Aisyah

891 61 11
                                    


Aku nampak Aisyah sudah menggeletar.Kaki dia pergh!Siapa tak nampak kaki dia yang menggigil tu maksudnya dia rabun.


"Alright,your name is Aisyah right?"Tanya perempuan itu

"Yyy..Ya"Kata Aisyah tergagap.Kali pertama,aku ulang kali pertama aku tengok Aisyah tergagap.


Harap-harap soalan dia senang.Aku tak nak kawan aku mati depan aku.


Aku nampak perempuan itu tersenyum sinis.Suka kau kan?Cuba kau ada kat situasi kitorang.Mungkin kau dah terkencings.Ergh!


"Kenapa .. irama lagu ABC dan Twinkle little star sama?"


Dia ni gila ke apa?Siapa yang tahu jawapan dia?Aku mengerling ke arah Aisyah.Kenapa kau tenang sangat Aisyah?Kau tahu ke jawapnnya.


Aisyah menarik nafas.Kemudian dia hembus perlahan.

"Kerana penulis lagu ialah orang yang sama"Kata Aisyah satu nafas.


Aku tercengang.What?Is it true?


"Okay next"Kata perempuan itu.What?Biar betul?h.Jap next..next apanya kalau dah tinggal aku?Maksudnya aku lah kan?


"You"Katanya mendatar sahaja bunyinya.


Aku menelan air liur.Rasa pasir pahit kelat haa.

"You are Jimin's fans right?"


Mana dia tahu?Omegaiddd


Aku mengangguk.Tiada keberanian untuk bersuara.


"In dope music video,dia seperti sedang mengkaji sesuatu, jika dia sedang mengkaji kelajuan cahaya,kenapa dia tidak mengkaji kelajuan kegelapan?"Tanyanya.


What?Soalan pun berbelit-belit seupa ular haa.Ish apa aku nak jawab ni?


Aku menarik nafas sedalamnya,kerana mungkin ini kali terakhir aku bernafas.Semoga jawapan aku betul.


-tbc-

Mungkin ain x update TL sebb Ain xde mood nak taip .


Log InWhere stories live. Discover now