Makanan Beracun

858 55 5
                                    

Mimi ,Aisyah,Farhan dan beberapa peserta permainan Play 'Till Die hanya melihat mayat-mayat disorong oleh konco-konco mystery voice.Bila agaknya kitorang nak keluar?Sekarang dah pukul berapa pun taktahu.Macam mana ni?

Tiba-tiba pintu dikuak dari bahagian luar bilik.Semua mata tertunpu ke arah pintu itu.Yelah tiba-tiba je terbuka mana tak pelik kan?

Ada sesuatu.Bunyi seperti ada benda yang diseret,dan sebakul biskut dan beberapa botol air mineral berada di hadapan pintu yang dikuak tadi.

Semua mata memandang ke arah bakul biskut itu.What's going on??They give us food?

Mereka semua berada didalam dilema.Semua takut untuk mendekati bakul biskut itu.Mana pulak si mystery voice ni?Masa kitorang taknak kau mucul kau muncul masa kitorang perlukan kau takde pulak.Ergh!

Aku memandang Aisyah dengan pandangan selamat-ke? Yelah,kita taktahu sekarang ni game atau apa.Mana tahu ni game dia letak julap dalam tu?Tapi kat mana nak melepas nanti?

Aisyah mengangkat kedua bahu tanda tidak tahu.Gila kau!Mahunya makanan tu ada something mahu Aisyah rasa bersalah 7 tahun 7 hari .

Tanpa mereka sedar ada seorang lelaki menghampiri sebakul biskut dan air mineral itu.

Dia mengambil sekeping biskut dan menggigitnya sedikit.Dikunyah biskut itu perlahan-lahan dan ditelan .Sedap!Dia memandang ke belakang dia tersenyum lalu mengangguk tanda makanan itu boleh dimakan.

Tiba-tiba dia jatuh!Jatuh tidak bergerak .Mulutnya mengeluarkan buih-buih putih seperti terkena sawan.Dia menggelupur meminta pertolongan.Namun,tiada siapa yang berani mendekat.

Selang beberapa minit kemudian,badan lelaki itu berhenti bergerak.Farhan mendekati lelaki itu dengan berhati-hati.Dia membawa(?) jari telunjuknya ke bawah hidung untuk merasa deruan nafas.Farhan berpaling ke belakang dan menggelengkan kepala tanda lelaki itu sudah mati.

What is this?!Makanan tu takde julap.Tapi ada RACUN!Takguna!


-tbc-

Jadual Cerita Diupdate

Log in -Jumaat

Cupcake Untuk Awak - Sabtu

True Love - Ahad

Ain akan update ikut hari sebab masa sekolah Ain nak focus on study lagipun tahun ni Ain pt3 TT Doakan Ain berjaya :')



Log InWhere stories live. Discover now