~Episode 9~

3.3K 383 18
                                    

V sedang membelek-belek kalendar yang berdiri didepannya .Raut wajahnya sedih .Entah kenapa air matanya tumpah dengan tiba-tiba .Dia menyeka air mata itu dengan hujung bajunya .

"Mi-Mianhae,Mianhae ." V berkali-kali meminta maaf .Namun,kepada siapa ? Dia berasa sangat bersalah ketika ini .

"Hyung ...." Jungkook datang lalu menepuk-nepuk bahu V perlahan .Dia juga merasakan yang sama .

"Haih ...Xsangke kan,Esok harinye ." V mengukir senyuman biarpun senyuman paksaan .Tertulis kesedihan yang mewakili keadaan hatinya sekarang .

"Jungkook rase kesian dengan Jimin hyung tu ." Perasaan itu mulai memasuki diri Jungkook .Wajah Jimin singgah di fikirannya .Ceria dan Tenang .Namun dia takut .Apa akan terjadi kepada seraut wajah itu apabila mengetahui perkara sebenar .

"Hari ni kite habiskan seluruh hari kita dengan Jimin ye ?" V berkata .Jungkook mengangguk .Ini masanya untuk mereka mencipta memori baru yang bakal dibawa bersama nanti .Memori yang menjadi pengubat rindu Jimin .

________________________

"Jimin hyung ! Hyung nak buat ape sekarang ?" Jungkook menepuk bahu Jimin .Jimin tersentak .Dia menoleh sebelum mengukir senyuman .

"Kenape ?" Jimin menyoal Jungkook kembali .

"Kitorang nak join ni ." Jungkook berpaling kearah V .V mengangguk² .

"Hahahah ..Okeh,hari ni kite main ......" Jimin menarik panjang .Dia mencari idea .

"Main ape ?" V tidak sabar untuk mengetahui permainan mereka sekarang .

"Main ......lumbe kereta nak ?" Jungkook memberi cadangan .V dan Jimin berpaling kearahnya .Lumba kereta ? Jungkook tersengeh .

"Macam budak2 la ." Jimin ketawa diikuti dengan V .

"Yela2 kite main lumbe kereta ." Jimin bersetuju .

"Biar Jungkook ambikkan ." Jungkook berlari masuk kedalam bilik sebelum keluar membawa 3 biji kereta mainan beserta remote control .

"Nah ...Biru utk Jimin hyung,Hijau untuk V hyung,merah utk Jungkook ." Jungkook membahagikan kereta milik mereka masing2 .

"Okeh ...Nak mule dari mana ?" V bertanye .

"Ermm ...Main luar rumah la,dalam ni sempit ." Jimin membawa kereta mainannya keluar halaman rumah .V dan Jungkook hanya mengikutinya dari belakang .

"Mule sini sampai sana,sape kalah kene pegi beli snek ." Jimin mencabar .Kedua-duanya hanya tersengeh .Tidak mengangguk atau menggeleng .

Mereka memulakan perlumbaan kereta mainan XD .Penuh dengan gelak tawa dan senyuman .Jungkook dan V tersenyum apabila mendengar tawa Jimin .Lega mereka dapat menggembirakan Jimin diakhir ini walaupun perit di pengakhirannya .

"Yayayayaya ...Tunggu la,jgn la laju sangat ." Jimin melompat-lompat kerana kereta mainannya jauh ditinggalkan dari belakang . V dan Jungkook ketawa .

"Harap korang tak tinggalkan aku macam kereta ni ." Jimin berkata .Walaupun dalam senyuman namun kata-katanya mendalam . V dan Jungkook berpaling satu sama lain .

"Hahahah ..Mane ade ..ni game jekot .." V berdalih walaupun hakikatnya begitu .

"Dah ...Kitorang menang,Jimin hyung kalah,pergi beli snek" Jungkook berkata .

"Haih ..Menyesal aku ckp camtu ." Jimin mengeluh tetapi tetap tersenyum .

"Dah2 ..Pergi beli snek cepat,kitorang dah lapar ni ." V mengarah .Jimin tersengeh sambil berjalan masuk kedalam rumah .

//Skip//

Di 7 Eleven XD ....

Jimin sedang mencari-cari makanan yang dipesan oleh V dan Jungkook .Tiba-tiba ...

"Jimin !" Jimin berpaling,kelihatan S.coups sedang berdiri disebelahnya .

"Seungcheol,lame tak nampak kau ." Jimin menepuk2 bahu S.coups .

"Hahaha ..Kau buat ape kat sini ?" S.coups bertanye .

"Takdelah,beli snek utk kawan2 aku tu ." S.coups terdiam .Memang Jimin tidak sedar lagi .Timbul rasa kasihan kepada Jimin namun dia tersenyum tawar .

"Kau happy sekarang ?" Soalan yang berbunyi pelik disambut dengan pandangan Jimin .Dia mengerutkan dahinya .

"Kau knape tnye soalan mcm ni,mesti la aku happy,kawan2 aku kan ade ." Jawapan Jimin berbunyi serius .S.coups mengangguk sebelum tersenyum .

"Takde pape la,aku saje je tanye tapi kau jgn gembira sgt ." S.coups mengingatkan sebelum pergi meninggalkan Jimin yang masih terkebil-kebil .

"Kau jgn gembira sangat ? Hahaha ..Ade2 je Seungcheol ni ." Jimin tersengeh .Walaupun dia tidak tahu akan maksud perkatan itu namun dia merasakan ada sesuatu yang disembunyikan .Jimin cepat2 membayar dan keluar dari kedai itu,terus menuju ke rumah .

_________________

"Jimin hyung dah sampai !!! Nice Timing !! " Jungkook melompat2 lalu terus mengambik bungkusan makanan ditangan Jimin .

"Ishh ..laju je ." Jimin ketawa melihat telatah adik bongsunya .Jungkook mengeluarkan satu persatu snek didalam plastik itu .

"Ehh2 ...Agak2 lah ..Xkan Kookie nk makan semua ni ." V tidak berpuas hati dengan tindakan Jungkook .Jungkook tersengeh .

"Yayaya ...Ingt la jugak,aku yg keluar beli tau ." Jimin merampas sedikit snek daripada Jungkook .

"Ya !! Jgn la ambik yang tu ."

"Ni ape yg bising2 ni ?" RapMonster menegur .Ketiga2 Jimin,V dan Jungkook berpaling .

"Ni,dorang tak nak kongsi makanan ni ." V memprotes .

"Adoyaii ..Bak sini semua makanan ." Jhope meminta .

"Kongsi la semua makanan tu,3 org budak nihh ." Suga menambah .Jimin,V dan Jungkook tersengeh sambil mengangguk.

Mereka berenam berkongsi snek2 itu bersama2 atas cadangan Suga .Sambil itu mereka menceritakan tentang perkara2 lucu yang pernah dialami .Gelak ketawa memenuhi ruang tamu itu .
Mereka meluangkan seberapa banyak banyak masa yang tinggal sebelum mengungkap realiti .

A/N:Hai !! Sorry author kate nk update smalan kan ? Sorry !! Author tertido sbb hujan semalam >< Hehehe ..Suspen beno citer ni kan ? Klau yg dah tahu prkara sebenor tu buat2 tak tahu je la ehh ..Hahaha

Vote And Comment !!

Happy Reading !!

Love Ya~

Butterfly | BTS |Where stories live. Discover now