Kami yang terjebak dalam game ini terpaksa berdiri di dalam satu barisan.Entah kenapa pun tidak diketahui.Mystery voice tu kata,kalau tak berbaris,kena tembak.Apa kerja dia memang main tembak-tembak orang ke?Fikir nyawa ni murah ke nak main-main macam ni?
Mimi melihat orang-orang yang berbaris sepertinya.Eh?Tu bukan Aisyah ke?Nurul Aisyah Binti Sanuddin?Ya!Itu Aisyah!Takkan dia tak nampak aku kot?Mimi baru sahaja ingin melambai tangannya.Namun terbantut kerana melihat manusia yang berdiri tidak jauh dari Aisyah.Farhan!
Tiba-tiba mimi terfikir.Mystery voice tu kata,permainan terakhir hanya dimainkan jika hanya seorang ssahaja peserta tinggal.Jadi, adakah antara aku,aisyah dan Farhan ada yang akan mati?
Sedang mimi asyik berfikir , ada seorang wanita berjubah hitam dan bertopeng muncul.Entah muncul dari mana pun tidak tahu.
"We will start the game right now!"
Apa gamenya?Cakap macam tu je tak guna.
"The game is guess it right.So, jika anda teka dengan salah.Anda mati"Katnya bersahaja
Siapa perempuan ni?Dahlah muncul tiba-tiba.
"Bermula dengan kau"Katanya sambil menunjukkan jarinya ke arah seorang lelaki yang masih berkemeja.Kemeja?Ni mesti kes balik rumah terus buka laptop.
"Kau dah bertunang kan?"Tanya nya
"Ya!"Jawab lelaki itu dengan yakin.Yakinnya?Tak takut ke?
"Adakah kau akan terima tunang kau jika dia sudah diperkosa?"Tanyanya
Woi!Soalan apa ni?
Lelaki itu sudah meneguk air liur.Apa yang dia nak jawab?Sudah tentu rasa serba salah.
Dia memejamkan mata dan menunduk
"I love her so kalau dia diperkosa.. -"Lelaki itu mengambil nafas untuk menenangkan diri "Aku tetap akan terima dia"Lancar sahaja kata-kata itu meniti di bibir lelaki itu.
Bang!
Tembakan dilepaskan
"Jawapan kau salah.Aku tahu kau tak boleh terima dia"Katanya.Permainan apakah ini?Nyawa menjadi taruhan.Padahal permainan ni simple je guna hukuman yang elok sikit tak boleh ke?Ni main bunuh-bunuh segala
Seorang demi seorang menjawab soalan dengan betul.Tiba giliran Aisyah.Raut wajah Aisyah jelas riak ketakutan.
Siapa tak takut mati?
-tbc-
YOU ARE READING
Log In
Mystery / ThrillerMimi,Aisyah dan Farhan terperangkap didalam sebuah bangunan lama.Nyawa mereka terancam.Mereka dipaksa bermain permainan.Jika kalah,mereka akan dibunuh.Jika tidak mahu menyertainya juga mereka dibunuh.Apakah nasib mereka?Adakah mereka akan dibunuh se...