Perlahan-lahan aku dan Aisyah mengambil tali skipping yang disedaiakan di atas carpet.Takut.Ya mereka takut jikalau mereka pula yang dibunuh seperti dua orang yang sudah terbaring di lantai .
*Flashback*
"Korang tunggu apa lagi?!Cepatlah jalan!Nak sangat ke lumpuh tak boleh jalan?!"Mystery voice sudah menengking
Namun,tiada seorang pun termasuk Farhan ke hadapan mengambil tali skipping.Ia membuatkan mystery voice semakin marah
"Ini last aku cakap!Kalau tak ada sesiapa yang bergerak memang ada yang akan mati.So now gerak sekarang!"Gesa mystery voice lagi.Suaranya sudah naik 3 oktaf.Memang dia tak main-main
Dan,tiada seorang pun yang bergerak.Kaki semua orang seperti diikat dan digam dilantai bangunan sehingga mereka tidak boleh bergerak
Satu saat
Dua saat
Tiga saat
Mimi dan Aisyah sudah terpejam mata tidak ingin melihat apa yang akan terjadi.
Tiga saat sudah berlalu dan tiada apa pun yang berlaku.
Tiba-tiba
Bang!Bang!
Dua tembakan dilepaskan.Dua peserta yang memakai pakaian putih yang baru masuk sebentar tadi sudah terbaring berlumuran darah.Ya,mystery voice tidak berlawak dengan apa yang diucapkannya.
Kling!Seperti ada sesuatu yang bersifat besi terjatuh di lantai.Farhan memberanikan diri mendekati mayat yang sudah terkujur kaku.
Farhan mengambil 'benda' besi yang terjtuh itu perlahan-lahan dan menunjukkan 'benda' itu kepada kami semua.
Lencana polis!
Polis?!Ya Allah!Sepatutnya merekalah yang dapat membantu kami!Tapi sekarang,penyelamat sudah mati.Apakah nasib mereka?
"Polis?Patutlah dua makhluk ni diam je bila sampai "Kata mystery voice sinis
*End flashback*
Wisel dibunyikan menandakan mereka iaitu peserta permainan play 'till die perlu memulakan lompatan.
Aku melompat perlahan-lahan dan menjengkitkan kaki.Auch!Sakit!Ya!Sakit!
1minit.
Semua orang masih boleh melompat semua masih stabil
2minit
beberapa orang sudah mulai goyah.Mimi dan Aisyah menyekalkan semangat untuk terus melompat walhal kaki mereka seperti ditikam dengan pisau.
3 minit
2 orang terjatuh dan Bang!Ditembak oleh gadis ?yang berada di sudut bangunan memerhatikan mereka.
4 minit
Seorang lagi terjatuh dan dia juga ditembak sebagai 'denda' kerana kalah
5 minit
Wisel dibunyikan sekali lagi tanda permainan sudah tamat.
Mimi dan Aisyah menarik nafas lega kerana mereka masih hidup.
"Tahniah kepada yang masih hidup.Anda semua akan diberi rehat selama 15 minit dan kita akan sambung bermain"Kata mystery voice ceria.
Huh!Kau cerialah kitorang ni merana.Bila-bila masa sahaja nyawa kitorang boleh dicabut.Mimi memerhati sekeliling.Tak sangka hanya tinggal 6 orang sahaja peserta.
Apa yang bermain di minda mimi hanya satu.
Siapa mangsa yang seterusnya?
-tbc-
Happy New Year!Happy Birthday to my Dad!Hohoho.Biarlah wish awal bukan salah pun hihihi
YOU ARE READING
Log In
Mystery / ThrillerMimi,Aisyah dan Farhan terperangkap didalam sebuah bangunan lama.Nyawa mereka terancam.Mereka dipaksa bermain permainan.Jika kalah,mereka akan dibunuh.Jika tidak mahu menyertainya juga mereka dibunuh.Apakah nasib mereka?Adakah mereka akan dibunuh se...