Pintu

847 52 2
                                    


Mimi,Aisyah dan err..Farhan duduk di penjuru bangunan.Mimi nampak ada pintu,namun tidak dicuba mana tahu .. ada racun diletak dekat pintu tu?Bukan boleh buat main.


"Weh!Macam mana kau boleh terjebak dalam game ni?"Aisyah memulakan bicara

"Aku .. log in dalam game Play 'till die lah.Sebab tu boleh terjebak"Kataku simple.


Aku memerhati setiap orang dibangunan ini.Malas nak kira,cuma perhati.


Ada seorang lelaki bergerak..dia menuju ke pintu yang aku lihat tadi.Mungkin baru perasan.



Dia berjalan mendekati pintu.Aisyah juga memerhatikan lelaki itu mungkin kerana melihat aku melihat lelaki itu.


Tangannya seperti tidak teragak-agak dan akhirnya tangannya memegang tombol pintu itu.


Satu

Dua

Tiga

Zzzzz!


Dia terkena renjatan elektrik.Tiada siapa yang datang menolongnya.Kenapa aku rasa rakyat Malaysia sekarang makin sadis?


Dan akhirnya dia terbaring..hangus terbakar mungkin kerana terlalu lama terkena renjatan elektrik.


"Aisyah..did you see that?"Tanyaku.Okay soalan kanak-kanak

"Dah sahlah aku nampak kau ni!"Aisyah memukul perlahan tangan mimi.


Mimi melihat keadaan Farhan.Tiada reaksi.Entah kenapa aku rasa ni bukan Farhan..dia terlalu senyap sedangkan Farhan seorang yang peramah.

Tanpa menghiraukan Farhan aku terus meneruskan sesi berbual bersama Aisyah

"Kau macam mana boleh sampai sini?"

"Ain..dia yang kenalkan aku dengan game ni,aku cubalah..dia kata best.Kau rasa ada kena mengena tak?"Tanya Aisyah

Pelik?Ain bukan seorang gamer.Dia nerdy,Macam mana dia boleh kenal game ni?Ada orang kenalkan?This is weird.Something fishy here.

"Aku tak tahu tapi..pelik"Kataku



"10 minit sudah tamat,sila ke bilik sebelah melalui pintu yang disediakan"


Mystery voice bersuara.Eh wait?Pintu?Sebab lelaki tadi mati tu?This is crazy!Macam mana nak pergi?!


-tbc-


Log InWhere stories live. Discover now