Hey,Hey,Hey!Ain saja nak bagi surprise!!Haha act,tangan ain gatal nak publish bab ni :3Haha so..mari kita redah!
Terdapat kotak kaca , beberapa helai kertas dan pen di atas meja kayu.Sejak bila diletak pun tak pasti.Mungkin aku tak perasan masa tengah berhempas pulas memikirkan idea tadi.Bila tengah fokus,bom dekat sebelah pun tak perasan .
Aku memandang muka - muka yang berada di sekelilingku.Aisyah kawan baikku.Eh?Kawan baik ke?Lantaklah yang pasti dia kawan aku.Farhan yang aku rasa bukan Farhan,Dania dan Fayyad yang baru aku kenal.Aku memberi isyarat mata agar mereka mengikut perancanganku.Mataku kembali memandang kotak kaca di hadapan.Mata di kotak fikiran masih memikirkan siapa sebenarnya spy.Sungguh,aku ingin tahu siapa sebenarnya makhluk durjana yang mencipta permainan ini?Siapa si mystery voice?Siapa wanita berjubah dan bertopeng itu?Siapa spy?Siapa Farhan?Apa function patung tu dalam bilik ni?Kenapa aku , Aisyah dan Farhan sama-sama terpilih dalam permainan ini?Terlalu banyak persoalan yang aku tak tahu jawapannya.Aku harap persoalan ini akan ditemukan jawapannya nanti.Aku tak suka perasaan tertanya-tanya.Benda tu buat aku macam fool.Ergh!Stop this all damn game!
Lamunanku terhenti akibat suara si mystery "Seorang demi seorang sila tulis satu nama dan letak di dalam kotak.Bermula dengan Aisyah kemudian Fayyad diikuti dengan Dania selepas itu Farhan dan yang terakhir Mimi.Start now!"Ujar si mystery voice.Wait-wait,dia tahu nama kitorang?!Who is actually this mystery voice?!
Aisyah memulakan langkah sempat dia memandang ke arahku.Aku hanya mengangguk.Reaksi spontan.Diikuti dengan Fayyad , Dania dan Farhan.Tiba giliran aku.Aku melangkah ke hadapan .Penutup pen aku buka.Aku menulis namaku sebesar-besar alam
MIMI
Setelah selesai aku lipat dan masukkan ke dalam kotak."Beratur secara melintang dan kita akan tahu keputusannya"Kata mystery voice.Ya,keputusan .Gadis berjubah dan bertopeng muncul dari pintu.Dia berjalan dengan perlahan namun nampak ketegasannya.Aku nampak apa yang berada di tangan kanannya,
Pistol.
-tbc-
Woot woot siapa yang nak tahu apa yang ada dalam patung tu angkat tangan?Okay,okay ain bagi klu dia ada 9 huruf.Siapa betul ain update double hahahah
YOU ARE READING
Log In
Mystery / ThrillerMimi,Aisyah dan Farhan terperangkap didalam sebuah bangunan lama.Nyawa mereka terancam.Mereka dipaksa bermain permainan.Jika kalah,mereka akan dibunuh.Jika tidak mahu menyertainya juga mereka dibunuh.Apakah nasib mereka?Adakah mereka akan dibunuh se...