~Episode 11~

3.2K 372 21
                                    

"Yah ! Perasan tak perangai coups hyung ?" Seungkwan memulakan bicaranya sebaik sahaja teman sebiliknya,Dk masuk kedalam bilik .

"Kenape ? Elok je perangai coups hyung" Dk membalas tanpa sebarang perasaan pelik .Dia tidak menyedari apa-apa yang pelik pada S.coups .

"Tak kan Hyung tak perasan ? Sikit pun tak ?" Seungkwan terus menerus meyakinkan Dk tetapi hanya dibalas dengan gelengan oleh Dk .Seungkwan mengeluh,akalnya kuat mengatakan yang ada sesuatu tidak diceritakan oleh S.coups kepadanya .

"Dah2 pergi tido,kang S.coups hyung membebel" Dk menepuk-nepuk bahu Seungkwan sebelum merebahkan dirinya keatas katil yang beralaskan cadar berwarna oren kejinggaan .

Seungkwan tidak berganjak dari tempatnya,akalnya mati disitu.Adakah hanya dia seorang yang perasan akan perkara itu atau hanya nalurinya sahaja yang semakin menebal ? .

Tiba-tiba ....

"Seungkwan~Ah kenape tak tidur lagi ?" S.coups masuk entah dari mana yang sememangnya mengejutkan Seungkwan yang dari tadi sedang mengelamun seorang diri .

"Hah ?! N-nak tidur la ni Hyung" Seungkwan cepat-cepat membalas sambil menyelimutkan dirinya .

"Esok bangun awl eh ? Gotong-royong rumah ni,terutama bilik kau nih"S.coups meninggalkan pesanan .

"Nae,nae" Seungkwan hanya membalas sambil mengangguk .

"Lagi satu Seungkwan" S.coups berkata melihat kearah Seungkwan .Seungkwan sekadar berpaling .

"Perangai hyung takde yang pelik" S.coups membalas sambil bibirnya mengukir senyuman penuh makna .Seungkwan yang melihat hanya mengangguk2 sebelum S.coups menutup lampu biliknya lalu keluar .

"Warghh !!!" Satu suara menjerit .

"Ya ! Korang buat apa jerit malam2 ni hah ?!" Jeonghan datang menyergah Dino dan The8 yang masih belum tidur .

"Eee ...Ni Wonwoo ngn Mingyu hyung citer psal hantu nihh" Dino mengadu .Wonwoo dan Mingyu sudah terkekek-kekek ketawa .

"Ya Seungcheol ! Kau tengok adik tiri kau nihh,tak reti2 nak tido" Jeonghan membebel .Lagaknye seperti ibu .

"Bile mase aku ngan dye adik beradik ? Tiri pulak tuh" Dino menafikan .Dan pada masa itu S.coups masuk .

"Ape dye yang kau merapu nih Puntianak ?" S.coups berkata geram .

"Duhh ..tulah hantu yang aku cerita kat kau tuh " Wonwoo selamba menjawab,dia tidak perasan biji mata Jeonghan seperti hendak terkeluar dek terjegil kearah Wonwoo .

"Puntianak-puntianak aku pun ade jugak yang cair ...Alahai" Jeonghan perasan sorang2 ?

"Ais krim pun belum tentu cair tengok kau" The8 menjawab selamba .

"Hantu2,kang aku panggil hantu jiran sebelah baru tahu" S.coups membalas .

"Jiran kite ? Hantu ? Bts hantu ?" Mingyu cuak dengan kenyataan S.coups .

"Huh ...kau tak tahu pape senyap" S.coups cepat2 menghalang .

"Citer la hyung !" Wonwoo mendesak .

"Takde2,pegi tido,nih yang menumpang bilik orang ni kenape ? Bilik korang terbakar ?" S.coups bertanye dalam nada bergurau .

"Ha'ah ,kitorang miskin,tido merata je" Mingyu menjawab sambil menjuihkan bibir .

"Elok la,malam ni korang tido luar" Jeonghan menyakat .

"Dah2 ..xde mase aku nk layan loyar buruk korang yang xsudah nihh .Pergi tido" S.coups keluar dari bilik Dino dan The8 menuju ke biliknya diikuti oleh Jeonghan .

------------------

Terik sinar cahaya matahari yang menembusi langsir itu mengejutkan Jimin dari terus bermimpi .Dia pantas bangun dari baringnya dan melihat sekeliling .KOSONG ? Dimana rakan-rakannya ? Jimin pelik,dia terus mencari di setiap sudut rumah itu .

"Suga Hyung !!" Jimin melaung namun tiada jawapan .

"Tarhyung~Ah !! Jungkook~Ah !!" Sekali lagi nama rakannya disebut .Kelibat tidak juga kelihatan .Jimin semakin panik .
Dia ke luar rumah untuk mencari .

"RapMon Hyung !! Hope Hyung !!" Dia bagaikan hendak menangis apabila kelibat rakannya langsung tidak kelihatan walaupun seorang daripada mereka .

"Kau cari sape pagi2 nih ?" S.coups menegur .Jimin pantas berpaling .

"Kawan aku la,kau ade nampak dorang tak ?" Jimin bertanya .

"Kawan ? Kan dorang dah tak de" .Jawapan S.coups berdesing di telinga Jimin .Dunianya menjadi gelap sementara .Ape maksudnye ? Rakan-rakannya sudah tiada ?

Tiba-tiba ....

To be continued ....

A/N:Heheheeh ...saspen dok ? Ape la Author nihh main2 saspen pulak sakit jantung ...Kahkhakah Sakit jantung ? G makan ubat darah tinggi ..Pfftt ...ape kaitan darah tinggi ngn sakit jantung ?
Hohoho ..Nak tahu ap yg saspen sgt tuh? Tunggu hari Jumaat esok eahh ...Citer ni dah nak abis

P/s:Maaf yerr permulaan part nihh ..seventeen pnye scene panjang ...Hohoho Author tak bermaksu

Butterfly | BTS |Where stories live. Discover now