Kapitel 6: Ridturen och en ny vän?

45 4 3
                                    

Miranda och jag börjar att göra i ordning våra hästar medan Mira går till ett annat stall, för att hämta Flame. 

Efter en stund kommer Mira in med Flame, hon ser ut som en eldröd katt, enda skillnaden är att i slutet av svansen är brinner det.

"Flame det här är mina vänner, Aida och Miranda." säger Mira samtidigt som eld omger Flame och när elden försvinner står det en stor eldröd katt-häst blandning där.

"Vad fin hon är." säger jag glatt.

"Jag vet" säger Mira glatt samtidigt som hon sadlar och tränsar Flame.


När vi äntligen är klara hoppar vi upp. Sen bestämmer vi ordningen, först Mira och Flame, sen Miranda och Fire och sist jag och Summer.

"Vars ska vi?" frågar jag.

"Jag röstar på skogen..." säger Miranda och får en instämmande nickning av Mira. 

Vi rider in i skogen, solen skiner glatt på himlen. Den är inte gles men samtidigt så är det inte tätt mellan träden så det är inte mörkt där inne. Hovarna trampas lugnt ner på marken och efter en stund kommer vi till en äng. I slutet av ängen ser jag en person som rider och utan att tänka efter har jag fattat galopp.

Summers och jag flyger fram över ängen och mitt hår flyger bakom mig. När jag kommer närmare ekipaget ser jag att det är en tjej i min ålder. Hon har  ljusblått hår och ögon blåare än havet. Hästen är en elegant vit pegasus som har havsblåa slingor i manen och svansen.

"Hej!" säger jag när jag kommer närmare ekipaget.

"Hej" svarar tjejen.

"Jag heter Lisanna, men folk kallar mig bara för Lisa. Vad heter du?" frågar tjejen.

"Jag heter Aida." svarar jag och ler.

Då hör jag hovar dundra i marken och när jag vänder mig om ser jag Mira och Miranda komma galopperandes mot mig och Lisa.

"Hej Liziz, jag visste inte att du var ute och red." säger Miranda glatt.

"Åhh, jag är bara ute för att titta på sjön och se om den är renare idag." säger Lisa och ler sorgligt.

"Får vi följa med?" frågar Mira och Miranda i mun på varandra.

"Visst" svarar Lisa och vänder sig om med hästen och börjar skritta iväg.

Ängel på jordenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin