"Hope Hyung,Kunci pintu."V menjerit dari belakang kereta.Malam itu,seperti yang dijanjikan mereka keluar untuk mencari barang dapur di supermarket.Perjalanan itu mengambil masa lebih kurang 46 minit dari rumah mereka.Kereta mereka perlahan lahan keluar daripada garaj.
"Bile aku boleh dapat lesen kereta eh ?"Rap Monster berkata matanya difokuskan ke jalan,hanya bibirnya sahaja yang terkumat-kumit sejak dari tadi.
"Ambik jela,kau bukannye muda lagi."Tempelak Jin,sesekali pandangannya dialih ke cermin sisi.
"Malas la Hyung."Rap Monster menggaru-garu dagunya.
"Nanti hyung dah takde sape yang nak bawak budak2 ni keluar ?"Kata-kata itu tersasar keluar laju dari mulut Jin.Rakannya senyap seketika.Cuba Mentafsir apa yang diberitahu Jin sebentar tadi.
"Apa hyung cakap ni ?"Jimin yang tidak senang dengan kata-kata Jin terus mengajukan soalan.
"Tak ada apalah,saje je nak nyakat Namjoon ni."Jin berdalih,dia ketawa cuba untuk menyedapkan hati rakan-rakannya.
Kereta mereka diparkir ditempat letak kereta didepan supermarket.Sebaik sahaja keluar dari kereta mereka terus meluru masuk kedalam supermarket.Jin mengambil sebuah troli lalu ditolaknya melewati rak-rak makanan.Jimin,V,Jungkook dan Jhope sudah rambang mata apabila melihat berbagai jenis makanan ringan berada didepan mata mereka.
"Suga,tolong hyung cari barang dapur eh ?"Jin meminta tolong suga kerana Suga sahaja yang ada dengannya sekarang.Suga hanya mengangguk.
"Igeon,igeon,igeon,igeon,igeon !"Jhope mengambil seberapa banyak yang mampu dipegangnya.Jungkook yang melihatnya ternganga.
"Hyung,banyaknye nanti Jin hyung membebel la,dah la makanan ringan semua ni."Jungkook mengambil separuh dari makanan yang berada didalam dakapan Jhope lalu diletakkan semula ke rak.
"Kookie Yah .."Jhope separuh menjerit namun Jungkook hanya bertindak meninggalkannya.Kejam punya maknae.
"Yedeura(Awak Semua) dah jom,penuh dah troli ni."Jin mengarah.Troli yang ditolaknya sudah sarat dengan barang makanan hasil daripada kutipan Rakannya.
"Taehyung,ambikkan popcorn tu,Kita tengok movie malam ni nak."Jin memberi cadangan.
"Citer ape ?"Taehyung bertanya.
"Bridge to terrabithia."(sy lupe eja dye camne XD)Jin menjawab.Taehyung hanya mengangguk.Seusai membayar,mereka terus memasuki kereta.
"Banyaknye korang beli,patah tangan aku."Suga mengeluh sambil mengurut-ngurut 10 jarinya.
"Rilex la Hyung."Rap Monster tersengeh.
"Jin hyung !! Jom pergi pantai dulu."Jungkook meminta.
"Orait."Jin mengubah haluannya kearah pantai.
"WOOO !!!"Mereka berlari2 sambil berteriak.Mereka bertujuh duduk diatas pohon kayu yang mati.
"Siapa ingat esok hari apa ?"Jin bertanye.
"Hari kita menjadi satu !!"Serentak mereka menjawab.13 Jun mencatatkan detik dimana bermulanya sebuah persahabatan diantara mereka bermula.Tarikh yang akan diingati selalu dan tidak akan dilupakan dengan mudah.
"Betul !! Esok kita celebrate !! Makanan dah banyak kita beli."Jin berkata.Itu sebenarnya tujuan dia membawa mereka semua ke supermarket.
"Waa ..Seronoknye !! Tak sabar nk tunggu esk !!"Jimin menjerit keriangan.
"Malam ni,nk tidur awal la."V berkata.Jimin mengangguk-ngangguk tanda setuju.
