Suasana pada malam itu hening .Hanya dapat mendengar suara yang keluar dari kaca tv .Suga mendekati adik-adiknya .
"Jom kite tgk slideshow malam ni ." Suga memberi cadangan .Dia ingin mengembalikan memori lama mereka dan menyelaminya semula buat kali terakhir bersama Jimin .
"Ok,Jom." RapMonster cepat menyutujui cadangan Suga,dia bangkit dari duduknya dan mengambil kamera yang mengandungi semua kenangan mereka .Jhope menolong RapMonster memasang apa yang perlu dan V berlari kearah dapur untuk mengambil makanan ringan .
Sesudah mereka semua memasang video itu,lampu ditutup,hanya cahaya yang samar2 kelihatan menembusi langsir .Mereka mengambil tempat masing2 .Mata mereka difokuskan kepada kaca tv .
"Ahh ...yang ni mase kite main kat pantai kan ." Jungkook tersenyum,melihat dirinya dan rakan2 ketika itu sungguh mrnyeronokkan tambah2 lagi ketika Jin masih bersama mereka .
"Aku ingt lagi mase ni Namjoon tak pndai berenang ." Jhope ketawa berdekah-dekah apabila mengingati semula kisah itu .RapMonster menggaru kepalanya .
"Tu dulu,sekarang aku dah pandai ." RapMonster tersenyum .
"Aku jugak yg ajar kan ?" Jhope bermegah .Mukanya sedikit didongak .
"Poyo la kau ." Satu pukulan perlahan hinggap di bahu Jhope.Jhope mengaduh walaupun hakikatnya dia tidak merasa sakit .Mereka tertawa .
Selepas satu persatu video dimainkan .Akhirnya video khas bermain di kaca tv itu .
"Ni mase kite Anniversary persahabatan kite kan ?" Jimin bertanya .Dia hanya mengingati detik ini samar-samar .
"Ha ah ,Tahun lepas pnye." Suare RapMonster sedikit kendur .Tahun ini mereka tidak dapat merakam detik2 ulang tahun persahabatan mereka .Suasana hening seketika .
"Sekurang-kurangnye kite dapat sambut jugak ." Jhope cuba mengembalikan suasana .Jauh disudut hatinya terasa sayu .
'Berharap friendship kita akan berkekalan.Bangtan Fighting !'
Mesej daripada RapMonster ditayangkan .Mereka tersenyum .Saat ini mereka perlu menyatakan hasrat untuk persahabatan mereka .'Pertama sekali,Hyung malas nk beri ucapan tapi jangan jadi malas macam hyung ye ? Saranghae !! '
Ucapan Suga disambut hilai ketawa rakan-rakannya .Suga hanya tersengeh ."Semoga kita hidup dengan bahagia dan I'm your hope ! Bangtan Fighting ! Saranghae !! '
Jhope tersengeh tatkala melihat ucapannya sendiri .Air matanya cuba ditahan ."Maknae Jungkook Imnida !! Err Hyung ! Saranghae !" Jungkook membuat bentuk hati menggunakan tangannya .
"ya Jungkook,kyeowo !!!" Jimin berkata sambil menggosok-gosok kepala Jungkook .Jungkook hanya tersengeh mempamerkan gigi arnabnya .
"Orrr,Hyung Yeorobun,kumao sbb jage Taehyung dan Jimin ! you're my best friend !! Kookie bagitau Hyung bile Jimin buli kookie ye " V menyampaikan mesejnya .
"Bile mase aku buli dye " Jimin menepuk bahu V perlahan .
"Manr tahu kau ade buli dye " V ketawa diikuti dengan Jimin .
"Anneyonghaseyo,Jin Imnida,Hyung nak cakap kat sini yang Hyung sayang korang sangat2 dan Harap persahabatan kita kekal ! " Jin menghantar mesej yang ceria namun hanya dibalas dengan pandangan sayu rakan-rakannya .Tiada perkataan 'selamanya' didalam mesej Jin,dia bagaikan tahu yang masanya bersama yang lain tidak lama .Mesej itu menumpahkan air mata rakannya .
"Jimin imnida,orr ...Jimin harap korang xkan tinggalkan Jimin macam korang tinggalkan Jimin kat pantai sorang2 macam tadi arasseo ?" Hanya perkataan 'Jangan Tinggalkan Jimin' yang bermain difikiran rakannya sekarang,apakah yang akan berlaku jika hasrat itu tidak dapat dipenuhi ?
Mereka berpaling satu sama lain.Esok semuanya akan menceritakan semula detik dan merungkaikan syak wasangka . Semuanya akan berubah dengan satu kebenaran .A/N: Annyeong maaf author dah lama x update ...Part ni seriusly boring and part seterusnya akan merungkai segalanya wahahaha ...hehehh sorry kerena mensuspenkan reader sekalian ...weheuheuheu ...
Enjoy Reading !!
YOU ARE READING
Butterfly | BTS |
Fanfiction[15 Episodes] Persahabatan yang dibina sejak dulu lagi menjadikan mereka seorang yang mengerti antara satu sama lain. Namun,sekuat mana pun sesebuah persahabatan itu pasti akan menemui cabarannya dan adakah persahabatan kekal mereka ini akan menemui...