Han rækker sin hånd ud som om han skal til at sige goddag til mig.
Jeg tager den, og trykker den."My name is Joe"
Han smiler til mig. Jeg er lidt i chok, for havde ikke regnet med han ville snakke til mig.
Jeg smiler tilbage til ham, og siger;
"My name is Maja, but you can call me May"
"I like Maja, you aren't from here, are you?" Spørger han.
"I'm from Denmark, just moved to London two weeks ago" smiler jeg.
"I have heard about Denmark before! But I would rather know more about you" smiler han.
Jeg griner lavt, men fortryder det hurtigt. Jeg plejer ikke at grine sådan.
"You like to take photos?" Spørger han.
"Yes I do, I love it" siger jeg, og smiler skævt.
"There is so much I want to ask you about" siger han.
"Me too" smiler jeg.
"I have no idea where to start" tilføjer jeg.
-
"Er det dig Maja?" Hører jeg Chloe råbe.
"Ja det er mig!" Svare jeg.
Jeg sætter mig ned i sofaen, og kigger lidt rundt. Jeg er jordens heldigste pige. Jeg har fået lov til at flytte til et helt andet land, pga mit nye job. Jeg har tre ting i mit liv jeg elsker, familie, venner og at tage billeder. Jeg ved hvem jeg er, og hvad jeg er god til. Jeg ved hvem af mine venner der er ægte og hvem der skal forlade mit liv.
"Sååå, hvad har du lavet?" Spørger Chloe, som afbryder mine tanker.
"Du ved, det jeg plejer at lave?" Svare jeg.
"Du er for glad til, bare at have lavet det du plejer at lave" siger hun, og sætter sig mistænksomt ned i den anden ende af sofaen.
"Jeg er seriøs, jeg tog bare ud og tog nogle billeder" siger jeg.
"Forklar mig dit smil på dig ansigt. Du har ikke?..."
"Vent nej Chloe! Jeg er stadig jomfru. Seriøst? Behøver du at bringe det frem?" Siger jeg og trækker mig helt ud til den anden ende af sofaen.
"Du ser bare glad ud? Du har ikke lavet noget? Med nogen?" Spørger hun.
"Nej Chloe!" Griner jeg.
"Jeg er bare taknemmelig for at være den jeg er!" Tilføjer jeg.
"Snak til mig igen når du fortæller sandheden" siger hun, og rejser sig op.
"Chloe? Hvad er der galt med dig?" Spørger jeg.
"Vent du har ikke? Lavet noget? Med nogen?"
"Maja stop med at vær' som mig! Men nej, jeg har bare set en film... Og jeg savner måske lidt at have en fyr ved min side?" Siger hun.
"Chloe vi kom her for at arbejde, så vær' fokuseret på dit arbejde. Du har ikke tid til at have sex med alle mulige fyre. Du er voksen Chloe! Lær at være forelsket! Ikke gå efter dem som kan lide din numse, eller har lyst til at gå i seng med dig, fordi du er lækker. Find en som rent faktisk holder af dig, en som vil hjælpe dig, når du har brug for det. En som kan komme over til dig, fordi du behøver et kram. En som du kan være sammen med i timevis uden at lave noget. En som giver dig sommerfugle i maven, og giver dig lyst til at smile hver evig eneste dag" siger jeg, og ånder tungt ud. Sikke en mundfuld.
"Hvornår er du blevet kærlighedsekspert?" Siger hun og sætter sig ned i sofaen igen.
"Siden jeg.. Mødte den her fyr" siger jeg og ånder endnu engang tungt ud.
"Jeg vidste det!" Siger hun og hopper op og ned i sofaen.
"Hey hey hey, jeg er stadig her for at arbejde, han kommer ikke til at distrahere mig!"
"Okay, hvad hedder han? Hvad laver han i sin fritid? Har han en lækker tvilling? Måske en hot ven? Er han sød?" Siger hun, men det føltes som om hun kunne blive ved.
"Jeg vil helst ikke have dig indblandet i det her.. Okay?" Siger jeg og kigger ned i gulvet.
"Brugte i kondom?" Siger hun tøvende.
"What?! Chloe vi har ikke gjort noget sexuelt, slet ikke tæt på"
"Vent i har ikke? I har ikke engang kysset?" Spørger hun.
"Hvordan ved du så om du kan lide ham?" Tilføjer hun.
Hun må seriøst være skør.. Jeg rejser mig op fra sofaen og kigger på Chloe.
"Det ved jeg heller ikke, okay? Men i et forhold skal man også mærke kærligheden fra hinanden uden man rør hinanden... Eller taler til hinanden" siger jeg, jeg går forsigtigt hen til køkkenet, og rister noget toastbrød.
Chloe sidder stadig på sofaen, helt stille. Jeg lader hende sidde. Hun bør tænke over det jeg har sagt.
"Så i har ikke engang talt sammen?" Spørger hun stille.
"Jo selvfølgelig har vi det? Chloe, jeg går oven på nu og ind på mit værelse, hvor jeg meget gerne vil være lidt i fred. Hvis du har brug for mig, kan du banke på" siger jeg og går op af trapperne.
Da jeg er inde på mit værelse lukke jeg forsigtigt i. Jeg håber ikke at Chloe bliver så stille for altid. Chloe snakker altid, nogle gange for meget, men i sidste ende er det rart.
Jeg sætter mig hen i min seng og finder min telefon frem. Da jeg låser den op er den inde på Joe's kontakt. Jeg fik hans nummer, og han kaldte sig selv for Joe x. Jeg ved ikke, hvad han mener med det sidste 'kys' men jeg kan mærke mit hjerte går en smule hurtigere end det skulle.
Jeg finder min computer frem og går ind på vores hjemmeside. Jeg sætter mit kamera til min computer og overføre mine billeder, og poster et par på vores Instagram.
Jeg hører min mobil vibrer og jeg tager den hurtigt op, ved håb om at det er Joe, men det er min bror.
YOU ARE READING
Picture This
Fanfiction(JOE SUGG FANFIC) Alle behøver en ny start på livet. Du ved der hvor alting er bedre, og det hele bare kører der ud af. Også selvom man har haft en dårlig fortid, får man en ny start. En start der forandre, og gør ting bedre. Den 21 årige Maja rejse...