Jimin terbangun dari tidurnya dalam keadaan mamai,telefonnya dicapai."Dah pukul 8 pagi ?" Jimin berdialog seorang diri .Dia pantas menolak selimut yang membaluti tubuhnya,memaksa kakinya untuk bergerak ke bilik mandi .
"Tae~Aku man ..." Jimin terhenti,dia lupa,rakannya sudah tiada .
Jimin melangkah masuk kedapur lalu membuka kabinet .
"Jin Hyun ...." Sekali lagi,dia meraup mukanya .Dia masih tidak boleh melupakan bayangan rakannya .Dia berjalan perlahan menuju ke sofa lalu melabuhkan punggungnya .Tangannya mengambil remote tv lalu jarinya menekan butang .Skrin tv terpapar cerita yang selalu Jimin dan Jungkook tonton setiap pagi .Dia mengeluh .
"Jimin Hyung !! Aihh,tengok tv tak ajak" Jungkook merebahkan badannya disebelah Jimin .Jimin tersentak,Wajah Jungkook dipandang tidak berkelip .
"Waeyo ?" Jungkook bertanya,tangannya digoyangkan didepan mata Jimin .
"Jungkook ? Jeon Jungkook ?"Jimin tidak percaya dengan apa yang dilihatnya .
"Iye,Golden Maknae,Jungkookie" Jungkook tersengeh,menayangkan gigi arnabnya .Jimin pantas memeluk Jungkook,kepalanya ditanamkan kedalam bahu Jungkook.Esakannya kedengaran .
"Hyung,janganlah menangis,tak manly la" Jungkook berkata sambil tangannya menepuk-nepuk belakang Jimin perlahan .
"Hyung rindu Jungkook,Hyung rindu kawan-kawan kita" Jimin meluahkan apa yang tersirat didalam hatinya .Pelukan dileraikan .
"Kitorang pun rindu Hyung,janganlah risau,kitorang ade teman hyung"Jungkook memujuk Jimin .
"Tipu,semalam Taehyung pun cakap macam tu tapi dye still pergi tinggal Hyung" Jimin berkata .Berat hatinya untuk melepaskan orang yang amat dia sayang .
"Aniya,kitorang tak tipu,buktinya selama 40 hari kitorang teman hyung" Jungkook menjelaskan
"Arayo,Mianhae sebab susahkan korang." Jimin meminta maaf.
"Mane adelah,kitorang lagi happy sebab dapat teman hyung,tinggal dengan hyung lagi " Jungkook menafikan apa yang baru diperkatakan oleh Jimin .
"Hyung teruk sebab nampak lemah depan korang" Jimin tidak habis-habis menyalahkan dirinya .
"Tak,kitorang tahu Hyung cuba jadi kuat dan kitorang boleh nampak kekuatan hyung untuk terima semua ni" Jungkook tersenyum .Jimin membalas senyuman Jungkook .
"Macam ni la,senyum selalu jangan sedih2 eah ?" Jungkook berkata .Senyuman Jimin sudah boleh menyembuhkan rasa rindunya .
"Nae,Arasseo" Jimin mengangguk .
"Taehyung Hyung risau gile ngan Hyung tau " Jungkook bercerita.
"Dia tak nak jumpe Hyung ke ?" Jimin bertanya,rindu sungguh dia dengan rakan karibnya itu .
"Tak boleh,kitorang dah kene pergi" Jungkook berkata,senyuman cuba diciptakan biarpun sedih jauh disudut hatinya .
"Hyung faham" Jimin menundukkan kepalanya .
"Takpelah Hyung,Jungkook dah kene pergi ni Annyeong" Jungkook mengucapkan salam perpisahan sebelum menghilangkan diri .Suasana menjadi sunyi semula .Jimin tersenyum .
"Haha,Kawan aku dah takde" Jimin berkata sambil mengangkat semula kepalanya .
"Ya Jimin,tak payahlah sedih sangat" Kedengaran suara Rap Monster menyapa gegendang telinganya .Dia berpaling .Kelihatan RapMonster bersama Jin,Suga dan Jhope tersenyum memandang kearahnya,Jimin mendekati mereka .
YOU ARE READING
Butterfly | BTS |
Fanfic[15 Episodes] Persahabatan yang dibina sejak dulu lagi menjadikan mereka seorang yang mengerti antara satu sama lain. Namun,sekuat mana pun sesebuah persahabatan itu pasti akan menemui cabarannya dan adakah persahabatan kekal mereka ini akan menemui...