När vi äntligen kliver in i studenthemmet och går förbi en anslagstavla så stannar Miranda tvärt och stirrar tomt på anslagstavlan. Jag tittar på anslagstavlan och ser ett stort ljusrosa papper med ordet 'SKOLBAL' i stora svarta bokstäver. Mira ger ifrån sig ett högt tjut och jag är förvirrad tills Mira viskar till mig.
"Skolbal är jättestort här och man far med en dejt eller med en kompisgrupp." viskar Mira och jag börjar redan att små längta.
Mira små pratar om vad som händer på en bal och jag blir mer och mer intresserad. Men när jag snabbtittar på Miranda ser hon nästan orolig och bekymrad ut.
"Mira, vad är det med Miranda?" frågar jag och nickar diskret mot Miranda
"Det hände en liten... olycka för några år sen" svarar Lisa
"Okej..." säger jag tyst
"Men nog om det, vi borde gå mot våran lägenhet." säger Mira
Mira och Lisa börjar gå så jag petar snabbt på Miranda och hon ruskar till och tittar förvirrat på mig, jag nickar på Mira och Lisa och hon börjar följa efter i en långsam takt.
"Vad ska ni ha på er?" frågar jag och Mira och Lisa börjar prata på om allt om balen
När vi äntligen sitter inne i lägenheten utbrister Mira plötsligt...
"Vi far till gallerian imorgon och shoppar loss inför balen!"
"Åhh, så roligt" utbrister Lisa högt och jag lite lägre i mun på varandra och jag hör Miranda sucka högt
"Vad tycker du om balen då?" frågar jag för att ta med Miranda i samtalet och vi börjar att titta nyfiket på henne
"Ehhhhh... det är väl kul..." svarar Miranda och skattar lätt jag och de andra tittar på henne med en 'säkert' blick
"Så ska vi mötas vid gallerians ingång efter skolan?" frågar Mira för att lätta upp stämningen
"Jaaaaaaa!" säger, nästan skriker Lisa och jag och hipps vips är vi inne i en vild diskussion om balen... igen...
Efter ett tag går Lisa hem och vi börjar gå mot våra rum och säger "God natt". Jag hittar en sliten läder bok på min säng och inuti står det med skrivstil 'Till dig som hemligheten bevarar.' i svarta bokstäver. Jag öppnar nyfiket boken och ser att det står en massa formler i början och efter några få sidor blir sidorna blanka. Så jag börjar att skriva om vad som har hänt idag... och plötslig så har jag somnat vid skrivbordet.
(I DRÖMMEN)
Jag går på en äng med massa allacorns på, plötsligt tittar alla på mig de börjar att galoppera runt mig. Jag står kvar och de springer fortare och fortare till de bara ser ut som en massa då hör jag en röst säga:
"Ledtråd du ska få, med tid du förstå."
Och med de orden sagda börjar ängen, hästarna och allt annat att försvinna.
( DRÖM SLUT)
Jag vaknar med ett ryck och tittar mig omkring. Klockan visar att det bara är klockan 6.00, så jag tar snabbt på mig skoluniformen och tittar ner i boken, inget är annorlunda så jag börjar att skriva min dröm i den och tappar helt fokuset på tiden. Efter ett tag öppnas dörren och in kommer Miranda och Mira.
"Halloj Aida!" säger Miranda glatt och harklar sig, jag rycker till och tittar upp från boken
"Hej Miranda..." säger jag lite skrämt
"Vad gör du då?" frågar Miranda och ser nyfiket på mig
"Skriver..." svarar jag trött och blir avbruten av Mira
"Aida har du ätit frukost än?" frågar hon och tittar lite stressat på mig
"Nej.." svarar jag och tittar förvirrat på Mira
"Då är det bäst att vi skyndar oss!" säger Mira och börjar gå ut ur rummet
Jag tittar på klockan 7.40, det här var inte bra! Jag kan ju inte bli sen på första dagen!
"Det finns kvar frukost på bordet." säger Miranda medans jag går, snarare springer ut ur rummet.
Miranda går lugnt ut i hallen och tar lugnt på sig sina svarta nikes. Jag tar snabbt en macka med smör och ost och går sedan ut i hallen och tar på mig mina vita ballerina skor och väska (med min bok, mina skolböcker och min nyckel till skåpet jag har fått) och springer sen ikapp Miranda. Mira hade kommit på att hon börjar lite senare så hon stannar hemma en stund till.
Vid skolbyggnaden gick Miranda till killen jag hade kämpats mot igår och de pratade glatt med varandra och busade. Jag gick lugnt till mitt skåp och tittade på schemat, vi har idrott. Så jag går med snabba steg till omklädnings rummet och byter om till skolans gympa kläder, en vit t-shirt, en kjol med samma färg som klänningen man har och ett par vita gymnastik skor. Jag går till idrotts salen och ser att många är där, men inte alla.
ESTÁS LEYENDO
Ängel på jorden
Fantasía(Detta är första boken i serien om Aida Lianova) Jag kan höra bromsarna som tjuter högt och sedan blir allting svart... Tänk dig att ena dagen är du en helt vanlig tjej, med familj och vänner. Sen så händer det en olycka så att hela...