Tadaa!!Terkejut tak?Happy tak?Kalau tak happy,happy kan jugak hiks!Ain ingat nak habiskan cerita ni cepat,so kemungkinan untuk cerita ni habis harini adalah amat tinggi .So,have fun!
Aku berpaling kebelakang melihat siapa gerangan yang berbicara.Aku tahu dia Mystery Voice tapi,mana tahu aku boleh nampak muka dia kan?
Terbuntang mata aku apabila melihat gerangan yang berdiri di tepi pintu."Ain!"Jeritku tanpa sengaja lalu pantas menutup mulut.Aku..aku tak sangka.Ain?Sanggup dia buat macam ni?
"Kenapa?Terkejut?Surprise!Aku lah yang perangkap korang dekat sini.Suka tak?"Tanya Ain sarkastik.Aku terkedu.Tanpa bicara gadis berjubah dan bertopeng membuka topengnya tanpa banyak bicara.Seperti ada kilat yang menyambar setelah aku melihat gerangannya.
"A..azreen.Ke .. kenapa korang buat macam ni?!Kenapa kawan aku sendiri yang.."Aku tak sangku menyambung kata-kata.Aku kecewa dan tak sangka yang kawan aku jadi .. pembunuh!
"Well,sebenarnya ni semua plan aku .Revenge"Jawab Ain selamba.Hanya satu patah perkataan yang menyentak hati Nur Syamimi sekarang ini.Revenge.
"Jadi kau buat semua ni sebab nak balas dendam?!Macam tu?!Hey!Cuba kau bagitahu apa yang kau tak puas hati dengan aku!"Aku membentak.Marah.Ya,aku marah.
"Kau!Lepas kau pindah sekolah je semua orang sayang kan kau!Semua orang abaikan aku!Selama ni aku lah yang diorang sanjung!Aku yang diorang sayang!Tapi lepas kau muncul semuanya musnah!Semua orang abaikan aku!Semua orang lupakan aku smeua sebab kau tahu tak?!"Ain menengkingnya kembali.Segala yang disimpan kemas didalam hati kini terbongkar.Ya,segalanya.Rahsia si Mystery Voice.
"Ha..habis apa kena mengena dengan aku?"Tanya Aisyah tergagap yang dari tadi senyap.Syamimi sudah terduduk mendengar kata-kata Ain sebentar tadi.
"Itu kau kena tanya Azreen masalah kau dengan dia."Jawab Ain tenang.Aisyah memandang Azreen meminta jawapan.
Azreen tersenyum sinis.Matanya tepat memandang Aisyah."Aku benci kau sebab kelebihan kau.Kau berani.Kau tinggi.Kau pandai.Semua kau.Kau sebab aku kena buang kerja .Kau tahu pasal tu kan?Aku benci kau Aisyah!Aku benci kau sangat-sangat!"Tenang sahaja Azreen menjawab.Tidak membentak dan tidak sayu.Dingin.Akhirnya terserlah juga suara si gadis berjubah dan bertopeng.
"A..aku .. kau tahu yang tu excident kan?Masa tu aku tak sengaja terjatuhkan model Dress up tu lepas tu kau tolong kutip and tepat masa tu bos datang and pecat kau.It was and excident!"Aisyah mempertahankan dirinya.
"Shut the f*cking up!Kau tak payah nak berlakon baik!Izzah!Sini!'Arah Ain dan Izzah hanya menurut.Maka,terkumpullah tiga orang dalang Play 'Till Die.Ain,Azreen dan Izzah.
"Kau ni bodoh kan?"Tanya Ain tiba-tiba.Mimi tersentak dengan pertanyaan Ain."Apa maksud kau?"Tanya Mimi semula."See i told you you're fool.Kenapa kau tak pecahkan patung tu?Patung tu kaca kut.Aku taklah kejam sangat sampai tak bagi korang peralatan untuk keluar."Kata Ain sambil tersenyum sinis.
"Mak..maksud kau dekat dalam patung tu ada alat untuk kitorang lepas kan diri?"Tanya Aisyah dan terus menuju ke patung yang berada di sudut bilik.Namun tindakannya terhenti apabila Ain menghalangnya.
"Takpayah lah kau susah-susah pecahkan , seba dalam tu ada pistol,pemukul besbol , Pisau rambo,pisau belati,dan .. bom jangka!"Kata Ain sambil menunjukkan sejenis alat kawalan yang berada dipoketnya.
Semua yang berada di situ terkejut termasuk Azreen dan Izzah."Are you going to kill all of us?"Tanya Izzah dan Azreen serentak.
"Yes!"Jawab Ain yakin.She's crazy.
Inikah nasib aku?Dibunuh oleh kawan sendiri?
-End-
Dah habis ka?HAHA!Kalau Ain tak update dalam masa tiga hari , maksudnya itulah ending dia HAHAHAH!Okay,chill hahaha tengokla ikut mood ya?Kalau mood ain baik ain akan update dalam masa tiga hari kalau tak,itulah endingnya okay?Dell?Okay! HAHAHAH
YOU ARE READING
Log In
Mystery / ThrillerMimi,Aisyah dan Farhan terperangkap didalam sebuah bangunan lama.Nyawa mereka terancam.Mereka dipaksa bermain permainan.Jika kalah,mereka akan dibunuh.Jika tidak mahu menyertainya juga mereka dibunuh.Apakah nasib mereka?Adakah mereka akan dibunuh se...