Keesokan harinya ...
"Jimin ! Cepat lah."Jin menjerit dari luar rumah.
"Kejap Hyung !!"Jimin keluar tersengeh-sengeh sambil berjalan kearah Jin.
"Masuk kereta,Jungkook ! Kunci pintu tu !"Sekali lagi Jin menjerit kali ini kepada Jungkook pula.Maknae itu hanya menurut tanpa membantah.
Kereta mereka keluar dari garaj dan menuju ke kedai kek.
"Hyung nak beli kek ape ?"Jimin bertanya.
"Entah la ..Ade idea tak ?"Jin berfikir sejenak.
"Blackforest ? Cheese Cake ? Tiramisu ? Hyung ! America Chocolate pon best."Jimin meluahkan pendapatnya.
"Member kita suka kek apa ?"Jin bertanya lagi.
"Semua dorang minat."Jimin membalas.
"Ermm ...Red Velvet ?"Jin bertanya.
"Ermm ..Tak nak,Tiramisu la Hyung."Jimin mencadangkan Tiramisu sempena hari persahabatan mereka.
"Hyung ok je."Jin berkata sambil tangannya ligat memulas stereng.Jin memarkir kereta berdekatan kedai kek.Selepas mereka siap membeli kek,mereka terus pulang kerumah,tidak sabar untuk menyambut hari bahagia itu.Sepanjang perjalanan itu mulut Jimin tidak berhenti mendendangkan lagu kegemarannya.
"Dah la nyanyi Jimin,hyung tahu la suara Jimin sedap."Jin berkata,dari tadi lagi dia mendengar suara Jimin menyapa gegendang telinganya.
"Tadi tu pujian ke ?"Jimin bertanya lalu meneruskan nyanyiannya.
"Tak lah,makian."Jin membalas geram.Jimin hanya ketawa tidak menghiraukan bebelan Jin.
"Hyung tiba2 ngantuk."Jin menguap sambil tangannya cepat menutup mulut.Matanya layu.
"Berhenti la hyung,rehat dulu."Jimin risau dengan keadaan Jin sekarang ini.
"Tak boleh,yang lain tengah tunggu tu."Jin melawan,tidak mendengar nasihat adiknya.Kereta terus dipandu.
Tiba-Tiba ....
"Boom !!"
Bunyi kuat kedengaran,seperti sesuatu dirempuh kuat.
____
"Aku kat mane ni ?"Jimin membuka matanya,dia melihat sekeliling semuanya berubah,semuanya putih dan wajah sayu rakan-rakannya diapandang satu persatu.
"Jimin,baguslah kau dah sedar,kitorang risau."Rap Monster berkata.
"Nasib baik polis telefon,kau dengan Jin hyung keluar lama sangat"Suga berkata.
"Jin hyung ...Jin hyung mane ?"Jimin terus bertanya apabila mendengar nama Jin disebut,dipandangnya rakannya tetapi kelibat Jin tidak kelihatan.
"Dye ade dekat wad mane ? Dye ok ?"Jimin terus mengajukan soalan namun tiada jawapan dari rakannya.Semuanya tertunduk,lidah mereka kelu bagaikan digam kemas.
"Taetae~Yah,Jin hyung mane ?"Jimin menggoncang tangan V.
"Jimin~Ah."Jhope memanggil.Sedih melihat kelakuan Rakannya.
"Hoseok Hyung,Mane Jin hyung !! Kenapa korang senyap !! Aku tanye Jin hyung mane ?!!"Suaranya dinaikkan.Tangannya semakin kuat menggoncang tangan V.
"Jin hyung ..."V terhenti,air matanya jatuh membasahi pipi.
"Kenapa kau menangis ? Jawab solan aku."Jimin semakin geram dengan rakannya.
YOU ARE READING
Butterfly | BTS |
Fanfiction[15 Episodes] Persahabatan yang dibina sejak dulu lagi menjadikan mereka seorang yang mengerti antara satu sama lain. Namun,sekuat mana pun sesebuah persahabatan itu pasti akan menemui cabarannya dan adakah persahabatan kekal mereka ini akan menemui...