"Esok hyung nak keluar beli kek."Jin berkata.
"Jimin nak ikut !!"Laju Jimin mengangkat tangan.
"Kuatnye berjalan budak sorang ni."Jin ketawa.
"Sempena nak menyambut hari persahabatn kita esok,jom nyanyi."Suga memberi cadangan.
"Jom !!"Jungkook laju menjawab.
"Laju je,mentang2 suara sedap."Jhope mencelah sambil ketawa kearah Jungkook.Jungkook hanya memuncungkan bibir.
"Ok2 dah ..Jom,nanti lambat pulak balik."Jin berkata,tidak mahu pergaduhan tercetus hanya kerana gurauan itu.
Suga mengambil gitar lalu dipetiknya sebuah lagu.Rakannya tersenyum saat mendengar melodi lagu itu.
amugeotdo saenggakhaji ma
neon amu maldo kkeonaejido ma
geunyang naege useojwo
Jungkook menyanyikan rangkap pertama.Matanya ditutup,angin pantai menyapa lembut mukanya.nan ajikdo mitgijiga anha
i modeun ge da kkumin geot gata
sarajiryeo hajimaDiikuti V,rangkap kedua dinyanyikannya dengan penuh perasaan.
Butterfly, like a Butterfly
machi Butterfly, bu butterfly cheoreom
Butterfly, like a butterfly
machi Butterfly, bu butterfly cheoreomKorus dinyanyikan beramai-ramai.Irama merdu mereka dipadankan dengan bunyi ombak pantai yang sayup-sayup.
neon machi Butterfly
meolliseo humchyeobwa
son daheumyeon neol irheulkka
i chilheuk gateun
eodum sok nal barkhineun nabihyogwa
ni jageun sonjit han beone
hyeonsireul ijeo nansalmyeosi sseudadeumneun baram gata
salposi pyoryuhaneun meonji gata
neon geogi itjiman waenji dahji anha
Stop
kkum gateun neon naege butterfly, highUntrue Untrue
You You Yougyeote meomulleojullae
naege yaksokhaejullae
son daemyeon naragalkka buseojilkka
geobna geobna geobnasiganeul meomchullae
i sungani jinamyeon
eobseotdeon iri doelkka neol irheulkka
geobna geobna geobnasimjangeun memareun sorireul nae
kkuminji hyeonsirinji al su eobtne
naui haebyeonui kapeukayeo
jeogi supeuro gajin marajwo
nae maeumeun ajik neo wie buseojyeo
jogakjogak kkamake noga heulleo
(nan geunyang idaero jeungbalhago sipeo)
nae sarangeun yeongwonin geol
It's all FREE for you babygyeote meomulleojullae
naege yaksokhaejullae
son daemyeon naragalkka buseojilkka
geobna geobna geobnasiganeul meomchullae
i sungani jinamyeon
eobseotdeon iri doelkka neol irheulkka
geobna geobna geobnaButterfly, like a butterfly
machi Butterfly, bu butterfly cheoreom
Butterfly, like a butterfly
machi Butterfly, bu butterfly cheoreomMereka menepuk tangan seusai lagu itu habis dinyanyikan.Mengembalikan memori yang dulu mereka ciptakan bersama-sama.Pahit atau manis tetap kukuh disimpan menjadikan persahabatan mereka kekal sehingga kini.Tetapi mereka tidak tahu apakah yang akan berlaku kelak ?
Hello Readers !!
Sorry part ni memang boring gile2 sebab author dah kekeringan idea sangat and pendek tapi sy janji utk next part akan jadi interesting.Vote and comment ? Ni baru semangat nk update !! Hehehe
Gramma and typo ? Really sorry ..^^
Happy reading !!
Love From Author Nim
YOU ARE READING
Butterfly | BTS |
Fanfiction[15 Episodes] Persahabatan yang dibina sejak dulu lagi menjadikan mereka seorang yang mengerti antara satu sama lain. Namun,sekuat mana pun sesebuah persahabatan itu pasti akan menemui cabarannya dan adakah persahabatan kekal mereka ini akan menemui...