"Hmm?"Farhan hanya menjawab seperti hendak tak hendak.Keningnya diangkat sambil tangan dimasukkan kedalam poket seluar.Hensem?Ya,dia hensem tapi pembunuh!Kalau hensem tapi pembunuh buat apa?Tak gna!
"Kenapa kau tolak Dania hah?Tak cukup lagi kau bunuh Fayyad sekarang kau bunuh Dania pula.Lepas ni siapa?Aisyah?Ke aku?!"Tanyaku ddengan nada tinggi.Mereka tidak sedar ada yang memerhati.
"Kau nak apa ni?Datang,lepas tu tengking aku..eh perempuan kau ingat kau hebat sangat ke nak tuduh aku?Ada bukti?"Tanyanya sambil tersenyum sinis.Ya Allah,kau sabarkanlah aku.
"Eh korang ni kenapa?Nak gaduh-gaduh pula"Tanya Aisyah yang sedang duduk bersila di tepi pintu iaitu di tepi mayat orang yang keracunan makanan itu.Tak takut ke?
"Aisyah takkan kau tak perasan Farhan tolak Dania tadi?"Tanyaku hilang sabar.Suara?Dah hilang kawalan lama dah sabar semua dah ke laut.Sakit hati perlu dihilangkan.Tanda tanya perlu dinoktahkan.Ecewah!Sejak bila suka bermadah?
Aisyah mengangkat bahu tanda tak tahu dan tidak mahu masuk campur.Aku mendengus kasar."Memang aku takde bukti,tapi mystery voice nampak semuanya.Kan?"Tanyaku sambil memandang ke sekeliling seling.
Ergh!Masa-masa ni tak nak pulak kau muncul!"See?Mystery voice sendiri tak jawab pertanyaan kau.So,sekarang kau takde bukti dan juga saksi.Poor Mimi"katanya sambil menggelengkan kepala.Senyuman sinis masih menghias wajahnya.
"Aku tak faham lah dengan kau ni!Siapa kau ?Kenapa kau buat macam ni dekat aku?Fayyad?Damia?Kenapa?Kitorang ada buat salah ke?"Tanyaku bertalu-talu.
"Ya,memang ada"Kata Farhan yakin."Apa?"Tanyaku pula.Ya,inilah masanya.Masa untuk aku mengetahui segalanya.
Belum sempat Farhan menjawab sudah ada yang memotong.Aish!Selalu macam ni!Masa nak bagi jawapan mesti ada je yang nak potong!
"Mi..mimi"Panggil Aisyah terketar-ketar dan perlahan.Mimi terus berpaling apabila melihat Aisyah sedang dipaut(?) dengan pisau dileher.Dan yang paling mengejutkan,orang tu ialah orang yang mati sebelah pintu tu!
"Kau!Kau bukan dah mati ke?Jangan cakap kau hantu!"Kataku lantang.Aish!Makin lama makin berbelit permainan ni."Ouh,takllah..aku cuma PURA-PURA mati!"Katanya lalu tertawa kuat.
Apabila ketawanya reda,baru dia menyambung ayatnya."Thanks to Farhan sebab bunuh semua orang senang sikit kerja aku"Kata lelaki itu lagi sambil tersengih.
Aku terkejut.Takkanlah..Farhan bersekongkol dengan manusia bertopengkan syaitan dihadapannya ini?
"Jangan mimppi!"Jerit Farhan kuat dan serentak itu
Bang!
Tembakan dilepaskan.Aku berpaling dan alangkah terkejutnya aku bila aku melihat susuk tubuh yang memegang pistol yang masih berasap.Aku tergamam
"Cause i am the serial killer"Kata Farhan sambil tersenyum sinis
-tbc-
Hey!Double update!Wuhoo!Btw,siapa yang dah dapat jawapan untuk apa yang ada dalam patung tu,sila la komen .Kalau betul , aiin akan update satu lagu bab untuk harini!Means triple update!!
Clue- BO* ****KA
Good Luck
YOU ARE READING
Log In
Mystery / ThrillerMimi,Aisyah dan Farhan terperangkap didalam sebuah bangunan lama.Nyawa mereka terancam.Mereka dipaksa bermain permainan.Jika kalah,mereka akan dibunuh.Jika tidak mahu menyertainya juga mereka dibunuh.Apakah nasib mereka?Adakah mereka akan dibunuh se...