~Episode 12~

3.6K 416 45
                                    

(Sambungan Episode 11)

Tiba-tiba ...

"Jimin Jimin" Suga menepuk2 pipi Jimin perlahan sehingga mata Jimin terbuka .Jimin bangun dengan tiba2 lalu terus memeluk Suga .Suga terkejut dengan tindakan tiba2 Jimin itu .

"Hyung takkkan tinggalkan Jimin kan ?" Jimin merayu sambil air matanya tidak berhenti mengalir . Suga kaku sementara sebelum tersenyum .

"Tak,takkan" Suga menggosok-gosok belakang Jimin .Rakannya yang lain hanya memerhati .Perasaan sayu hinggap di hati mereka .Jimin terlalu menderita sekarang .Mereka sebagai kawan tidak mampu berbuat apa2 selain menceritakan perkara sebenar .

"Jimin ....." Suga memanggil .

"Mianhae" Suga meminta maaf .Entah kenape .Jimin mengerutkan dahinya .

"Untuk ape ?" Jimin bertanya .

"Untuk segalanya,mianhae kalau hyung tak jage Jimin elok2,mianhae sebab hyung tak dengar luahan hati Jimin selama ni,mianhae kalau hyung tak dapat nak tunaikan janji Jimin " Suga tertunduk .Dia cuba menahan air matanya daripada keluar .

"Hyung....Ape maksud hyung?" Jimin memandang Suga .Sesuatu yang tidak kena dengan kata-kata Suga .

"Tak de pape,Nanti ikut kitorang pergi satu tempat eh ?" Suga meminta .

"Pegi mane ?" Jimin bertanya .

"Ade la,Jimin ikut je eah ?" Suga berahsia .

"Okeh,Jimin ikut je asalkan korang ade " Jimin tersenyum .

//SKIP//

V masuk kedalam biliknya lalu duduk diatas kerusi,dia mengeluarkan sehelai kertas dan sebatang pen dan menulis sesuatu diatasnya .Dia tersenyum dan kadangkala mengelap air matanya .

"Hyung" Jungkook menegur .

"Nae ?" V menyahut namun tangannya masih ligat menulis .

"Hyung buat ape ?" Jungkook bertanya setelah melihat V sedang asyik menulis .

"Tulis surat untuk Jimin" V tersenyum,pen itu dilepaskan .

"Cepatkan mase berlalu ? Hari ni hari dia "Jungkook berkata sambil memerhati seluruh bilik itu .

"Ha'ah,Hyung rase kejap je" V akan merindukan bilik ini .Bilik yang mengongsi 1001 kenangannya bersama Jimin .

"Bile nak gerak ?" V bertanye kepada Jungkook .

"Pukul 6 petang ni " Jungkook membalas .Sekarang jam sudah menunjukkan pukul 5.45 petang .15 minit dan semuanya akan berubah .

"Dah janji dengan Seungcheol ?" V bertanya lagi .Soalannya hanya dibalas dengan anggukan dari Jungkook .V menarik nafas dalam .

"Hyung yang lain mane ?" V bertanya .

"Dorang tengah borak dengan Jimin hyung,hyung tak nak jumpa dia ke ?" Jungkook bertanya selepas menjawab soalan dari V .

"Tak pelah,nanti lagi sedih hyung dengan Jimin " V sekadar menolak walaupun dia ingin menghabiskan masanya bersama Jimin namun dia tidak mahu berasa lebih sedih selepas ini.

"Taehyung , Jungkook jom gerak" Jhope mengajak.Mereka berdua hanya mengangguk sambil bangun dari tempat duduk masing-masing .

___________________________________

Mereka bertujuh sampai disebuah jalan ataupun lorong yang telah ditutup beberapa bulan yang lalu .Kawasan itu sunyi dan pokok-pokok maple yang ditanam memnuhi kiri dan kanan lorong itu .Cahaya matahari yang samar-samar menembusi celah-celah daun pokok yang lebat itu .

Butterfly | BTS |Where stories live. Discover now