Skriver mest ur felix pers.
Men här kommer från Oscars pers:Att han hade sagt så till mig gjorde ont. Han skrek åt mig, undrade vem jag var. Vägrade följa med mig hem.
Jag fick gå hem själv tillslut. Min vackra vägrade. Bad mig att sticka. Jag gick hem själv, bad en kille som jag känt sen innan hålla koll på honom. Var orolig.
Kom hem, kunde inte sova. Saknade Min vackra.
Runt 4 kom han in vinglandes genom dörren. Hörde han ramla. Hörde han skratta. Jag gick upp ur sängen. Förberedde mig för det värsta.
Min vackra låg på golvet. Skrattandes. Kunde inte låta bli över att le så söt han var. Sträckte ut en hjälpande hand. Fnissandes tog han den och reste sig. Vinglade till lite.
Hur full är du? Kände jag mig tvungen att fråga.
Inte full, bara tom, svarade han fnissandes.
Kunde inte låta bli att skratta över hans torra skämt. Blev lite allvarlig.
Varför grät du innan felix? Frågade jag.
Såg hur ögonen blev ledsna. Han skakade på huvudet. Trotsade emot och sa
Gjorde jag inte alls.
Kände att jag skulle pressa honom om jag frågade mer, så jag lät bli. Ställde mig bredvid honom och förde min arm runt hans midja. Stöttade upp honom. Ledde honom till badrummet. Tänkte hjälpa honom in i duschen.
Började med att klä av honom tröjan. Han fnissade.
Är det nu jag ska ta av din så vi kan ligga? Frågade han skrattandes över sin egen mening.
Nä, det är nu jag ska hjälpa dig att komma in i duschen, svarade jag bestämt.
Fast jag vet att det bara är en ursäkt, egentligen skulle du vilja ligga med mig. För liksom vem vill inte ligga med kungen han själv. Sa han skrattandes
Himlade med ögonen mot honom.
Nä nu ska du duscha. Sa jag till honom bestämt.
Hjälpte honom av med alla hans kläder. Satte igång duschen. Kände så vattnet var varken för varmt eller kallt. Vred lite på munstycket åt det varmare hållet. Visade med handen att min vackra kunde gå in. Han gick in, jag hjälpte honom duscha av sig. Alkohollukten försvann när han fick lite duschtvål. Tog en vit fluffig handduk. Gav honom den. Han torkade av sig slängde handduken till mig och gick in i sovrummet. En frågande rynka bildades mellan mina ögon.
Följde efter honom. Såg att han bara skulle ta på sig rena underkläder. La en hand på hans svank. Hjälpte honom till sängen. Lyfte på täcket och han kröp under. Jag la mig bredvid honom. Och så somnade han ihopkrypt i min famn.
Nu kunde jag sova. Men tanken om varför han grät snurrade fortfarande i mitt huvud. Men vid min vackras tillstånd visste jag att jag inte kunde fråga nu.
---------------------------
God jul!! Både ni som firar och ni som inte firar. Hoppas dagen blir jättebra❤️
YOU ARE READING
Min vackra ~ Foscar
FanfictionI det mörka ljuset ser jag honom. Tar några steg mot honom. Känner hans händer mot min kropp. Alla hans rörelser är så lätta men känns så bra. Han är så försiktig med mig. Precis som jag ska gå sönder. Men om han bara visste hur sönder jag redan var...