~Episode 8~

3.4K 378 23
                                    


RapMonster berjalan mundar-mandir didalam biliknya,bibirnya diketap,otaknya dikerah,sedang mencari sesuatu idea .Dia mengeluh,sesekali tangannya meraup muka.Resah dan Buntu.
Itu yang dapat digambarkan dengan keadaannya sekarang .Tiba-tiba pintu biliknya dikuak luas .Kelihatan kepala Suga menjenguk kedalam bilik itu .

"Namjoon,kau buat ape terperap dalam bilik ni ?" Suga bertanya,kakinya menghayun langkah kearah RapMonster .Punggungnya dilabuhkan disebelah RapMonster .

"Hyung,macam mane kite nak bagitahu Jimin pasal bende ni?" RapMonster terus menyatakan masalahnya .Suga berfikir sejenak .Nafasnya ditarik dalam sebelum berbicara .

"Hyung pun tak tahu,lebih baik kite tunggu tarikh tu." Suga memberi jawapan namun jawapannya masih tidak boleh menyenangkan RapMonster .

"Ape kate kite bawak dia pergi tempat tu ." RapMonster memberi cadangan .Suga pantas berpaling kearahnya .

"Boleh ke Jimin terima semua ni ?" Suga berkata .Berfikir tentang Jimin memang menyedihkannya .Sesuatu telah disembunyikan dari pengetahuan anak muda itu tanpa sebarang petanda .

"Namjoon harap ye,lagipun kite buat macam ni atas kemahuan sendiri,segala risiko kite tanggung ." RapMonster berkata-kata bijak .Suga hanya memandang kearah lantai mozek itu .Fikirannya melayang .

"Hyung !! Cakap pasal ape kat sini ? Privasi nampak ..Heheh"
Jimin tiba2 menerjah masuk kedalam bilik RapMonster .Suga dan RapMonster terkejut namun riak wajah cuba dikawalnya sehabis baik .

"Tak dela,Hyung saje je dok berbincang pasal bilik ni ." Suga berdalih .Jimin mengangguk .

"Kenape dengan bilik ni ?" Jimin bertanya sekali lagi .

"Hyung ingt nak pindah masuk sini ..Biar Jungkook dengan Jhope kongsi bilik sebelah ." Suga terus menerus menipu .Berat hatinya ingin menyatakan sesuatu yang benar .Senyuman cuba diukirkan kepada Jimin .

"Ouhh ...Elok jugak,xdela Namjoon Hyung tido sorg2 ." Jimin tersengeh sebelum melangkah keluar dari bilik itu .RapMonster dan Suga,kedua-duanya menarik nafas lega selepas Jimin keluar.

//Sementara Itu//

Jimin keluar dari bilik hyungnya dengan perasaan yang bercampur bau .

"Apasal dorg mcm ade sorokkan sesuatu ni ?" Jimin berkata sendiri .Dia benar2 ingin tahu apakah yang dirahsiakan oleh rakannya sehinggakan dia tidak tahu .

"Tak2 ..dorang xde sorok ape pon , Fikir positif Jimin ." Jimin cuba mempercayai tanggapan pertamanya .Kepalanya dipegang .Sesekali digeleng-geleng .

"Kau kenape Jimin ? " Jhope yang dalam perjalanan kearah dapur berhenti apabila melihat Jimin .Jimin mengangkat kepalanya,matanya memandang Jhope .

"Ehh ..Hobie Hyung ..Xde ape la,Jimin cume pelik je ."Jimin berniat ingin bertanyakan hal itu kepada Jhope .

"Pelik ? Pelik Apa ? Hyung tak faham ." Jhope mengerutkan dahinya .

"Hyung tahu ape2 pasal rahsia Yoongi dgn Namjoon Hyung ?"Jimin ingin membuka rahsia tentang mereka daripada Jhope .Jhope kaku .

"Errr ..ntah ...Xde kot,Ala Rahsia dorgkan,kite xyah ambik tahu la .", Jhope meninggalkan Jimin selepas memberi Jawapan kepada Jimin .Kelakuan Jhope menambahkan lagi syak Jimin .Jimin kelu dengan tindakan Jhope .Dia berusaha mengungkap rahsia itu sendiri

____________________

"Macam mane ni Hyung,dia baru je jadi happy balik xkan la kite nak dia sedih ." RapMonster mengerutkan dahinya .Kini didalam fikirannya hanya ada cara mahu memberitahu Jimin akan hakikat yang sebenarnya .

