Teşekkür ederim.

24 1 0
                                    

Tek tek yazmak zor olacaktı herkese. Benim boğazımda yumrusunuz! Siz bir insanın düğümüsünüz! Çözerken ellerimin kanadığı, canımın yandığı, yalnız olduğumu hatırlatan. İyi ki çarptınız her biriniz hayatıma! Bugün hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Sen kadın. Senelerim. En yakınım. Anım,kahkaham, acım, derdim, deliliğim, çıplaklığım, fedakarlığım, kızgınlığım. Dosttu değil mi sıfatın? Afedersin ben kardeşim diyordum sana. Hani senin için zordu duygulara sıfat yükleyip, adların önüne koymak. Bendim değil mi biri de? Yapma. Kendine ve bir başkasına. Bana hep kızıyordun değil mi? Yanlış hatırlamıyorum. Herkese güveniyorum diye. "Çok iyisin" diyen sendin değil mi? Gelme bana. Dokunma bana. Bir daha değme hayatıma. Bir daha zikretme adımı. Ben asla unutmayacağım duyduklarımı. Ben asla birleştirmeyeceğim kırgınlığımı sen gel diye arasından unutamadıklarımın. Ben asla sevemeyeceğim senin yerine bir dostu. Yaram hiç geçmeyecek, kimseye anlatamayacağım seni kadın. Kimseye güvenemeyeceğim ve kimseye soyunmayacağım kadın. Asla sorumlusu yok başka. Vicdanın verdi iznimizi. Ha ben eminim soracak olursan. Ben eminim bulamayacaksın başka bir dost benden başka bir benden daha. Gülemeyeceksin içten sesin gür çıkıyor diye, en sert yanını törpülemeyecek kimse. Kimse sevmeyecek benim gibi kadın. Ağlıyorsun diye gelmeyecek yastığına yaş akıtmaya. Teşekkür ederim. Sen artık olma kadın. Ne sen, ne aidiyetin. Sen ve daha fazlan. Sen işte. Neyin varsa toparla benden. Benim canım çok yakıldı. En iyi sen biliyorsun kadın. Hatırladın mı? Gördüğüm en güçlü kadın dediğin günleri andın mı? Sana gücüm yok kadın. Git. Duymayayım adını. Soğumuyor içim. Görmeyeyim seni. Git.

Sen adam. Merhaba. Okur musun? Değer mi gözlerin ellerime? Beni tanısaydın daha önce, tanıyamazdın kendini. Tanıyamazdın beni. Bilirdin sevilmeyeceksin böyle. Nasıl olasılıksız olur bir var oluş. Anlat adam kolaysa? Haydi. Çok cesursun ya. Çok kalabalık hani en aranansın ya. Hani en iyi, hani en aranan, hani en iyi. Sen o adamsın ya. Sen gördüğüm en merhametsiz adamsın. Tanıdığın ne kadar insan varsa kötü saydı ya adını bana. Biri de gelsin desin ki bu kadın cümlelerinde yok saydı seni. Bir ağızdan dökülsün senden yana sarfettiğim kötü sözler. Asla. Ben hiç bunca savunma almadım yanıma. Ben seni ben bildim. Ben senin sakladıklarını sevdim. Ben seni sevdim. Yansımalarını değil. Görüyorum ki yansımalarına bi yoldaş arıyorsun. Buyur adam. Yol senin. Buyur adam açık olsun görebildiğin yere dek göğün. Özür dilerim ama yok sayamayacağım. Sen bir düşün. Neler oldu yaşanmışlıklarında geçtiğimden beri yollarından? Senin yolunun yetmediği yere serdim kendimi adam. Anlayacaksın. Serilmediğinde bir kadın ayaklarının altına anlyacaksın. 

Bak adam. Ben bu şehre geleli 5 yıl olmuş. 5 koca yıl. Benim gibi bir korkağa çok. Neler yaşadığımı biliyorsun az çok. Çok zor. Emin ol hepsinin üzerine attığım topraklar aklanmaz seneler boyu. Savurayım diye attım kendimi sokaklara yanlış anlama. Ve asla unutma silinmeyecek yaralarım. Ha gelmedin mi? Geldin sonra. Beyaz gömleğin, keskin yollarınla. Hoşgeldin. Beni götürdün ama adam. Büyüdüm. Bugün her gözyaşımı her kahkahamı sana borçluyum. Bana yaşadığımı hissettirdin adam. Onca acıyla canımın aslında ne denli yanabileceğini gösterdin. Sen bana tanışık olmayan bir dünyanın kapılarını açtın. Aşk. Neler yazılmış oğlum ne bahisler ne şarkılar ne hayatlar geçiyor içerinden. Sen bildiğim en güçlü kadını yoluna serdin. Ben sana yol oldum. Sağ ol adam. Bana asla olmamam gereken kadını verdin. Avuçlarımı doldurdun pişmanlıklarımla. Sen beni en derinine aldın da koydun hayatın ortasına. Öyle umarsız, nasıl hoyrat. Ben asla unutmayacağım. Önce aşkını sonra benden aldığın canı. En büyük hayallerimi alışını iznimle ve bana hakedişimi anlatışını.

Ben ne bir evin boş salonunda yattığım geceyi, ne beni uyutmayan kelimeleri, ne gidişleri, ne aldatışları, ne vuruluşlarını en kör yerlerimden kanata kanata unutmayacağım. Sözüm olsun size ben eski ben olacağım. Yine dans edeceğim, bağıra bağıra şarkılar söyleyeceğim. En mühimi yine gülen yüzleri yazacağım, gülebilen yüzlere. İyiye, daima iyiyi seçene. Çok mutlu olacağım. İzmir olacağım yine. O kadın olacağım. O parmakla gösterilen kadın. Hani o bilmiş kadın. Hani o ukala. Hani yürürken bakışlarını noktalamayan bir noktaya. O kadın olacağım.

Ama istediği için o adamın bunu. Ben isteyeceğim o gibi. Benden öteye gittiği kadınlar kadar uzağa. Ben olmayan her yanına. Ben uzak her sarışına uzak dokunacağım kendi canıma. Ve sen kadın. Sen gibi kimseye demeyeceğim dost. Sen sen ol uzak dur yanımdan. Dokunma bana. Çünkü sen var ettin bu kadını geçmişinden.

Nitekim teşekkür ederim. Öncelikle sana kadın yalnız olduğumu öğrettiğin için bana en unutulmaz gecemle. Sonra sana adam. Sana teşekkür ederim. Bana aşkın nasıl boktan bir duygu olduğunu öğrettiğin için.Teşekkür ederim geriye kalan herkese. Dokundunuz hayatıma köşelerinde. Öğretileriniz adına. Ben asla unutmayacağım evden uzak yıllarımı. Ben asla unutmayacağım nasıl kırdığınızı kollarımı bacaklarımı. Hoşçakalın. Ben, ben olmaya gidiyorum Ve ne yazık açtım yelkenimi. Cesaretim yetecek başarmaya ancak adam bu sözüm sana. Asla yetmeyecek yüreğim seni karalamaya. Seni hep seveceğim. Nerede kimle olursan ol. Ve ben kim olursam olayım. nerede kim ile. 

Teşekkür ederim.



Aklımın Orta YeriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin