~Episode 6~

3.9K 451 14
                                    

"Taehyung ! Aku nak tidur ni,Kejutkan aku nanti eh ?"Jimin meminta sambil membaringkan tubuhnya keatas katil.

"Okey."V membalas pendek.Dia berpaling kearah Jimin dan merenung rakannya yang sedang nyenyak.Jauh disudut hatinya mahukan Jimin yang dulu.Ceria,selalu tersenyum, ketawa dan Comel,tapi apakan daya,takdir telah tertulis yang Jimin bakal menjadi begini selepas pemergian Jin.Harapannya tidak putus2 untuk mengembalikan semangat rakan-rakannya semula.

V mencapai sebuah buku yang berada diatas meja laptopnya,baru sahaja dia membuka buku itu sekeping gambar jatuh.V mengambilnya lalu melihat gambar itu,bibirnya mengukir senyuman.Gambar mereka bertujuh diambil semasa mereka berada di pantai.V membelek-belek gambar itu dan terjumpa "Bangtan Boys Forever" tertulis dibelakangnya.V amat kenal akan tulisan tangan itu.

"Jin Hyung ....." V merintih perlahan.Ya.Tulisan itu milik abangnya yang sudah pergi.Laju dia menyimpan gambar itu semula dan menutup bukunya.

"Tak,aku tak boleh menangis,nanti Jin Hyung sedih,tak boleh,Taehyung kau kene kuat." V berkata sambil mengesat air matanya yang berlumba-lumba turun.

"Taehyung,terima kasih."Satu suara singgah di gegendang telinganya.V kaku.Matanya tercari pemilik suara itu.

"Jin Hyung ..." V berbisik.

"Hyung ? Hyung kat mana ? Kenapa Hyung ucap terima kasih ?" V masih tercari-cari tetapi gagal.Dia terduduk,menekup mukanya.Dia tersedu-sedan.V segera memasuki bilik air untuk membasuh mukanya.

_____________________

Jimin tersedar,dilihat disekelilingnya putih.Hanya putih.Jimin kaku,tidak tahu kemanakah hendak ditujunya.Tiba-tiba .....

"Jimin."Namanya dipanggil oleh seseorang.Jimin berpaling kearah suara itu.

"Jin Hyung ! Jin Hyung !!!" Jimin terus memeluk Jin dengan kuat.Jin tersenyum membalas pelukan Jimin.

"Jimin~Ah ..Gwenchana."Jin menepuk-nepuk belakang Jimin perlahan.

"Hyung ...Pogoshippeoyo(I Miss U)" Jimin meluahkan apa yang sudah lama dia pendam selama ini.

"Nadu(Me Too)" Jin berkata sambil melepaskan pelukannya.

"Jin hyung kenapa tinggalkan kitorang ? Hyung dah tak sayangkan kitorang ke ? Jimin berkata.

"Hyung tak pernah tinggalkan korang,Hyung selalu perhatikan korang dari jauh."Jin berkata.Sungguh.Jauh disudut hatinya ingin terus bersama adik-adiknya tetapi apakan daya keadaan dirinya sekarang membataskan segalanya.

"Tapi Hyung ......Tak boleh ke Hyung stay ngan kitorang ?" Jimin mengutarakan soalan yang amat payah untuk Jin menjawabnya.

"Tak boleh Jimin ....Hyung bukan macam Jimin sekarang,Jasad Hyung dah takde,Ni cuma Roh."Jin berkata.Suaranya sedikit mengendur tetapi senyuman tidak leka terukir dibibirnya.

"Tapi,Kitorang sakit sangat lepas Hyung pergi,Wae Hyung buat macam ni !"Jimin menangis.Tangannya memegang kedua2 bahu Jin dan menggoncangnya.Kepalanya tertunduk.

"Mianhae kalau Hyung dah susahkan korang,Hyung ......

"Tak,Hyung tak pernah susahkan kitorang." Jimin menafikannya.

"Jimin ...."Jin memanggil.

"Ya ?"Jimin menyahut,melihat tepat kearah Jin.

"Janji dengan Hyung eh ? Bagitau yang lain janji ngan Hyung."Jin meminta.

"Janji ape ?"Jimin bertanya.

