Jimin berjalan perlahan menyusuri lorong itu .Wajahnya suram tanpa sedikit senyuman .Fikirannya tidak keruan .
"Selama ni aku gila ke ?" Jimin berdialog .Bayang-bayangnya yang tetpantul di lopak air dipandang .
Jimin melangkah masuk kedalam rumah,kakinya terasa berat namun digagahi jua .Rumah itu suram,gelap dan kelihatan seperti tidak berpenghuni .Selama ini 7 orang yang menghuninya kini tinggal dia seorang.
Jimin membuka kotnya yang sudah basah kuyup kerana terkena air hujan lalu diletakkan kedalam mesin basuh .Dia berlalu menuju kebilik tanpa sebarang kata yang terkeluar dari mulutnya .Seusai mandi,dia duduk di kerusi yang selalu diduduki V,hatinya dipagut rasa sedih yang amat .Dia membelek buku diari V yang terbentang didepannya .
"Budak ni nak suruh aku bace rahsia dia ke ?" Jimin tersenyum sambil tangannya mula membelek .
160101
Rasa seronok sangat sebab dapat sambut tahun baru dengan kawan-kawan .Tapi tak lengkap tanpa Jin Hyung.
Chingu~Ya Saranghae ♡Kim Taehyung~
Jimin tersenyum tatkala membaca helaian pertama yang dijumpainya .
160120
Hari ni genap sebulan Jin hyung pergi,rasa sedih tapi mesti Jimin rase lagi sedih kalau dia tahu yang hari ni jugak genap sebulan kitorang pergi .
Kim Taehyung~
Jimin hanya tersenyum memandangkan dia sudah tahu perkara yang sebenar .Tiba-tiba dia terjumpa sehelai kertas yang dilipat kemas terselit di celah buku itu,tangannya pantas mengambil dan membuka .Satu persatu ayat dibaca .
Dear,Jiminnie
Mungkin mase kau bace ni,aku dah takde dengan kau,Mianhae.Tapi jangan risau,aku selalu perhatikan kau dari jauh .Kau janganlah sedih,kaukan lelaki paling kuat ...Hahahha,Lepas ni,dah takde orang yang boleh panggil aku TaeTae,aku rindu dengan panggilan tu and aku pun tak boleh nak panggil kau Jiminnie.Hehehe,Gambar yang kau jumpa mase bangun tido tu,aku yang letak sebab nak kau simpan elok2.Kau simpan eah ? Kau boleh teruskan perjuangan hidup kau sorang2 kan ? Aku risau dengan kau.Hahaha macam mak2 pulak .Mianhae sebab lambat bagitahu kau perkara sebenar,aku tak nak kau lagi sedih,aku nak tengok senyuman kau je.Selalu.Walaupun aku tahu sekarang senyuman kau dah pudar tapi takkan pudar diingatan aku .Kalau boleh aku dah taknak tengok air mata kau lagi.Aku yang tulis nipun dah rindu dengan kau nih apatah kau hahaha.Rindu aku tak ? Hehehe,kalau boleh,aku nak borak2 dengan kau sebelum tidur macam yang kita buat selalu dan aku nak dengar suare kau nyanyi lagu feveret kite sebelum tidur.Aku rindu sangat nak jumpa kau Park Jimin.Ermm ...tu je kot,Ape2 pun aku nak cakap.
Saranghae,Chingu♡Your Best Friend,
Kim TaehyungJimin mengelap air matanya .
"Pabo~Ya,Kim Taehyung" Hatinya terasa sesak kerana menahan sebak tetapi dia cuba tersenyum sebaik yang mungkin.
"Hah !! Kantoi bace diari orang" Suare V kedengaran .Jimin terkejut,dia berpaling,kelihatan V yang tersengeh memandangnya,Jimin cepat berlari kearah V,tubuh rakannya dipeluk erat .V hanya tersenyum,kepala rakannya diusap lembut .
"pabo,kenape kau tinggal aku" Jimin berkata dalam sebak .
"Hehe,aku tak bermaksud pun la,Mianhae sebab tinggalkan kau,sekarang aku dah balik,Kejap" V berkata,walaupun sekejap sekurang-kurangnya dia dapat bertemu Jimin .
"TaeTae" Jimin memanggil .
"Hurm ? " V menyahut .
"Takde papelah" Jimin tersenyum .
"Ape panggil2 nme aku ni,Rindu aku ?" V ketawa .
"Kan kau kate kau rindu panggilan tu" Jawapan Jimin disambut dengan senyuman sayu oleh V .Memang dia rindukan panggilan itu .
"Hahaha,yelah ehh,kau dari tadi lagi peluk aku ni" V menyakat .
"Biar la", Jimin membalas .
"Kau ni,sebab tu la aku risaukan kau,perangai asyik nak bergantung kat orang je"V berkata .
"Jimin" V memanggil .
"Ape ?" Jimin membalas .
"Aku tak boleh duduk lame kat sini,aku dah nak pergi ni" V berkata .
"Cepatnye,takkan kau nak tinggal aku lagi" Jimin berkata .
"Mianhae,tapi aku memang kene pergi." V memujuk Jimin .
"Taknak,kau tak boleh pergi" Jimin mengeratkan pelukannya .
V tiba-tiba menyanyikan lagu Butterfly .Jimin terdiam .
amugeotdo saenggakhaji ma
neon amu maldo kkeonaejido ma
geunyang naege useojwo"Boleh tak kau sambung ?" V meminta .Jimin mengangguk
nan ajikdo mitgijiga anha
i modeun ge da kkumin geot gata
sarajiryeo hajimaJimin menyanyi seperti yang diminta,V tersenyum.
Butterfly, like a Butterfly
machi Butterfly, bu butterfly cheoreom
Butterfly, like a butterfly
machi Butterfly, bu butterfly cheoreomKorus dinyanyikan bersama-sama .
"Kumao,sekarang aku boleh tidur dengan lena.Aku sayang kau,Jimin" V berkata sebelum perlahan menghilangkan diri .Jimin hanya kaku,air matanya tumpah .
"Kau suka buat aku sedih kan" Jimin berkata sendiri .Dia mengesat air matanya menggunakan hujung baju .Tapi dia tidak mampu berbuat apa-apa .Hatinya tetap sedih walaupun bibirnya mengukir senyuman .
A/N:Hehehe ...Annyeong !! Author ingt nak berhenti sampai episode 12 je tapi macam tak syok pulak kan ? So,Author buat satu episode utk Jimin n each member,so part ni Vmin(V x Jimin) moment .Okey ke tidak ? Hehe,bengkak mataku (╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)(╥_╥)('A')(╥_╥)(╥_╥)xx(ㅠ_ㅠ)
P/s:Tips:Kalau nak feeling bace part sedih,reader kene bayangkan,buat macam drama la .Desc sume author dah tulis dalam citer ni .Author menangis kerana membayangkannya (╥_╥)
YOU ARE READING
Butterfly | BTS |
Fiksi Penggemar[15 Episodes] Persahabatan yang dibina sejak dulu lagi menjadikan mereka seorang yang mengerti antara satu sama lain. Namun,sekuat mana pun sesebuah persahabatan itu pasti akan menemui cabarannya dan adakah persahabatan kekal mereka ini akan menemui...