'Ja, ik ben inderdaad de broer van Yasmin,' begint Yasper. 'Alleen weet ze niets van mijn bestaan af. We zijn trouwens een tweeling.' 'Maar jullie lijken niet op elkaar. En als jij een Robina bent, is zij dat dan ook? Nee toch? Dat zou ik denk ik wel gemerkt hebben. En Sarah, jij hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag. Hoe kan je zo goed vechten? En hoe hebben jullie mij gevonden? En hoezo wou jij mij leren kennen Yasper?' Yasper en Sarah kijken elkaar aan en lijken iets uit te vechten met hun ogen. Dan krabt Yasper op zijn hoofd en zegt: 'Dat waren heel veel vragen. Wat was de eerste ook al weer?' Ik grijns. 'Dat je niet op Yasmin lijkt. En of zei ook een Robina is, net als jij,' 'Eh... nee. Maar ik ben ook geen Robina, ik ben een Robino.' Ik rol met mijn ogen. Wat een verschil. 'Maar als jij wel een magisch wezen bent, hoezo Yasmin dan niet?' 'Dat ligt nogal ingewikkeld. Onze moeder is sterfelijk en onze vader een Robino.' 'Maar ik ben zo vaak bij Yasmin thuis geweest, volgens mij is jullie vader hartstikke menselijk!' 'Dat is niet onze vader. Onze echte vader heeft onze moeder zwanger achtergelaten. Toen ontmoette ze wie Yasmin nu haar vader noemt en zijn ze getrouwd.' 'Oh. Maar hoe ben jij hier dan terecht gekomen? En ken je je vader?,' dit is echt zo raar. Ik zit nu met iemand te praten die beweert de tweeling van mijn ex-beste vriendin te zijn. Als ze nou heel erg op elkaar leken had ik het misschien gelooft, maar nu? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
'Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik hier altijd ben geweest. Door de tijd heen heb ik wel wat dingen ontdekt, maar wie mijn vader is weet ik niet.' Zal ik zeggen dat ik niet geloof dat hij Yasmins broer is? Dan raak ik wel misschien mijn hulp kwijt. Oh nee, Carlos is er ook nog. Over Carlos gesproken, waar is hij eigenlijk? 'Waar is Carlos? Carlos!' Hopelijk is hij niet door een van die koppen geplet. Want ook al ken ik hem nog maar net en hij heeft hij een hele grote bek, ik ben toch wel een beetje aan hem gehecht geraakt. 'Wie is Carlos?,' vraagt Yasper een beetje verward. 'Mijn soort van blindengeleide-eekhoorn. Alleen dan zonder dat blinde.' Yasper kijkt alleen maar verwarder. Arme jongen toch. Ik grijns. 'In feite was het mijn door de Dryaden aangewezen gids. Hij is is trouwens een eekhoorn. Maar blindengeleide-eekhoorn klinkt gewoon leuker.' Na mijn uitleg lijkt hij het in ieder geval te snappen. Hij krabt weer op zijn hoofd, volgens mij heeft hij last van luizen of zo. Hij krabt zo vaak op zijn hoofd! 'Op die manier. Maar heb jij echt een Kalasia? Die zijn best zeldzaam.' 'Ik denk het? Alleen weet ik niet wat een klasja is.' 'Een Kalasia. Dat is een dier dat op een of andere manier met je verbonden is. Ik denk dat je het het meeste met een mascotte kan vergelijken.' Ik knik, dat was best een duidelijke uitleg. Maar daar komt hij niet mee terug. 'Bedankt voor de uitleg, maar kunnen we hem nu gaan zoeken?'(A/N)
ik heb wat kleine aanpassingen gedaan aan sommige hoofdstukken, omdat het einde dat ik voor ogen had en beetje is veranderd. Niet dat dat al in zicht is hoor. Oh ja, als je fouten of zo ziet, mag je dat gewoon zeggen.
JE LEEST
Verborgen Wereld (dit boek is hartstikke dood)
Fantasía'meisje van twee werelden geboren, maar verstoten als elf opgegroeid als mens kracht en zwakte liefde en haat sterren doven en ontstaan allemaal om haar' Ooit is er een mysterieuze voorspelling gedaan, en die lijkt uitgekomen te zijn... aub niets k...