Aku hanya memerhati apa yang ada di sebalik tirai putih yang dijatuhkan tadi.Ada donat yang bergantungan.Air yang jernih di dalam segelas cawan.Dan beberapa buah dadu.Dadu yang main monopoli tulah tapi besar sikit.Eh tak besar banyak.
'Main,main,main..aku nak balik lah bukannya nak main permainan yang memang dah sah-sah tak berfaedah ni.Ergh!Stress aku!'Desis hati Mimi.Sesungguhnya dia amat penat,tenaga?Jangan cakaplah memang 45 per 100 tapi alhamdulillah aku nampak donat dan air dekat situ,so..bolehlah aku,em isi perut kan?Syukran ya Allah.
"Kamu nampak apa permainan yang disediakan?Korang semua tahu tak korang akan main permainan apa ni?"Tanya mystery voice melalui speaker.Ya,susuk tubuh mystery voice pun aku tak pernah tengok.Aku cuma pernah tengok si gadis berjubah dan bertopeng je.Atau,adakah mystery voice dan si gadis bertopeng ialah orang yang sama?Ah!Stress aku .Tak kisah lah dia orang yang sama ke apa ke ,yang aku tahu aku nak keluar dari sini!
Aku,Aisyah,Farhan tak guna dan Dania menggelengkan kepala.Sungguh mereka tiada idea permainan apakah yang bakal mereka mainkan.Kalau nak ikutkan barang-barang yang ada ni,macam kita kena berlumba.Hm..
"Heh!Dasar tak guna.Korang kena berlumba selesai kan permainan ni dalam masa 3 minit"Kata Mysteri voice.Oh sh*t!3 minit?Kepala hotak dia.Asal tak bagi 30 saat je.ergh!
"Mula-mula habiskan donat yang bergantungan tu , nampak kan?"Sinisnya.Seakan-akan pemain Play 'Till Die ini semua nya tak guna.Hello!Aku ni gaji besar okay?Ops!Riaks pulaks hiks!
"Kemudian selepas habis sahaja makan donat tu,susun lima dadu dan bawa ke meja yang terdapat air tu.Lepas tu minum air tu dan kembali ke tempat yang kamu berdiri sebelum sirent berbunyi.Iaitu sebelum tiga minit"Ujar mystery voice.Sungguh,makin lama makin payah permaina yang disediakan.
"Sesiapa yang masih tak dapat sempurnakan permainan selepas sirent berbunyi dilarang aku ulang DILARANG kembali ke tempat yang kamu berdiri sekarang.Kalau sayang nyawa,dengar cakap aku"Sambung mystery voice lagi.
Aku tercengang.Boleh ke aku nak sempurnakan permainan ni sebelum sirent berbunyi?Atau riwayat aku hanya sampai di sini?Ah aku tak boleh fikir negatif.Aku kena postif.Aku boleh keluar!Kalau aku tak boleh keluar walaupun hanya tinggal aku seorang sahaja peserta,seriously aku cakap aku bunuh mystery voice tu!
-tbc-
YOU ARE READING
Log In
Mystery / ThrillerMimi,Aisyah dan Farhan terperangkap didalam sebuah bangunan lama.Nyawa mereka terancam.Mereka dipaksa bermain permainan.Jika kalah,mereka akan dibunuh.Jika tidak mahu menyertainya juga mereka dibunuh.Apakah nasib mereka?Adakah mereka akan dibunuh se...