"Tak pe,kite mintak tolong Seungcheol." Suga berkata .Jalan terbaik adalah meminta tolong dari jirannya yang sememangnya tahu akan realiti sebenar mereka .RapMonster mengangguk tanda setuju .

_______

"Seungcheol~Ya !! " Suga memanggil dari luar rumah .S.coups keluar dengan hati2 takut dilihat rakan-rakannya yang lain .Dia menuju kearah Suga dan RapMonster .

"Ade ape ?" S.coups bertanye,matanya masih liar memandang sekeliling sebelum difokuskan kepada Suga .

"Kitorang nak mintak tolong ni ." RapMonster terus menyatakan hasratnya .S.coups mengerutkan dahinya .

"Tolong ape ?" S.coups masih bingung dengan kedatangan mereka berdua .

"Boleh tak kau bagi idea macam mne nak bagitahu Jimin pasal bende ni ?" Suga berkata .Matanya memandang tepat kearah mata S.coups .

"Ermm ...Korang bawak dye pegi kat tempat tu nanti aku explain la kat dye eh .." S.coups berkata .Cadangan itu pernah dicadangkan oleh RapMonster namun Suga tidak berapa pasti dengan tindakan itu .

"Kalau dia tak boleh terima ?" Suga masih memikirkan hal itu .Dia takut Jimin tidak boleh menerima takdir dan realiti ini .

"Hyung ....Semuanya dah dirancang ..Walaupun korang semua xnak ..Bende ni akn terjadi jgk dan aku rse baik beritahu dye secara terperinci dulu ."S.coups panjang lebar berkata .

"Ermm ..Yelah ..Kitorang terime cadangan kau ...Kitorang balik dulu ehh." Suga Dan RapMonster melangkah pergi .

____________________
//Sementara itu//

"Yah ! Kau tahu tak S.Coups hyung ckp sorang2 tadi !! Seram giler ." Vernon berlari kearah Joshua yang sedang membaca buku . Hoshi yang disebelahnya terpinga-pinga .

"Ape bende kau mengarut ni Vernon ? Tu la,kau tak kenal S.coups hyung kau ..Dia mmg suke rap sorang2." Joshua berkata . Dia menggeleng-geleng.

"Iye !! Betul ..Aku tahu la aku nampak .." Vernon cuba meyakinkan Hyungnya .

"Dah2 ..Vernon pergi basuh kaki ..malam ni ngigau lagi ." Jeonghan mengarah . Vernon hanya mengikut .

"Ni kenape blum tido lagi ? Vernon kenape ?" S.coups yang tidak tahu datang dari mana menyapa .Hoshi menjongket bahu .

"Ntah la dye tu ..Dia ckp kau ckp sorang2 betul ?" Joshua berkata .Matanya memandang tepat kearah S.coups,buku ditangannya ditutup lalu disimpan keatas rak .

"Mane ade,Dye dah kenape ...Aku bukan gila." S.coups menafikannya .Matanya bulat memandang Joshua .Perkara ini tidak boleh diketahui orang lain . S.coups terus masuk kedalam biliknya dengan hayunan langkah yang laju .Jun yang berada disitu memandang Leadernya pelik .Kepalanya yang tidak gatal digaru berkali-kali .

"Apesal tuh ?" Jun membuka mulut .Soalan itu dibalas oleh Joshua dengan jongketan bahu .Dia tidak tahu .S.coups berkelakuan pelik sejak jiran mereka mengalami kemalangan .Jiran ? Tiada kene mengena dengan mereka .Rahsia yang ingin mereka ungkap akan terjawab suatu hari nanti .

A/N:Annyeong !! Maaf sbb pendek ..Citer ni pendek sgt so kene tulis skit2 dulu ..Ehehehe ..
Esok sy akan update Episode 9 pulak ehh ...

Happy Reading !!
Vote ☆->★ And Comment !

Butterfly | BTS |Where stories live. Discover now