The Ending

830 50 18
                                    

Suasana menjadi tegang.Apakah ini?8Pergelutan antara dalang-dalang Play 'Till Die?

"Kau jangan buat gila AIn kita rancang bunuh diorang je!Takde dalam perancangan untuk kita mati sekali!"Jerkah Izzah.Azreen masih mendiamkan diri.Sudah putus asa mungkin.Dia tahu,Ain seorang yang keras kepala.

"Eh!Memang takde dalam perancangan ini aku saja nak tambah.Lagipun kita kan dah lama buat kerja ni?"Kata Ain sambil tertawa kecil.

"Apa maksud kau dah lama buat kerja ni?Kau memang pembunuh ke hah?"Aisyah sudah hilang sabar."Yap!Sebelum ni memang ada game ni,cuma orang tertentu je yang akan dapat game ni.Aku buat game ni macam tempat untuk membalas dendam!"Jawab AIn bongkak.

"Maksud kau , semua yang pernah sakitkan hati kau kau bunuh dekat sini?Dalam bangunan ni?"Tanyaku.Aku tak sangka aku berkawan dengan pembunuh.

"Yap!Tapi yang aku bunuh..geng santau..Ikaml yang pernah sakitkan hati Azreen.Luqman..Nasyitah yang dah lama tak puas hati dengan aku lepas tu ramai lagi.Ada juga yang Azreen bunuh.Izzah pun ada yang dia bunuh.Paling penting Izzah dah bunuh orang yang paling kau sayang"Kata Ain lagi.

Kata-kata Ain menyentak perasaan aku."Si..siapa?"Tanyaku tergagap.Apa maksud dia?Family aku ke?Atau lebih teruk?Jap,ada ke yang lagi teruk dari family?Aku bertarung dengan perasaanku sendiri.

"Farhan..dia bunuh Farhan depan mata kau"Kata Ain lagi."Tak!Mana ada!Aku tak pernah nampak pun Farhan terbunuh!"Aku membentak!Aku tak pernah nampak Farhan dibunuh.

"Kan aku dah cakap kau ni bodoh!"Ain mengutukku lagi lalu dia terus berjalan menuju ke arah mayat yang sudah sedia terbaring kerana ditembak oleh Izzah.No,no,no!Its can't be him!No!

Lalu dia menarik topeng muka persis yang Izzah pakai dan terserlah wajah Farhan disebalik topeng itu.Ada air dari tubir mataku.Farhan?Dia Farhan?Farhan yang cuba membunuh Aisyah sebentar tadi?

"Kenapa?Terkejut?Mungkin kau tertanya kenapa dia pakai topeng muka.Dia tak sedar pun aku yang sengaja pakaikan"Kata Ain sambil mencampak topeng itu kelantai.

"Ain..alat kawalan tu tak berfungsi kan?Kau saja nak takutkan diorang kan?"Tanya Azreen berbisik bimbang ada yang memasang telinga.

"Nope!Its totally working!"Kata Ain girang dan serentak itu menekan butan merah dialat kawalan itu.

Tiba-tiba ada bunyi dari dalam patung kaca itu.Teet..teet..teeet.

"We have 5 second to death!"Jerit Ain lagi."Yah!And you'll be the first!Cause I hate you!"Kata Izzah lalu menikam Ain dengan pisau yang dipegang Farhan tadi.

"And you'll be the next!"Bang!Azreen menembak Izzah setelah menikam AIn.Jasad Ainda Izzah sudah terbaring tidak bernyawa.Dan Azreen juga membenam kan pisau keperutnya dan akhirnya kesemua dalang Play 'Till Die terbaring kaku.

Semuanya berlaku begitu pantas.Harapan aku dan Aisyah sudah musnah.Dan akhirnya Boom!Bom itu meletup.Tamat akhirnya dendam kesumat yang selama ini memakan banyak nyawa.

-End-

This is totally the ending!There's no Log In 2 .Eh?Ain akan fikirkan pasal tu hiks!Kalau Ain ada mak buat Log In 2 Ain akan bagitahu okay?Thanks for the support !Thanks kpd yg vote,comment and yang suruh update.Thank you so much!You guys really made my day!!

Log InWhere stories live. Discover now