Kapitel 13: Portalen

32 3 0
                                    


Jag springer ut ur salen och ser fullmånen lysa starkt på mig och jag känner en svag kall bris blåsa förbi mig. Jag omgivs av ett ljus och när det dämpar sig har klänningen jag har på mig har ändrats helt. Den är nu till mina knän, har ärmar till armbågarna och färgen är vit inte rosa.

"Skynda dig, låt inte mörkret växa!" dånar rösten och då kommer jag på att det är rösten ur mina drömmar.

Jag springer så fort så att det känns som om mina ben ska ramla av. Jag hör plötsligt fler steg bakom mig  och jag vänder mig om och ser Miranda och Lisa kommer springande efter mig med sina långa klänningar, som säker farten.

"Kan du ge dem kortare klänningar?" frågar jag rösten i mitt huvud.

"Självklart, om du så önskar det." svarar rösten och ett ljus omringar Lisa och Miranda.

När ljuset har dämpats har deras klänningar ändrats som min, men är fortfarande i samma färg som de i början var.

"Wow" kan jag höra Miranda och Lisa säga i mun på varandra.

Jag stannar för att hämta andan och det jag ser framför mig är hjärtskärande. En massa vuxna personer skadade och några få starka slåss tappert mot en stor, svart björn med blodtörstiga, röda ögon och sylvassa klor.

"Vet du vilket monster det är?" frågar rösten.

"Magnum Ursus. En mörk demon, klass 5, giftiga klor, livsfarlig. Svaghet, till skillnad från andra mörk demoner, eld." mumlar jag tyst för mig själv.

"Va? Aida,vad pratar du om?" frågar Miranda och skakar mig lätt när jag inte svarar.

"Va?" säger jag och tramset jag var i försvann.

"Du mumlade om någon eller något Magnmu rus eller något sånt." säger Miranda och tittar förvirrat på mig.

"Jaha, jo Magnum Ursus." säger jag och skrattar lätt.

"Vad är det med den? Det är en mörk demon som inte har varit aktiv i flera århundraden." säger Lisa och tittar på mig och Miranda.

"Den är här." säger jag lugnt.

"Det är absurt, eller?" frågar Lisa och tittar nervöst omkring.

"Nej, jag ser den klart och tydligt." svarar jag och rycker lätt på axlarna.

"Om den är här, hur kan du då se det? Man måste vara klass 3 magiker eller magisk för att se den med blotta ögat!" utbrister Lisa upphetsat.

"Ja du, fråga inte mig." försvarar jag mig och sträcker upp mina händer.

"Vad är det tänkt att vi ska göra, eliminera den?" frågar Lisa och suckar sen lätt och skakar på huvudet.

"Ja, vi kan ju inte låta den vara, massa människor eller änglar, är skadade!" skriker jag upphetsat ut.

"Men om en massa är skadade måste vi hjälpa till, det är vår skyldighet som elever och änglar!" instämmer Miranda.

"Okej, men om vi dör, igen, säg då inte att jag varnade er!" säger Lisa surt.

"Förresten, hur kommer det sig att den är här?" frågar jag spontant ut.

"Jo, vissa demoner, gudar och en del änglar lever i parallella världar och om man tränar riktigt hårt kan man lära sig att passera och se bortom och runt världarna. Självklart kan vissa demoner det också, ibland händer det att det blir sprickor mellan världarna och då kan alla man passera fritt mellan." svarar Lisa klokt.

"Jaha, det förklarar saken." säger jag lugnt.

"Vad tror ni?" frågar jag.

"Vad?" suckar Miranda.

"Tror ni att det är en spricka eller att en demon tagit sig över hit, typ?" förtydligar jag.

 "Mest troligt en spricka, skolan har en massa formler på sig så att om en demon tar sig in så elimineras den omedelbart och om vi tittar omkring så hittar vi sprickan snart!" säger Lisa.

Efter bara någon minuts letande...

"Jag har hittat den!" skriker Miranda upphetsat ut.

"Vars?" frågar jag och Lisa i mun på varandra.

"Bakom pegasus stallet!" skriker Miranda till svar.

"Kommer!" skriker jag.

När jag är framme är redan Lisa där, för att hon var närmare. Framför mig är det en eldröd portal som är ungefär lika stor som en dörr.

"Vars leder den?" frågar jag och tittar på Lisa och Miranda.

"Mest troligt helvetet, men det kan också leda till en stund värld." svarar Lisa.

"En stund värld är väl en värld som bara är för en stund?" frågar jag osäkert.

"Exakt..." börjar Lisa men blir avbruten av Miranda.

"Nu kör vi tycker jag!" skriker hon ut och hoppar in.

"Efter dig." säger jag och Lisa kliver in.

"Nu gäller det!" tänker jag och går in i genom portalen

Ängel på jordenWhere stories live. Discover now