikke hvor hurtigt jeg spiser" siger jeg og rejser mig.
"Never mind, har du egenligt fundet en britisk sild?" Spørger hun.
Jeg overvejer kort om jeg skal fortælle hende om den brunhårede fyr. Men på den ene side, måske ser han slet ikke mig som en flirt, bare en veninde? Og desuden' ved jeg ikke hvor meget jeg vil have Chloe blander sig i dette "venskab". Hun vil sikkert fortælle alt, hvad jeg skal gøre, og hvornår. Det ved jeg ikke, hvor meget jeg vil.
"Nej - ikke rigtigt. Har du?" Spørger jeg.
"Nej heller ikke mig. Men der er da mange, der ser godt" siger hun.
Jeg nikker, og sætter min tallerken ned i vasken.
"Åh gider du ikke også vaske min?" Spørger hun.
"Jo jo" smiler jeg, og tager hendes tallerken.
Jeg skyller forsigtigt vores tallerkner af, derefter glassene og til sidst bestikket, før jeg putter det i opvaskemaskinen.
"Hvad synes du vi skal lave i aften?" Spørger hun, da jeg sætter mig over i sofaen til hende.
"Det ved jeg ikke, hvad vil du lave?" Svare jeg.
"Hvad med at Skype med vores forældre? Jeg savner dem lidt" siger hun.
"Lyder som en god ide" smiler jeg.
"Okay, vi mødes her om en halvtime, med vores computer, og så har vi skrevet og spurgt om vores familier kan, okay?" Siger hun.
Jeg nikker, og løber op på mit værelse.
Jeg tager mit kamera frem, og kigger alle mine billeder igennem fra idag. Jeg tager fat i min computer og overføre billederne.
Jeg kan utroligt godt lide billedet med vores Vans i vandpytten, så jeg tænkte jeg ville lave det til mit coverbillede på facebook. Så da alle billederne er ovre, går jeg ind på facebook, og sætter billedet ind som mit coverbillede.
Jeg sætter computeren fra mig, og tager min mobil frem.
Til: Daddy <3
Heii Far! Chloe og jeg havde tænkt os at Skype med vores familier her til aften, er alle hjemme?
Fra: Daddy <3
Sikke en god ide! Filipa skal i seng om en time, men ellers er alle her :)
Til: Daddy <3
Dejligt at høre! Kan i om tyve minutter? <3
Fra: Daddy <3
Ja det passer fint. Forresten, flot billede på facebook ;)
Til: Daddy <3
Tak far :)

Jeg lægger min mobil fra mig, og tager min computer hen til mig igen. Jeg kan se Daniel har skrevet til mig på facebook, så jeg tjekker det hurtigt.
Fra: Daniel
God aften Majs :) har du det godt i London? - flot coverbillede ;)
Til: Daniel
God aften Danny :) her er skønt! - tak ;)
Fra: Daniel
Fedt. Du ved godt hvor jaloux jeg er ik? :(
Til: Daniel
Haha, du kunne da bare komme og besøge os? ;)
Fra: Daniel
Mener du det?!
Til: Daniel
Ja da! Savner min Danny boy xD
Fra: Daniel
Det finder jeg ud af okay? :) - savner også dig <3
Til: Daniel
Okay :) skyper du med om tyve minutter?
Fra: Daniel
Ja selvfølgelig! - far fortalte mig lige om det :)
Til: Daniel
Hyggeligt :) hvordan har dig og Filipa det? <3
Fra: Daniel
Vi har det godt! Men vi savner dig - specielt Filipa :)
Til: Daniel
Jeg savner også hende :( - og dig xD
Fra: Daniel
Nå, men jeg må løbe - vi ses om tyve minutter :)
Daniel er en fantastisk bror! Nu hvor jeg har skrevet med far og Daniel, savner jeg dem bare endnu mere! Jeg glæder mig til at Skype med dem.

Lidt forsinket kapitel 9! Håber i kunne lide det :) husk at skriv din mening❤️

Picture ThisWhere stories live. Discover now