"Janji yang berhenti ingat Hyung dan Rindukan Hyung,Buang Hyung dari hidup korang,Anggap yang Hyung tak pernah Wujud dah"Jin melafazkan segalanya.Jimin tercengang.

"Apa ? Hyung ingat senang kitorang nak buat macam tu ?"Jimin membantah.

"Jimin ..Jebal(Please)"Jin merayu untuk kali terakhir.

"Kalau Kitorang janji,Hyung boleh stay dengan kitorang?"Jimin berkata.Dia tidak pernah berputus asa untuk menyuruh Jin kembali.Jin tersenyum sebelum tangannya menggosok kepala Jimin.

"Mianhae,tapi Jimin pun tahu kan ? Hyung dah mati,ni bukan tempat Hyung lagi ..Jimin ?"Jin berusaha untuk membuatkan adiknya terima akan kenyataan itu.Dia sudah mati !

"Huh ...Arasseo."Jimin akur.Menerima hakikat yang abangnya tidak mungkin boleh kembali kepadanya lagi.

"Bagus,macam ni la adik hyung."Jin tersenyum.

Jimin buat ni dengan paksa tau."Jimin berkata.Jin hanya mengangguk. Jin menghulurkan sekeping gambar kepada Jimin.Jimin menyambutnya

"Gambar ni ..."Mata Jimin difokuskan kepada gambar itu.

"Gambar kita,simpan baik2 tau."Jin berkata.Jimin mengangguk.

"Annyeong Jimin~Ah" Jin berkata.Tangannya melambai-lambai kearah Jimin.Perlahan-lahan dia hilang.

"Jin hyung !!! Anduwe, Kajima...Kajima(Don't go)"Jimin menangis.Dia berlutut.Tangannya ditekapkan ketanah.

"Jin hyung ....H...Hyung."Jimin berkata dalam sedunya.Tiba-tiba dia melihat sekumpulan rama-rama terbang mengelilinginya.Jimin terperanjat.Dia bangun sambil melihat rama-rama itu.Dia mengangkat tangannya dan seekor rama-rama hinggap diatas jarinya.Jimin menatapnya lama.

"Jin Hyung."Jimin tersenyum sedih.Jin menghantar sekumpulan rama-rama untuk menghiburkan hatinya.Rama-rama sebagai simbol persahabatan mereka.

###############

"Jimin~ah,Jimin~ah ireona !"Taehyung memanggil-manggil nama rakannya.Tangannya menggoncang bahu Jimin perlahan.
Jimin tersedar.Matanya liar memerhati sekeliling kemudian dia melihat tepat kearah V.

"Eoh ?" Jimin menyoal V.Dia bangun dari katil itu sambil termenung.

"Kau kenape ? Terpekik2 panggil nama Jin hyung."V berkata.Pekikan Jimin mengejutkannya yang berada didalam bilik air dari tadi.

"Hah ? A ...aku mimpi Jin hyung."Suara Jimin bergetar.Mimpi tadi singgah semula di fikirannya.

"Oh ...mimpi ape ?"V bertanya.

"Dia suruh kita lupakan dia."Jimin membalas pendek.

"Mwo ?! Lupekan dia ? Dia ingat senang kita nak lupakan dia?"V mengerutkan dahinya.Permintaan Jin sungguh tidak masuk akal baginya.V segera keluar dari biliknya meninggalkan Jimin yang masih terkebil-kebil seorang diri.

"Arghh ...Jin hyung buat aku jadi gila."Jimin mengepalkan jarinya.Namun,ada sesuatu yang berada didalam genggamannya,Jimin melihat.

"Ini ...."Matanya terbuka luas.Gambar yang diberi Jin didalam mimpinya kini berada didalam genggamannya.Dibeleknya gambar itu dengan pelik.Sama !

To be continue ....

Hohoho ..Annyeong ! Sorry part ni hambar ...I try my best to my readers and this is the result ! Camne ? Oke tak ? Maaf kalau ada apa yang kurang,saya ni pon belum mahir mengarang,BM penulisan pon teragak2 lagi *_*
Enjoy this story !

Vote and comment ..ILY !!

Butterfly | BTS |Where stories live. Discover now